Importfries
Lid
Vandaag met de GL vertrokken naar Portugal en om het haar niet te gemakkelijk te maken er een caravan achter gehangen, een dakkoffer erop geplaatst en de wagen volgepropt met zaken, die een mens tijdens een halfjaar overwintering niet nodig heeft, maar voor de zekerheid toch maar meeneemt. Dankzij de hulpveren zag het een en ander er toch nog strak uit.
Als extra moeilijkheid had de voorzienigheid een tegenwindkrachtje 5 geregeld, zodat alle ingredienten aanwezig waren om haar eens flink te testen.
De eerste etappe was naar Orvillers Sorel, 514 km. Het gedrag van de GL als caravantrekker viel niet tegen, je had het gevoel dat hij de caravan, beladen
een kleine 1000 kg, wel onder controle had ondanks de harde wind.
Het motortje had het zwaarder, Aanvankelijk kon de 5e versnelling een snelheid van 90 km vasthouden maar naarmate de wind krachtiger werd alles in zijn 4 gereden, toerental 2300 met een snelheid van 85 tot 90 km.
Het verbruik steeg uiteraard explosief. Was het tijdens de eerste 7400 km
caravanloos rijden 1 op 22, nu nam zij met minder dan 1 op 10,5 geen genoegen, hetgeen ik haar uiteraard vergeef.
Voorlopige conclusie is, zoals verwacht, niet echt een caravantrekker, maar toch als zodanig bruikbaar. Dus geen werkpaard maar meer een werkezel.
Als extra moeilijkheid had de voorzienigheid een tegenwindkrachtje 5 geregeld, zodat alle ingredienten aanwezig waren om haar eens flink te testen.
De eerste etappe was naar Orvillers Sorel, 514 km. Het gedrag van de GL als caravantrekker viel niet tegen, je had het gevoel dat hij de caravan, beladen
een kleine 1000 kg, wel onder controle had ondanks de harde wind.
Het motortje had het zwaarder, Aanvankelijk kon de 5e versnelling een snelheid van 90 km vasthouden maar naarmate de wind krachtiger werd alles in zijn 4 gereden, toerental 2300 met een snelheid van 85 tot 90 km.
Het verbruik steeg uiteraard explosief. Was het tijdens de eerste 7400 km
caravanloos rijden 1 op 22, nu nam zij met minder dan 1 op 10,5 geen genoegen, hetgeen ik haar uiteraard vergeef.
Voorlopige conclusie is, zoals verwacht, niet echt een caravantrekker, maar toch als zodanig bruikbaar. Dus geen werkpaard maar meer een werkezel.