Fabia COmbi 1.4, volgepakt op vakantie.

marktn

Nieuw lid
Hallo Fabia rijders.

Ik overweeg een Fabia Combi 1.4 uit 2005 te kopen.

Nu twijfel ik aan de kracht van de motor, kan ik hiermee nog redelijk door Duitsland rijden? Zonder al te veel moeite de berg op ? Eindbestemming is Italie.
De Auto is dan wel volgepakt met vrouw en 2 kinderen.

Mvg,

Mark

Ronnie

Forumguru
Hallo Fabia rijders.

Ik overweeg een Fabia Combi 1.4 uit 2005 te kopen.
De Auto is dan wel volgepakt met vrouw en 2 kinderen.
Mvg,
Mark
Afgelopen zomer nog met 3 volwassenen, tent en bagage over de Gotthart pass geweest, geen centje pijn hoor!
Misschien een keertje vaker (terug)schakelen, 't is ook geen PK-monster,
Zelfs op LPG ging het zonder problemen.
Auto: zie links.
Top was 180 Kmh.

guitar_billy

Senior Member
er zijn van de 1.4L motor wel twee uitvoeringen verkocht, een met 75PK en een met 100PK, allebei 16 kleppen motoren.

met het (lage) gewicht van de Fabia Combi lijkt me beide geen probleem, maar dat kunnen mensen die er eentje rijden beter beamen dan ikzelf als octavia-rijder...

EdK

Forumguru
met me vorige fabia 1 combi 1.4 en nu met me RR 1.4 ( nog iets zwaarder en meer luchtweerstand ) nooit problemen gehad om die heuvels en bergen met 10% op te komen !
Tja af en toe moet je een versnellingkie terug schakelen , maar als dat je niet te veel moeite is dan is het een prima wagen !

Oja de lading was één Big mama ( oma ) en één Big dochter van mama en kind van 14 Kg en ikzelf met mijn goddelijke postuur van 83 Kg !!

LenK

Forumguru
Je moet niet teveel haast hebben en geen bezwaar tegen veel motorlawaai, dan kom je er wel. Maar het is maar 2-3 weken, de rest van het jaar kun je prima vooruit.

Abo

Lid
Ik heb in 2005 een Fabia combi 1.4 75 pk gehad en hier ben ik ook mee naar Duitsland geweest. Cruise control aan en zonder problemen de vele hellingen beklommen. Natuurlijk zijn er snellere auto's, maar is dit belangrijk voor je vakantie? Bij mij begint een vakantie al zodra ik in de auto stap, relaxed en ontspannen en zonder aan mijn werk te denken.

joergarms

Senior Member
Een heel kort antwoord; die motor voldoet meer dan prima in de bergen!! Geloof me, ik ben niet snel tevreden, maar afgaand op het vermogen op papier, doet die auto het in de bergen echt goed!!
Voorlopig blijven wij er in ieder geval nog lekker in rondrijden.

Nou ja, toch wel een iets langer antwoord geworden.

Ik ben al meerdere jaren op pad geweest naar italie met de 1.4. Volgepakt met tent, vrouw, 2 kinderen en ook nog dakkoffer. Altijd gereden als een zonnetje.

Succes!!!:923:

Bovenaan Onderaan