fabiaflash
Nieuw lid
Geachte Skoda-rijders. Ik heb tot nu toe nooit anders dan Skoda gereden. Mijn laatste was een Fabia Combi (2004) en ik was dan ook errug nieuwsgierig naar de Combi II. Daar heb ik echt op gewacht. En die viel me tegen. Bij de I had je nog de indruk dat de auto echt als combi was ontworpen; bij de II is dat in mijn ogen niet meer het geval. Ik heb alle mogelijke uitvoeringen en kleuren overwogen en het is, met name van achteren gezien, een model dat erg gewoontjes overkomt. En vooral ook erg hoog, de proporties zijn uit het oog verloren. Ik heb nu 6 Skoda's versleten en was een vurig verdediger van het merk, maar bij de Fabia II (en dan met name de combi uitvoering) ben ik afgehaakt. En zo ben ik bij Peugeot (waarover op dit forum elders nogal schamper wordt gedaan) beland. Het is een 207 SW geworden. Panoramadakje gratis. Uitstekende audioinstallatie standaard, strak interieur enz. Ik denk dat de Fabia (in ieder geval de I) kwalitatief net iets hoger zit, maar als ik bekijk hoe stil deze auto is, hoe handig de achterbank kan worden opgeklapt en hoe goed 'ie op het gaspedaal reageert (bij de Fabia was dat echt een crime; latere waren op dat punt wel beter) ben ik zeer content (een beetje tot mijn spijt, want ik was graag met Skoda verder gegaan). Je kunt zo'n Peug natuurlijk minder mooi of zelfs lelijk vinden. Over smaak valt tenslotte niet te twisten. Maar de verkoopcijfers geven een aardige indicatie over hoe er door de bank genomen tegenaan gekeken wordt. En dat is allesbehalve negatief...