Fabia Facelift

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny

Senior Member
Skoda heeft de Fabia en de Roomster licht gefacelift. Het meest interessant zijn echter de nieuwe motoren.
Skoda toont op de Autosalon van Genève de vernieuwde Fabia en Roomster. Het meest in het oog springend zijn de nieuwe grille en de bredere koplampen, die de breedte van de modellen moet benadrukken. Skoda vindt dat de auto’s er een stoerder uiterlijk door krijgen. Verder betreffen de wijzigingen nieuwe lichtmetalen wielen en carrosseriekleuren en bovendien wordt bij de vernieuwingen gesproken van ‘decoratieve wieldoppen’.
Skoda vervangt de oude 1,2-liter driecilinder door de nieuwe 1,2-liter TSI, die een viercilinder is met directe brandstofinjectie. In de Fabia is hij te koop met vermogens van 86 en 105 pk. De sterkste variant kan worden gekoppeld aan de zeventraps DSG en daarmee scoort de Fabia een verbruik van 5,3 liter op 100 km. Normaliter is de 1,2-liter TSI gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak.
De 1,4- en 1,9-liter TDI diesels worden vervangen door common rails met inhouden van 1,2- en 1,6-liter. In de Skoda’s hebben ze vermogens van 75 en 105 pk en de Tsjechen beloven een uitstoot van minder dan 110 gram CO2 per kilometer. In de loop van mei verschijnen de gewijzigde Fabia’s en Roomster in de Nederlandse showrooms.

Bron: www.autoweek.nl

Ik vind het wel erg snel voor een facelift. Leuk voor de bezitters van de huidige fabia. Het vernieuwen van de motoren was wel nodig om de concurrentie bij te kunnen houden. Maar wat ik nog veel belangrijker vind is of de kwaliteit van de gefacelifte fabia ook vooruit is gegaan, want die laat bij mijn huidige fabia combi behoorlijk te wensen over.
Maar dat zullen we in verloop van tijd wel op het forum kunnen lezen.
Trouwens afgelopen weekend wezen kijken naar de Kia Venga. Wat is dit een leuke ruime auto en met wel 7 jaar garantie voor hetzelfde geld als een vergelijkbare fabia combi met 2 jaar garantie. Er komen moeilijke tijden aan voor mij want er is zoveel moois te krijgen in het B segment, maarja ik heb geen haast, want ook voor de Kia Venga geldt dat dit een volledig nieuw model is en ik dus de eerste revieuws ga afwachten.

Hallo Hetzer ik heb de draadjes bekeken. Tevens heb ik de foto's van je huidige Fabia combi bekeken. Mooie auto hoor. Ik heb 2 vragen voor je.
- Is je auto verlaagd?
- op een van je foto's in de winter lijkt het of er iets op de gril staat of is dit gewoon sneeuw?
PS. Het lijkt misschien of ik mijn Fabia zat ben maar dat is niet waar hoor want ik vindt het stiekem nog steeds een mooie auto. Ik heb alleen veel tegenslag gehad wat waarschijnlijk ook een gevolg is gebrek aan kennis van de dealer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan