Fabia Combi 1.4 Comfort 2001

insomnia

Actief lid
@turboturbo; bedankt voor je opmerkzaamheid
@Joske; bedankt voor het onderdeelnummer
:thumbsup:

Before:
DSC_2795_zpsdfgsig5w.jpg

During (helaas te laat begonnen met foto's nemen :banghead:)
DSC_2791_zps8rj7uqeq.jpg

DSC_2792_zpsywujn7zm.jpg

DSC_2793_zpsrtc7nzcd.jpg

DSC_2794_zps5twyafgi.jpg

En dus after:

DSC_2796_zpsmq0v7xjz.jpg

Laatst bewerkt:

insomnia

Actief lid
Voorlopig ben ik wel even klaar met opleuken*.. eerst maar eens wat kilometers maken!

Hopelijk binnenkort wat nieuwe foto's van hoe de auto nu is..

* = behalve:
  • die smerige nicotinelucht eruit halen :banghead: vieze lucht is er al aardig uit
  • afdekkapje voor de bekerhouder in het dashboard gefixt :thumbsup:
  • lelijke sticker van binnenkant achterraam halen (incl stickeresten op binnenkant voorraam) done :thumbsup:
  • 12v stekker tussen voorstoelen werkt niet 100% dus die even nazien (ik gok draad/aansluitbreukje)
  • op zoek naar een betaalbare degelijke mooie armleuning
  • misschien een zwarte binnenspiegel(?)
  • knopje electrische raambediening bestuurdersportier gaat erg moeizaam... (schoonmaken/vervangen)
  • voordat de winter toeslaat :nailbiting: setje 14" wieldoppen voor de stalen winterbanden regelen (geen haast dus)
  • nieuwe poging doen zwarte aanslag van de lichtmetalen velgen halen.. (tot nu toe geen succes met velgenreiniger, Dasty, hogedruk, borstel)
toch genoeg te doen dus... ;-p
zo even een updatetje, belangrijkste is ondertussen geregeld.. het gevoel voor de auto begint nu eindelijk te komen. :cheer:

Cordoba

Forumguru
Nog steeds 'koelwaterpiepjes'?? Na opnieuw lezen, krijg ik het idee dat de sensor in het (2e hands) reservoir, op zijn laatste benen loopt. Van meerdere Seat-rijders wel eens gehoord, dat ze van hetzelfde verschijnsel last hadden, en dat na bijvullen van de koelvloeistof tot nét boven maximum peil, het gepiep voor langere tijd was verdwenen, maar dat na gemiddel 1 jaar was het tankje en sensor toch echt aan vervanging toe.

insomnia

Actief lid
even een inhoudsloze update..

Niets te melden, ik en mijn Fabia zijn helemaal blij... :yeah:

wat zit er aan te komen?
  • APK over een maandje.. (bij/na aankoop al een hoop liefde, onderdelen en olie gehad dus dat hoeft niet...)
  • nieuwe vloermatjes

omdat een draadje waardeloos is zonder foto's...
worthless.gif

niet geposeerd, even gauw en ongewassen:
DSC_0068_zpsbvlxahty.jpg

insomnia

Actief lid
Hahahaha idd

Was onderweg met kindertjes en in plaats van bij huis stoppen doorgereden om naar "de bootjes" te kijken

insomnia

Actief lid
Weinig te melden..

Behalve toch een lekke koppakking :mad::banghead::mad:

• Pomp van de ruitensproeiervloeistof was tussendoor ook lek/kapot gegaan
  • Cruise Control geeft ook veel en vaak storing maar dat zit bij mij volgens mij in mijn remlichtschakelaar (volgens mij is tie kapot)
  • Vocht is ook in mijn auto een serieus issue* wat in in het voorjaar aan moet pakken.. (*=lees plassen water en schimmel op veel plekken)
  • Achterklep schakelaar is ook bijna ten einde.. (gaat heel moeilijk open)

weg gaat tie niet omdat ik er al veel te veel geld in heb zitten... maar tering wat heb ik een spijt dat ik em heb gekocht (en dan uit ik mij netjes:shutup:)

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
He jammer wat een narigheid.... Dat interieur is wel droog en schoon te krijgen hoor! Gewoon stoelen eruit, en goed reinigen op een mooie zonnige dag.

Cordoba

Forumguru
Pompje van de ruitensproeier komt eigenlijk nooit voor dat die kapot gaat (lekt), niet toevallig kapot gevroren door geen antivries in ruitensproeiertankje? Slangetje dat losschiet komt vaker voor, maar dat is even zoeken waar ie is los geschoten, weer in elkaar steken, en klaar. Wat het vocht betreft: lekkage op één of beide achterportieren, of wat anders?

Wat de achterklep betreft: al gecheckt of er niets verbogen is in de sluiting van de achterklep?

insomnia

Actief lid
  1. Pompje was ingescheurd waardoor er vloeistof langzaam maar gestaag weg liep. Weet niet of dat bij aankoop al zo was maar in de maanden van bezit niet echt gemist. Wel was de leiding naar achterklep los(gekoppeld) geen idee of het gerelateerd was. Nieuw pompje €30
  2. Op zich sluit tie goed, alleen openmaken moet ik ene keer 2 keer andere keer 10 keer op de (electronische) sluiting drukken
Koppakking is vervangen, die was soort van vergaan en vertoonde kleine sporen naar buiten. Daar zat dus het euvel in van de meldingen, en minuscule koekoelvloeistofverlies. Kosten kleine €300

Water komt volgens mij bij de achterdeuren vandaan. Kan alleen nog even niet de motivatie vinden om daar weer energie in te steken. Ik blijf bezig met dat ding....

Had voor Fabia in plaats van Audi A2 gekozen omdat Audi vaker mankementen zou vertonen...... (ik, mijn portemonnee en dus autobudget 2014/2015 hebben daar op dit moment een andere mening over)

Cordoba

Forumguru
Ralph achterportieren is vrijwel zeker een kwestie van opnieuw kitten, volgens mij heeft @turboturbo dat zelf gedaan. Verder is mijn ervaring (niet alleen met de Fabia, maar ook met andere auto's) dat mankementen altijd in golven langskomen, en heel vaak in het najaar/winter. Ik heb zelf een paar maanden terug zo'n periode gehad met mijn Fabia. Het meeste was niet helemaal onverwacht, maar kapotte lambdasensor was dat wel (onderdeelprijs bij Skoda ruim 260 euro, en bij VW was dezelfde sensor zo'n 60 euro goedkoper, dus ik heb de VW-versie besteld en gemonteerd).

turboturbo

Forumguru
Pech kan je met elke auto hebben, of dat nou Audi is of Skoda.

Hoewel de Audi A2 niet is uitgerust met de notoire lekkende koppakking 1.4mpi motor.....:thumbsdown:

Maar verder lekken de deuren van de Audi net zo hard, vallen de ramen van een Audi net zo hard in de deuren en kraken de rubbers van een Audi ook hoor....

Ps. Ik heb niets gekit bij de deuren van mijn Fabia; ik heb een tijdje vermoed dat een voorportier lekte, maar dat bleek niet het geval. Als de auto lang stilstaat in regen onder een bepaalde hoek geparkeerd, loopt het water niet van de dorpel af en blijft het liggen. Als het veel regent stapelt zich dit op en wordt uiteindelijk ook een stukje tapijt nat, ik denk omdat de deurrubbers niet helemaal waterdicht meer zijn (poreus en versleten van het vele in- en uitstappen)

Bovenaan Onderaan