Fabia Combi 1.4 Comfort 2001

Cordoba

Forumguru
Bij mij zitten ze recht, ik heb alles gedemonteerd, en er een how-to van gemaakt. Er zal nog wat omgezet moeten worden door Pasqual, maar dan kan ie in de kennisbank toegevoegd worden. Hier vast wat foto's:
SAM_1932text.jpg SAM_1933text.jpg SAM_1934text.jpg SAM_1935text.jpg SAM_1936text.jpg SAM_1937text.jpg

Edit: extra foto zoals het op de auto zat
 

Bijlagen

  • SAM_1883resized-text.jpg
    SAM_1883resized-text.jpg
    911,1 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Inderdaad, ik wilde eigenlijk vanmiddag de auto wassen en beginnen met een detailbeurt, maar uiteindelijk de grill gedemonteerd, grill gedetailed (schoon gemaakt met verdunde APC met een kwast, en daarna met een doek nagewreven) en weer in elkaar gezet. Je ziet het overigens ook aan de glans: het chroom in de onbereikbare kieren is nu ook schoon.
 

insomnia

Actief lid
De bevestigingspunten zitten bij de jouwe dus ook recht... mooi man!(eigen belang) :thumbsup:

Zo ben jij een stapje dichter bij een chrome grille en ik bij een zwarte :yeehaa:

nu nog tijd vinden voor een wissel....
 

insomnia

Actief lid
Ondertussen is de Fabia voorzien van distributieketting (rammelde wel wat bij aankoop (volgens de particuliere verkoper was dit volgens zijn garage binnen alle redelijkheid en reden ze er al jaren zo mee) maar er bleek ook wat olie bij het blok te lekken. Hier wilde hij even naar kijken en ontdekte dat de ketting opgerekt was waardoor hij boven gemiddeld rammelde. Meteen nieuwe olie en filter, nieuwe riem (oude was doorweekt van olie) en nieuwe 195/50/15 Michelins.

En passant heeft mijn garage/monteur/buurman ook de kapotte kentekenplaathouders vervangen incl bescheiden reclame, trekhaakstopcontact gechecked en vastgezet, maar ook "even" de koplampen gepolijst. allemaal onder service.

Morgen hoor ik hoeveel de financiele schade bedraagt. Wel heb ik nu in plaats van 60% vertrouwen 110% vertrouwen in de Fabia en kunnen we een hoop zorgeloze luxe jaren tegemoet gaan.:thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
Polijsten van de koplampen is na een jaar of 10 hard nodig bij de Fabia. Als ze eenmaal gepolijst zijn, verouderd de kunststof koplamp sneller doordat ook het UV-filter is weggepolijst, als dat nog aanwezig was. Hou de koplampen in de wax, of voorzie ze van een beschermende coating, waardoor ze langer helder blijven.

Dat rammelen van de distributie klopt wel: Vagtechniek heeft ook een combi gehad in dezelfde kleur als leenauto, men verwachtte eigenlijk dat de auto een keer in elkaar zou lopen, maar tot verbazing van de monteurs is dat nooit gebeurd, maar die heeft ook 1 á 2 jaar gerammeld voor ie verdween als leenauto.
 

Cordoba

Forumguru
De Fabia van insomnia met het oude grilletje van mijn Fabia (alleen het zwarte lamellen deel is geruild) en mijn auto met de chromen lamellen van insomnia SAM_1961.jpg SAM_1960.jpg

Aangepast, ik denk dat door het aanklikken van 'volledige afbeelding' er iets fout is gegaan, waardoor ie er 2 keer stond.
 
Laatst bewerkt:

insomnia

Actief lid
Ook (eindelijk) ff tijd om te reageren....

Helemaal eens met Corné dat beide auto's er beter van zijn geworden. Hoe erg ik ook die chromen grille vond misstaan op mijn Fabia is zeker niet zo op de groene Fabia van Cordoba! De ruil was, vind ik, absoluut een succes.

Tevens even kort een gezelig praatje over de staat en uitrusting van ons beider Fabia met ook wat (poets) tips & tricks die ik zeker ga toepassen :thumbsup:

Gert bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

insomnia

Actief lid
Voorlopig ben ik wel even klaar met opleuken*.. eerst maar eens wat kilometers maken!

Hopelijk binnenkort wat nieuwe foto's van hoe de auto nu is..



* = behalve:
  • die smerige nicotinelucht eruit halen :banghead:
  • afdekkapje voor de bekerhouder in het dashboard
  • lelijke sticker van binnenkant achterraam halen (incl stickeresten op binnenkant voorraam)
  • 12v stekker tussen voorstoelen werkt niet 100% dus die even nazien (ik gok draad/aansluitbreukje)
  • op zoek naar een betaalbare degelijke mooie armleuning
  • misschien een zwarte binnenspiegel(?)
  • knopje electrische raambediening bestuurdersportier gaat erg moeizaam... (schoonmaken/vervangen)
  • voordat de winter toeslaat :nailbiting: setje 14" wieldoppen voor de stalen winterbanden regelen (geen haast dus)
  • nieuwe poging doen zwarte aanslag van de lichtmetalen velgen halen.. (tot nu toe geen succes met velgenreiniger, Dasty, hogedruk, borstel)
toch genoeg te doen dus... ;-p

 

Cordoba

Forumguru
De zwarte aanslag op de LM-velgen is waarschijnlijk remstof dat zich heeft vastgezet op de velgen. Ik heb voor mijn velgen destijds Iron-X gebruikt om dat schoon te krijgen (velgen van de auto, eerst schoonmaken met gewone velgenreiniger, dan insprayen met Iron-X, een keer borstelen en een aantal minuten wachten tot het paars kleurt (is de chemische reactie van met middel), schoonspoelen, kijken of alles weg is, en anders de Iron-X behandeling herhalen. Iron-X stinkt enorm (H2S, ook wel bekend als 'rotte-eieren-lucht'). Een nieuwer middel dat nog iets beter schijnt te werken is Monello Non-Ferro (zelf geen ervaring mee)
 

insomnia

Actief lid
Alweer dik een maandje verder...

de auto staat er mooi bij maar het goede gevoel moet nog steeds komen :(

naast de aircosensor/code 00818 heb ik ook een temperatuur sensor die van het pad af is..

koelvloeistof niveau is niet het probleem. Er is ook al een ander (wel 2e hands) vaatje in gegaan maar de melding blijft komen. (na 30 seconde nadat de motor is gestart gaat het lampje incl piepsignaal) branden.) Als ik dan een paar (minimaal 5) kilometer heb gereden motor af zet en weer start is het probleem opgelost. Dit impliceert dat het probleem niet in de sensor in het koelvloeistofvaatje zit.. (?)

blijft wel beetje tobben... (en balen dat er mankement"jes" boven blijven drijven)

iemand bekend met dit fenomeen?
 
Laatst bewerkt:

insomnia

Actief lid
naast de aircosensor/code 00818 heb ik ook een temperatuur sensor die van het pad af is..

koelvloeistof niveau is niet het probleem. Er is ook al een ander (wel 2e hands) vaatje in gegaan maar de melding blijft komen. (na 30 seconde nadat de motor is gestart gaat het lampje incl piepsignaal) branden.) Als ik dan een paar (minimaal 5) kilometer heb gereden motor af zet en weer start is het probleem opgelost. Dit impliceert dat het probleem niet in de sensor in het koelvloeistofvaatje zit.. (?)

iemand bekend met dit fenomeen?
niemand die dit kent en tips heeft? :nono: :cry:
 
Bovenaan Onderaan