Fabia Combi 1 uit 2006; radio SAFE

alexander1980

Nieuw lid
Goedemorgen leden,

Ik heb een probleem met mijn Skoda Fabia uit 2006. De radio staat op SAFE. Je moet dan een 4 cijferige code invoeren. De code heb ik ook alleen het invoeren werkt niet. De garage heeft dit nog nooit meegemaakt. Wie heeft er ervaring mee? De garage heeft de accuspanning eraf gehaald en weer opgezet maar dit hielp niet. WIe o wie.....? Alvast bedankt!

Leandro

Senior Member
Wij hebben dit met een Ford Galaxy gehad. Toen ik de foute code heb ingetoetst (een aantal keer) werd de radio geblokkeerd. Bij de Ford Dealer konden ze er een nieuwe inzetten voor 1100 euro of opsturen naar de leverancier die hem kan resetten. Dus nu zit er een modern Pioneer systeem in.

Weet je zeker dat je de goede code hebt? Vaak gebeurt het als de accu spanning eraf is geweest....

alexander1980

Nieuw lid
ik heb de goede code. Maar ik kan hem niet intoetsen. De cijfertjes reageren niet als ik iets intype. Hij staat op 1000 en je zou dan aan de hand van de voorkeurkeuze van je radiozender dus 1000 kunnen verzetten naar je juiste code. Ik kan echter niets. Dealer heeft die nog nooit gezien.

turboturbo

Forumguru
Ik had precies hetzelfde probleem een tijd geleden toen ik de stekkers van de accu en/of de radio even los had gehad.

De code van de sticker van de radio werd niet geaccepteerd door de radio/auto en na x aantal pogingen schiet ie in 'SAFE' als beveiliging. Ik heb er niet meer naar omgekeken en later deed de radio het ineens weer. Wat blijkt: als je de radio niet aanzet (uit laat) de eerste 5 minuten na contact/starten/rijden dan krijgt de auto (comfort module oid) de kans om de radio zelf te herkennen. De sleutel is nl ook opgeslagen in de comfort module.

Korte versie: probeer eens de radio uit te laten en pas later tijdens de rit aan te zetten... Kijken of dat helpt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan