Fabia Combi 2008 kofferbekleding los maken

Rst007

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Ik heb sinds enkele weken een Fabia Combi 1.4TDI met 90 000km's op de teller.
Ik vind het kortom een fantastische auto, echter heb ik zelf door wat onvoorzichtig met het kofferzeil geforceerd, de klem van het kofferzeil is aan de rechterzijde losgekomen.

Het kliksysteempje dat hier normaal hoort te zitten voor vast te klemmen is achterin de bekleding gevallen.
Nu wou ik proberen om de binnen bekleding los te maken, maar dit is vast gemaakt met zon ronde kopjes (geen schroefjes te zien op het eerste zicht)

Ik doe liefst zoveel mogelijk zelf aan de wagen, en zou graag weten of ik de bekleding zelf los kan krijgen?

iemand hier al wat ervaring mee?

Verder zou ik ook graag speakers in de achterdeuren steken, ik heb een standaard Dance Radio, is de bekabeling etc hier al voor gereedgemaakt?

alvast bedankt,

vriendelijke groeten,

Robin

Huibert

Forumguru
De pluggen waar de bekleding mee vast zit kun je verwijderen door ze voorzichtig los te wrikken. Zijn een soort plugjes met weerhaakjes.

Rst007

Nieuw lid
bekleding losmaken

Ik heb het ondertussen al zelf uitgezocht. bekleding losgemaakt door de revetjes los te maken. enkele torque schroefjes losgemaakt en alles terug in orde gebracht.

toch alvast bedankt

Cordoba

Forumguru
Bedrading voor speakers is een beetje onvoorspelbaar, is niet duidelijk afhankelijk van bouwjaar, uitvoering of iets dergelijks, ook de dealer die het nakijkt in het systeem (op kenteken) zit er net zo vaak naast als dat ie het goed heeft.

Er komen een aantal variaties voor in de praktijk:
- geen enkele bedrading voor speakers achterin
- bedrading tot bij de B-stijl
- volledige bedrading, waarbij je alleen de boel hoeft in te pluggen.

Je kunt beginnen met checken wat er achterin de radio zit: als er geen draden voor achterspeakers in de ISO-connector zitten, mag je er vanuit gaan, dat je de draad helemaal moet trekken. Als er wel 8 draden in de ISO-connector voor de speakers zitten, gewoon kijken wat je in de deur tegenkomt: of een connector bij de gereserveerde plek voor de tweeters, of een draad bij de doorvoer in de deur. Overigens heb je in de combi achterin ruimte naast de rollo (=kofferbakzeil) waar ovale speakers in passen (is volgens mij bij de Fabia II gelijk aan de Fabia I)

Bovenaan Onderaan