Fabia Combi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey experts!

ik heb een probleem ik heb mijn auto radio naar behoren aangesloten naar behoren maar op de een of andere duistere reden geen stroom weten jullie wat het kan zijn ik heb zelf het vermoeden dat het een zekering is van de auto maar ik kan de zekeringen kast niet vinden van de auto zelf en ik heb de auto pas sinds gisteren 18-01-2008 help mij aub kan mij misschien weer euro's besparen want anders moet ik naar de dealer!!! Hellupppppppp???????:smiley29:

Gieliovd

Forumguru
Hey experts!

ik heb een probleem ik heb mijn auto radio naar behoren aangesloten naar behoren maar op de een of andere duistere reden geen stroom weten jullie wat het kan zijn ik heb zelf het vermoeden dat het een zekering is van de auto maar ik kan de zekeringen kast niet vinden van de auto zelf en ik heb de auto pas sinds gisteren 18-01-2008 help mij aub kan mij misschien weer euro's besparen want anders moet ik naar de dealer!!! Hellupppppppp???????:smiley29:
Welkom hier met je niet al te positieve bericht!

Je hebt de radio naar behoren aangesloten zeg je. Weet je dit zeker? Als het een aftermarket radio is kan het best zijn de de kabels niet 100 procent juist zitten!

Zo wel, dan wordt het even doormeten of kijken of het aan een zekering ligt ja.

De zekeringen zijn gemakkelijk te vinden. Als je de bestuurdersdeur opent zit er aan de zijkant van het dashboard een klepje. Dit kun je eraf halen met je sleutel, er zit een gleufje in. Forceer dit niet want er zitten kunststof palletjes en dingen in. Even met beleid.

Diagrammetje zit op de deksel.

Als die goed is, multimeter pakken of kopen voor een paar euro bij de bouwmarkt. + draden gaan meten. Continu spanning voor je geheugen en geschakelde plus voor de radiovoeding.

Zwart tegen de aarde of je chassis, rood tegen de draad.

Wel meten met je contact aan!

Succes.

Welkom hier met je niet al te positieve bericht!

Je hebt de radio naar behoren aangesloten zeg je. Weet je dit zeker? Als het een aftermarket radio is kan het best zijn de de kabels niet 100 procent juist zitten!

Zo wel, dan wordt het even doormeten of kijken of het aan een zekering ligt ja.

De zekeringen zijn gemakkelijk te vinden. Als je de bestuurdersdeur opent zit er aan de zijkant van het dashboard een klepje. Dit kun je eraf halen met je sleutel, er zit een gleufje in. Forceer dit niet want er zitten kunststof palletjes en dingen in. Even met beleid.

Diagrammetje zit op de deksel.

Als die goed is, multimeter pakken of kopen voor een paar euro bij de bouwmarkt. + draden gaan meten. Continu spanning voor je geheugen en geschakelde plus voor de radiovoeding.

Zwart tegen de aarde of je chassis, rood tegen de draad.

Wel meten met je contact aan!

Succes.

Het gaat hier idd om een aftermarket radio! maar volgens jou zit dus aan de zijkant van het dash een klepje voor de zekeringen???
ik heb deze radio gisteren uit mijn peugeot 206 gehaald en toen deed hij het namelijk nog! maar als de draadjes dus verkeerd zitten moet ik die dus veranderen heb jij daar nog een tip voor hoe ik dat het beste kan doen?????

met vriendelijke groet Mokum:aangenaam:

Desperado

Forumguru
Ik neem aan dat het gaat om een radio met standaard stekkers die gewoon in elkaar geklikt worden.
Dan ga ik ook uit van een zekering.
Staat het niet in het instructieboekje waar e.e.a zich zou moeten bevinden?

Welkom btw

Gieliovd

Forumguru
Ik neem aan dat het gaat om een radio met standaard stekkers die gewoon in elkaar geklikt worden.
Dan ga ik ook uit van een zekering.
Staat het niet in het instructieboekje waar e.e.a zich zou moeten bevinden?

Welkom btw
Grote kans dat dit wel zo is ja. Dat zijn meestal toch gewoon ISO stekkers. Dat zijn die 2 blokjes, zwart en bruin meestal.

Gewoon eerst even zekering checken!

Linker deur open (lekker met deze regen), klepje eraf, zekering opzoeken, eruit scheuren en kijken of hij heel is!

EdK

Forumguru
ik hoop dat je het snel vind , niets is minder leuk als rijden zonder muziek in je skoda.

Mwahh, het luisteren naar het motorgeluid vind ik nog steeds een mooie zender !! Misschien komt het wel omdat ik ruim 20 jaar motor heb gereden in weer en wind , zomer en winter ??

Gieliovd

Forumguru
Mwahh, het luisteren naar het motorgeluid vind ik nog steeds een mooie zender !! Misschien komt het wel omdat ik ruim 20 jaar motor heb gereden in weer en wind , zomer en winter ??
Is ook best genieten! Ik heb hem ook wel eens uitstaan om te genieten van het koor onder de motorkap.

Ik moet mijn motor ook weer even afbouwen! Zin om weer te rijden!

Het plan is de komende maanden naar mijn afstudeerstage te gaan rijden met de motor.

Booaaaaaap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan