Fabia gestolen

eclips

Nieuw lid
Hallo

op de nacht van 26 en 27 april hebben ze bij mij thuis in gebroken en ze hebben mijn sleutels van mijn wagen ook gevonden en de wagen mee genomen gestolen eigenlijk .
Nu hebben ze hem gisteren terug gevonden en sta hij in een depot van de politie de deur is wel beschadigd al hadden ze de sleutels nu wat ze er verder mee gedaan hebben blijf wel een raadsel.
Ik heb misschien twee keuze eerste ik neem hem terug en de verzekering betaalt alle schade maar kan ik ook vragen voor een grondige controle aan de meter van mijn Fabia.
Tweede keuze is ze betalen mij uit omdat hij nog maar een jaar oud is krijg ik de aangenomen waarde terug
Als ik de wagen zie weet ik het niet wat kan er allemaal aan zijn van schade dat je niet zie ik zou hem liever aan de verzekering laten
Wat zouden jullie doen

Mvg
Olivier

erik2907

Actief lid
Normaal gesproken neemt een verzekering de auto alleen over als de reparatie(s) groter zijn dan de dagwaarde of als de schade groter is dan 2/3 van de nieuwwaarde, alles afhankelijk van de polisvoorwaarden.

Lijkt mij dat je eerst eens de polisvoorwaarden van de autoverzekering door leest welke (on)mogelijkheden de maatschappij je überhaupt biedt. Dat maak ik niet op uit je verhaal. Misschien heb je wel geen keuze maar krijg je een gerepareerde auto terug.

Desperado

Forumguru
In elk geval heel goed na laten kijken. Ik denk dat ze hem mogelijk naar het oostblok ofzo wilden verschepen, maar dat dat op de één of andere manier niet lukte.

Cordoba

Forumguru
@erik2907 er is nog een voorwaarde waarbij de auto in principe naar de verzekering gaat: als de auto niet binnen 1 maand is teruggevonden.

@eclips misschien is het verstandig om de auto, vóór je 'm accepteerd als weer 'in orde' de auto een soort aankoopkeuring te laten ondergaan. Mogelijk komen er dan nog schades/mankementen naar voren die nu nog niet opgevallen zijn.

Blacky

Forumguru
Bij mij was het niet zo moeilijk. Beide auto's zijn nooit meer terug gevonden, na één maand wachten werd er door de verzekering uitgekeerd.
Het lijkt me geen prettig gevoel om in een auto te rijden de gestolen was, ook al is hij weer helemaal in orde.

Ron_2

Senior Member
Mijn schoonzus kreeg ooit de keuze toen haar auto (op dezelfde manier gestolen) na die mand teruggevonden werd.
De verzekering had al uitgekeerd en ze kon de auto terugkrijgen en het schadebedrag retour verzekering, of het zo laten. Dat laatste heeft ze gedaan want de opvolger van de gestolen auto was er al.
Binnen die maand heb je volgens mij alleen de keuze als hij total loss is.

s-line

Forumguru
Nou een Fabia gaat niet naar het oostblok hoor! Deze hebben ze gewoon als vlucht gebruikt en ergens gedropt. Gewoon goed laten nakijken en repareren en weer lekker mee sturen.

turboturbo

Forumguru
Ze zullen m vast niet netjes warm gereden hebben alvorens plank gas te geven, verders...

Weet je hoeveel kilometer ermee gereden is totaal (door het gespuis)?

s-line

Forumguru
Ach dat warm rijden is voor een keer niet erg hoor! Mijn zwager scheurt al jaren meteen vol gas weg met zijn auto en hij heeft nog nooit problemen gehad dus.
Zag zelfs bij ons in het dorp bij een een vw dealer de monteurs koud de werkplaats uit scheuren!

Joske

Forumguru
Je kan een volledig schadebestek ( een regie noemt dat) laten uitvoeren bij je eigen dealer of een andere erkende schadehersteller. De dag van vandaag kunnen ze vrij goed een schade-opmeting aan een auto uitvoeren hoor. Afhankelijk van wat daar uitkomt kan je nog beslissen wat je er mee doet. Ik denk dat als je tevreden over je auto was/bent ik de auto zou laten maken (als het enkel carrosserie-werk is) maar als je je niet zeker voelt kan je je misschien beter laten uitbetalen en gewoon opnieuw een Fabia bestellen natuurlijk ;).

turboturbo

Forumguru
Beetje off-topic, maar @s-line dat monteurs dat doen en je zwager al jaren niks aan de hand heeft gehad, onderbouwt toch niet dat het geen kwaad kan? :sterretjes:

Anyway; mijn opmerking was juist bedoeld om het een beetje te relativeren - inderdaad kan een keertje wegscheuren niet meteen zoveel kwaad... Overigens blijft het verders gissen natuurlijk wat er precies gebeurd kan zijn...

Laatst bewerkt:

eclips

Nieuw lid
Hallo
Ze hebben op 4 mei me komen zeggen dat ze de wagen hebben terug gevonden In Brussel na veel papier werken en telefoons
Sta hij nu bij de garage ik ben vandaag gaan kijken en de wagen leeg gemaakt te gewoon wat krassen en de deur van de bestuurder
Kant sta wat op
En heb ook naar de moter geluisterd en hij maakt een heel raar geluid nu gaan ze alles herstellen en zeker een grondige controle naar de moter maar ben toch niet echt gerust in die zaken
Nu hopen dat ik geen slecht nieuws krijg ik zal Julie nog wel op de hoogte houden

Mvg
Olivier

Joske

Forumguru
Kan ook een stuk tussen de oren zitten natuurlijk.. Maar blijft balen natuurlijk !

Mijn buurman zijn wagen hebben ze teruggevonden met de brandblusser leeggespoten in het interieur => Total löss van de wagen

Bovenaan Onderaan