Hallo allemaal,
1,5 maand geleden heb ik een Fabia Combi 1.4 MPI uit 2003 gekocht bij een autogarage in Ingen.
Auto heeft NAP 158.000 gelopen. Na een aantal dagen rijden merkte ik dat de verwarming het niet goed deed, terug naar dezelfde garage gegaan en bleek dat het de stelmotor was van de verwarming. Deze heeft de garage netjes gemaakt ondanks geen garantie.
Voordat ik de auto naar de garage bracht had ik wat sludge opgemerkt, de garage gaf aan dat dit vaker is bij auto's i.v.m.met korte ritjes.
Bij terugkomst had ik na 250km opeens een Koelvloeistof daling van 500ml, de garage gebeld en die vertelde mij dat het kwam omdat voor het verwisselen van de stelmotor de KV er uit moest en de auto waarschijnlijk niet goed was ontlucht. Na het bijvullen was het na een aantal dagen weer zo ver.
Omdat ik mij zorgde maakte over de sludge die aanwezig was ben ik naar mijn vaste garage gegaan en een oliewissel laten doen en ook direct een KV wisseling zodat ik zeker wist dat er nieuwe KV in kwam. Ook heb ik gevraagd of ze konden checken of ik geen lekke koppakking had, dit lijkt mij aannemelijk i.v.m. daling KV en sludge bij olie.
De sludge leek even weg te zijn. (lees 1 dag) Maar helaas was dit voor korte duur.
Vandaag keek ik en had ik weer een KV daling van ongeveer 500ml, na een stukje rijden was de KV weer iets gestegen.
Ik ben zelf erg bang dat ik een lekke koppakking heb, ook al zegt mijn garage van niet.
Witte rook uit mijn uitlaat heb ik niet en ook heb ik een aansteker bij mijn oliepijlstok gehouden en hoorde/zag geen geknetter.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt en/of weet iemand wat het kan zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Nick
1,5 maand geleden heb ik een Fabia Combi 1.4 MPI uit 2003 gekocht bij een autogarage in Ingen.
Auto heeft NAP 158.000 gelopen. Na een aantal dagen rijden merkte ik dat de verwarming het niet goed deed, terug naar dezelfde garage gegaan en bleek dat het de stelmotor was van de verwarming. Deze heeft de garage netjes gemaakt ondanks geen garantie.
Voordat ik de auto naar de garage bracht had ik wat sludge opgemerkt, de garage gaf aan dat dit vaker is bij auto's i.v.m.met korte ritjes.
Bij terugkomst had ik na 250km opeens een Koelvloeistof daling van 500ml, de garage gebeld en die vertelde mij dat het kwam omdat voor het verwisselen van de stelmotor de KV er uit moest en de auto waarschijnlijk niet goed was ontlucht. Na het bijvullen was het na een aantal dagen weer zo ver.
Omdat ik mij zorgde maakte over de sludge die aanwezig was ben ik naar mijn vaste garage gegaan en een oliewissel laten doen en ook direct een KV wisseling zodat ik zeker wist dat er nieuwe KV in kwam. Ook heb ik gevraagd of ze konden checken of ik geen lekke koppakking had, dit lijkt mij aannemelijk i.v.m. daling KV en sludge bij olie.
De sludge leek even weg te zijn. (lees 1 dag) Maar helaas was dit voor korte duur.
Vandaag keek ik en had ik weer een KV daling van ongeveer 500ml, na een stukje rijden was de KV weer iets gestegen.
Ik ben zelf erg bang dat ik een lekke koppakking heb, ook al zegt mijn garage van niet.
Witte rook uit mijn uitlaat heb ik niet en ook heb ik een aansteker bij mijn oliepijlstok gehouden en hoorde/zag geen geknetter.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt en/of weet iemand wat het kan zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Nick