robbiebee
Actief lid
Als trotse bezitter van een GL werdt ik op mijn werk verrast met een nieuwe bedrijfsauto te weten een POLO Bluemotion(comfortline). Voor mij de uitgelezen kans om ze eens naast elkaar te zetten qua prestaties en comfort. Nu ben ik zeer tevreden over mijn GL maar het verbruik valt gewoon tegen (en ik heb mijn rechtervoet echt wel in bedwang) ik rij nu vanaf kilometer 1 ook met de POLO en wat schertst mijn verbazing deze haalt veel betere verbruikscijfers en er zit meer pit in trekt sneller op en gaat makkelijker naar zijn top. Zelfs als ik behoorlijk door rij ( 140 km/U) blijft het verbruik rond de 1/25 terwijl ik met mijn GL bijna moet slipstreamen bij een vrachtauto om dit te halen. Het gewichtsverschil is slechts 60 kg in het voordeel van de POLO, Qua ruimte haalt de Polo het echter niet bij de GL en over de prijs van de POLO maar te zwijgen. Al met al ben ik nog steeds blij met mijn GL maar is het niet mogelijk om door skoda motormanagement meer POLO te maken zodat het verbruik lager wordt ?!?! :1884: