Newbee
Actief lid
Beste forumleden,
T is alweer een lange tijdgeleden dat ik op dit forum actief was. Omdat ik met veel plezier jullie verhalen heb gelezen, en zelf een aantal topics heb mogen bijdragen, wil ik nog een laatste bijdrage leveren en mij vervolgens afmelden van het forum.Waarom? Ik heb mijn Fabia 1,2TDI Greenline ingeruild op een Golf Variant 1,4TSI DSG.
Hierbij nog even een paar statistieken van mijn Fabia II:
Aanschaf 08-2010 nieuw (€18.500,- en €500,- voor de winterbanden)
Verkoop 07-2013 (€9.600,-)
Gereden 105.500 km
Gemiddeld verbruik 1:20,5 (ja, ik heb een zware rechtervoet), altijd gewone diesel getankt.
Gemiddelde kosten 0,184 per km (exclusief verzekeringskosten van €570,- per jaar)
Zomerbanden zijn 67.300km meegegaan, winterbanden stan nu op 38.200km. Met laatste verwacht ik nog zo'n 25.000km te kunnen rijden.....
Auto is dealeronderhouden geweest, incl verlengde garantie. Op een lekkende dieselleiding en een setje kromme remschijven na heb ik geen onverwachte reparaties gehad.
De gemiddelde kosten zijn inclusief brandstof, onderhoudsbeurten en accessoires als dakdragers,trekhaak, windschermen op voorruiten, aanpassing van de voorstoel, zonnebrilhouder, interieurverlichting met leeslampjes, lades onder voorstoelen, enz, maar exclusief verzekeringskosten.
Ik heb de auto dagelijks gebruikt, voornamelijk snelweg (180 km per dag).
Ik hoop jullie met deze gegevens een (beter?) inzicht te geven in de betrouwbaarheid van de Fabia Greenline. Voor mij een prima wagen, maar met de komst van de MRB, werken dichter bij huis en de behoefte aan een grotere auto is deze toch ingeruild.
Dank voor jullie gezellige verhalen en reacties in het verleden, en sorry voor mijn lange afwezigheid en/of niet reageren op de vragen.
Voor mij breekt er een nieuw en vooral schakellui tijdperk aan....ik ben benieuwd hoe DSG rijdt..
(Ps: weten jullie dat je soms tot wel 270x je koppelingspedaal moet intrappen om al filerijdend een afstand van 90km te overbruggen???)
T is alweer een lange tijdgeleden dat ik op dit forum actief was. Omdat ik met veel plezier jullie verhalen heb gelezen, en zelf een aantal topics heb mogen bijdragen, wil ik nog een laatste bijdrage leveren en mij vervolgens afmelden van het forum.Waarom? Ik heb mijn Fabia 1,2TDI Greenline ingeruild op een Golf Variant 1,4TSI DSG.
Hierbij nog even een paar statistieken van mijn Fabia II:
Aanschaf 08-2010 nieuw (€18.500,- en €500,- voor de winterbanden)
Verkoop 07-2013 (€9.600,-)
Gereden 105.500 km
Gemiddeld verbruik 1:20,5 (ja, ik heb een zware rechtervoet), altijd gewone diesel getankt.
Gemiddelde kosten 0,184 per km (exclusief verzekeringskosten van €570,- per jaar)
Zomerbanden zijn 67.300km meegegaan, winterbanden stan nu op 38.200km. Met laatste verwacht ik nog zo'n 25.000km te kunnen rijden.....
Auto is dealeronderhouden geweest, incl verlengde garantie. Op een lekkende dieselleiding en een setje kromme remschijven na heb ik geen onverwachte reparaties gehad.
De gemiddelde kosten zijn inclusief brandstof, onderhoudsbeurten en accessoires als dakdragers,trekhaak, windschermen op voorruiten, aanpassing van de voorstoel, zonnebrilhouder, interieurverlichting met leeslampjes, lades onder voorstoelen, enz, maar exclusief verzekeringskosten.
Ik heb de auto dagelijks gebruikt, voornamelijk snelweg (180 km per dag).
Ik hoop jullie met deze gegevens een (beter?) inzicht te geven in de betrouwbaarheid van de Fabia Greenline. Voor mij een prima wagen, maar met de komst van de MRB, werken dichter bij huis en de behoefte aan een grotere auto is deze toch ingeruild.
Dank voor jullie gezellige verhalen en reacties in het verleden, en sorry voor mijn lange afwezigheid en/of niet reageren op de vragen.
Voor mij breekt er een nieuw en vooral schakellui tijdperk aan....ik ben benieuwd hoe DSG rijdt..
(Ps: weten jullie dat je soms tot wel 270x je koppelingspedaal moet intrappen om al filerijdend een afstand van 90km te overbruggen???)