fabia greeline onderzijde

threejay81

Nieuw lid
hey onlang schafte ik mij een fabia greenline hatchback aan
nu zie ik dat de ondezijde achteraan geen beschermlaag heeft gekregen wat ik raar vind
zijn er greenline gebruikers die eens een foto kunnen posten ter vergelijking
alvast bedankt

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Helaas kan ik je niet helpen want ik rij in een Roomster.

Hetzer

Forumguru
Ik begrijp je vraag niet helemaal, kun je misschien een foto maken, dat werkt altijd wat beter

threejay81

Nieuw lid
P1020287.jpg hier de foto
het gaat hem over de onderzijde waar het resevewiel zit naast de uitlaat mijn collega zijn tsi heeft daar een soort mastiek tegen corrosie opzitten mijn greenline enkel primer wat ik zeer raar vind

Hetzer

Forumguru
nee bij mij ook zo, ik heb een 1.2 tdi Combi., alleen dik in de primer en coating, de auto 12 jaar carrosseriegarantie dus ik zou je maar geen zorgen erover maken ;)

laagvlieger

Forumguru
Vreemd. Ik heb ook een 1.2 TDI combi (maar geen greenline zoals nu wel geweten is) en ik heb wel een 'beschermlaag'. Ik zie dus geen lak maar er zit een mastiek-achtige laag op. Zoals die TSI van jouw collega waarschijnlijk. Bij de Greenline is dit misschien weggelaten om een (paar) kg te besparen?
Ik zal later vandaag een foto proberen te plaatsen.

Captain Hook

Forumguru
Mijn Roomster heeft ook zo'n ruwe laag aan de onderzijde, achter. De hele brandstoftank zit dik in de mastiek.
Wellicht dat de stroomlijn (of gewoon goedkopere productie) er iets mee te maken heeft?

Hetzer

Forumguru
nope 12 jaar, in Holland tenminste , ik weet niet of Vlaanderen afwijkt, maar dat kan ik me haast niet voorstellen

Carrosseriegarantie (per model)

carrosseriedeel wordt dan hersteld.

Modellen met 12 jaar carrosseriegarantie: Fabia II Roomster II Octavia II Yeti Superb II

Modellen met 10 jaar carrosseriegarantie: Fabia I Octavia I Superb I

bron www.skoda.nl

laagvlieger

Forumguru
Hier dan de foto's van mijn 1.2 TDI, zoals het er ook bij alle niet-greenline modellen zal uitzien:

Afb0334.jpg

je ziet duidelijk het kleurverschil met de lak van de bumper, hieronder een klein stukje dat niet behandeld is:

Afb0336.jpg

hier ontdekte ik nog iets, lijkt wel een afvoerbuisje voor water? Zit net achter het rechterachterwiel.

Afb0337.jpg

threejay81

Nieuw lid
bedankt voor de foto's heel raar dat ze dit niet doen bij een greenline :s
dat buisje daar kan ik je bij helpen dat is een overloop van de benziene tank daarom dat je best nooit de tank tot boven vult de wagen gooit het er toch uit

laagvlieger

Forumguru
O dat wist ik niet! Je zal maar zoveel mogelijk willen tanken voor een grotere actieradius, terwijl het er onderaan uit loopt? :1884:

Bovenaan Onderaan