Fabia Greenline 1.4 tdi start lauw slecht

Faabopsteeg

Nieuw lid
Beste mede skodarijders,
Onze Fabia 1.4 tdi 2008 heeft sinds enkele maanden start problemen. Auto heeft nu 185k gereden. Sinds anderhalf jaar worden er vooral kleine afstanden gereden, daarvoor jaren vooral langere afstanden.

Probleem: koude start gaat perfect en wame start ook prima. Hebben we 5 km gereden en willen na half uur weer starten duurt dit aantal seconden. We hebben onlangs na een storingsmelding de EGR klep laten wisselen. Inlaatwas volledig dicht. Had gehoopt dat ERG het probleem was, helaas bleek dat niet zo. Auto rijdt perfect eb halen bijzonder lage verbruikcijfers.

Heb op internet gezocht naar mogelijke oorzaken:
1- temperatuursensor koelvloeistof
2- nokkenassensor
3- lekkende verstuiver

Om nu het trial en error traject te vermijden zoek ik naar mede skoda gebruikers die dit probleem herkennen en mij kunnen adviseren.

Canon-Eye

Forumguru
Mijn F2 Greenline heeft past 137,5k km gereden en ik herken het probleem niet, maar ik zit wel even peinzend naar de topictitel te kijken: 1.4tdi, of toch gewoon een 1.2tdi?
:pieker:

Faabopsteeg

Nieuw lid
Beste Canon-Eye, het is een 1.4tdi, motor type BMS. Dit is een 3 cylinder pompverstuiver motor. Dit motor type werd vervangen door de 1.2 tdi common rail.

Groet,

André

Niels83

Forumguru
Mijn F2 Greenline heeft past 137,5k km gereden en ik herken het probleem niet, maar ik zit wel even peinzend naar de topictitel te kijken: 1.4tdi, of toch gewoon een 1.2tdi?
:pieker:

Die discussie heb je een paar maanden terug ook al met mij gevoerd en ook toen kwam je er achter dat ik gelijk had.

Sterker nog er zijn 2 uitvoeringen. Een 1.4tdi en een 1.4tdi greenline. De eerste is een stuk zwaarder en echt niet zo zuinig.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan