Fabia Combi greenline ingeruild

Newbee

Actief lid
Beste forumleden,
T is alweer een lange tijdgeleden dat ik op dit forum actief was. Omdat ik met veel plezier jullie verhalen heb gelezen, en zelf een aantal topics heb mogen bijdragen, wil ik nog een laatste bijdrage leveren en mij vervolgens afmelden van het forum.Waarom? Ik heb mijn Fabia 1,2TDI Greenline ingeruild op een Golf Variant 1,4TSI DSG.

Hierbij nog even een paar statistieken van mijn Fabia II:
Aanschaf 08-2010 nieuw (€18.500,- en €500,- voor de winterbanden)
Verkoop 07-2013 (€9.600,-)
Gereden 105.500 km
Gemiddeld verbruik 1:20,5 (ja, ik heb een zware rechtervoet), altijd gewone diesel getankt.
Gemiddelde kosten 0,184 per km (exclusief verzekeringskosten van €570,- per jaar)
Zomerbanden zijn 67.300km meegegaan, winterbanden stan nu op 38.200km. Met laatste verwacht ik nog zo'n 25.000km te kunnen rijden.....
Auto is dealeronderhouden geweest, incl verlengde garantie. Op een lekkende dieselleiding en een setje kromme remschijven na heb ik geen onverwachte reparaties gehad.
De gemiddelde kosten zijn inclusief brandstof, onderhoudsbeurten en accessoires als dakdragers,trekhaak, windschermen op voorruiten, aanpassing van de voorstoel, zonnebrilhouder, interieurverlichting met leeslampjes, lades onder voorstoelen, enz, maar exclusief verzekeringskosten.
Ik heb de auto dagelijks gebruikt, voornamelijk snelweg (180 km per dag).

Ik hoop jullie met deze gegevens een (beter?) inzicht te geven in de betrouwbaarheid van de Fabia Greenline. Voor mij een prima wagen, maar met de komst van de MRB, werken dichter bij huis en de behoefte aan een grotere auto is deze toch ingeruild.

Dank voor jullie gezellige verhalen en reacties in het verleden, en sorry voor mijn lange afwezigheid en/of niet reageren op de vragen.
Voor mij breekt er een nieuw en vooral schakellui tijdperk aan....ik ben benieuwd hoe DSG rijdt..

(Ps: weten jullie dat je soms tot wel 270x je koppelingspedaal moet intrappen om al filerijdend een afstand van 90km te overbruggen???)

ertromp

Forumguru
Leuk je update! De nieuwe Golf VII variant aangeschaft? En inderdaad op het forum actief blijven kan altijd :D

Newbee

Actief lid
Leuk je update! De nieuwe Golf VII variant aangeschaft? En inderdaad op het forum actief blijven kan altijd :D
Helaas te duur voor mij (wel een erg fraaie auto trouwens). Geldt trouwens ook voor de nieuwe Octavia Station, mooie auto maar nog even te duur.
T is een Golf VI geworden van 11-2011. En als de kop van de nieuwe modellen af is, wie weet.....
Maar dank voor jullie reacties over het forum. Ik weet alleen niet of het mij lukt om op meerdere fora (VW) actief te zijn.

Blacky

Forumguru
We hebben ook nog een rubriek andere VAG auto's. Dus afmelden hoeft niet maar het is wel jammer. Veel plezier met je Golf en wie weet tot ziens.

CDK

Forumguru
Zoals aangeven je kan hier gewoon lid blijven hoor, je blijft welkom! Gefeliciteerd met de aanschaf van je VW Golf, hopelijk beleef je er net zoveel plezier aan als aan de Fabia.

All the best, greetz Corné

Bart1979

Actief lid
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide! Lijkt me geen slechte keuze, en DSG is een super fijn systeem.
Ook erg fijn te lezen dat er ook berichten zijn van GL's die wel zonder problemen met ERG-kleppen, roetfilters of andere ellende hun kilometers maken. Ik hoop dat de mijne zich ook zo zal gaan gedragen!

piet42

Nieuw lid
Beste Forum leden,

Ook ik heb mijn Fabia combi greenline van 04-01-2011 verkocht en wacht nu op mijn Octavia combi greenline die eind maart geleverd zal worden. Met veel plezier gereden in mijn auto maar als je hem dan verkoopt dan is de afschrijving toch wel groot. Geen enkele reparatie gehad in deze drie jaar enkel de BCM vervangen onder garantie en 2 lampjes een maand geleden.
2 nieuwe zomerbanden 4 maanden geleden nog opgelegd en de winterbanden heb ik verkocht.(slechts 75 euro op afgeschreven op 30.000 km). Onder divers zijn de kosten van wassen en ruitensproeier en dergelijke opgenomen.

km 105600 km
verbruik 20,935 km/l
brandstofkosten/km 0,064 €/km
divers 0,000 €/km
onderhoud 0,013 €/km
totaal 0,077 €/km
afschrijving 0,125 €/km
verzekering 0,020 €/km
totaal 0,223 €/km

Hoop zo een goed beeld te geven voor toekomstige fabia rijders.

turboturbo

Forumguru
Vaar wel, en leuk dat je je even 'afmeldt' met een leuk berichtje en wat interessante wetenswaardigheden.

Veel plezier met de Golf en het vw forum :)

jellemeer79

Actief lid
Net bij de dealer geweest voor terugkopen van mijn Fabia Greenline 1.2 TDI - jan-2011 met 61000km op de teller.
Ik kreeg €6000 geboden!!! ???? Schrok enorm en ben ook niet met een blij gevoel weggegaan. Nu aan het kijken of ik de auto op een andere manier kan verkopen want €6000 ga ik niet accepteren (=€11.000 afschrijving in 3 jaar of 18 cent/km)

De dealer zei dat er een enorm aanbod is van Greenlines, als mijn auto benzine was zou hij 9000 euro voor bieden.

Ter info ik ruil de auto niet in want ik ga van prive naar lease.

Desperado

Forumguru
Inkoop wordt vaak minder geboden als inruil en als het aanbod groot is is de prijs logischerwijs lager. Tel daarbij op dat het goedkope dieselen op zijn retour is dankzij de regering en het wordt al wat. Op marktplaats staat vergelijkbare auto's ook al vanaf 8750 euro. Kosten voor de dealer, winst enzovoort en ik snap de geboden prijs wel ondanks dat het wel een flinke afschrijving is. Maar ook dat is bekend; de grootste afschrijving is in de eerste 3 jaar.

CDK

Forumguru
@jellemeer79, dat was wel te voorzien en dus vrij logisch, iedereen wilde spontaan een diesel door het aantrekkelijke belasting klimaat en de goedkopere brandstof, nu wil iedereen er vanaf omdat het duurder wordt, zie het zo...... hetgeen je in die 3 jaar bespaard hebt ben je nu alsnog kwijt ;)

jellemeer79

Actief lid
@Corné de Kluijver dat realiseerde ik me dus ook vandaar niet blij, zeker omdat ik veel minder km heb gereden dan gedacht toen ik hem kocht, verwachting was 35-40000 per jaar maar ben blijven steken op 20000km.

Maar we zijn nog niet klaar - ga nu andere wegen bewandelen kijken of er meer uit te slepen is - zoniet wordt het terug naar de dealer. Heb nog minimaal 2 maanden voordat de Octavia Greenline geleverd wordt.

CDK

Forumguru
De enige tip die ik je kan geven is om het over de grens te proberen om hem te slijten...
In elk geval wil ik je wel succes met de verkoop wensen!!

Ridley

Forumguru
Dat is exact de reden waarom mijn dealer me een GL heeft afgeraden in 2009. Zelfs over de grens wordt het lastig, want daar zitten ze niet te wachten op een driepitter. Kun je leasema niet overhalen om je auto te kopen? En dat je dan terug gaat leasen?

Edit: zie dat de O3 al besteld is ;)

Cordoba

Forumguru
Ach ik ken ergere voorbeelden, bijvoorbeeld iemand die dagelijks 60-70 km woon-werk verkeer had, en ook zo'n eco-diesel heeft gekocht. Binnen een maand na levering werd ie overgeplaatst naar een andere vestiging en kon ie op de fiets naar het werk. Uiteindelijk ook de auto met fors verlies verkocht en in bijna 3 jaar iets van 14000 km.

piet42

Nieuw lid
Net bij de dealer geweest voor terugkopen van mijn Fabia Greenline 1.2 TDI - jan-2011 met 61000km op de teller.
Ik kreeg €6000 geboden!!! ???? Schrok enorm en ben ook niet met een blij gevoel weggegaan. Nu aan het kijken of ik de auto op een andere manier kan verkopen want €6000 ga ik niet accepteren (=€11.000 afschrijving in 3 jaar of 18 cent/km)

De dealer zei dat er een enorm aanbod is van Greenlines, als mijn auto benzine was zou hij 9000 euro voor bieden.

Ter info ik ruil de auto niet in want ik ga van prive naar lease.

idem maar dan toch wel iets meer gehad maar er stond ook 105.000 op de teller wel veel opties
12,5 ct afschrijving per km denk dat je dat niet gaat redden.

Succes met de verkoop

laagvlieger

Forumguru
Zelfs over de grens wordt het lastig, want daar zitten ze niet te wachten op een driepitter.

In BE zul je meer kans hebben dan in D, want hier is een kleine diesel altijd gewild. Maar hier staan ze ook al te koop vanaf 8000 euro, zeker als je als particulier verkoopt is dat de prijs - je kan immers geen garantie bieden.

Bovenaan Onderaan