Fabia Greenline bluetooth vragen

Chatslet

Forumguru
Vandaag de Fabia Combine Greenline Businesline besteld, maar de dealer kon op mijn vraag over bluetooth geen antwoord geven.
Ik gebruik vaak muziekdiensten als Spotify en Last FM op mijn telefoon. Deze wil ik in de Fabia ook gebruiken en via bluetooth over de radio streamen. Daar voor moet de bluetooth carkit dus A2DP ondersteunen, ofwel stereo geluid via bluetooth. De dealer kon mij niet vertellen of dit met de standaard bluetooth module van EUR 270,00 uit de greenline folder kan. Ik hem daarom voorlopig nog niet meebesteld maar kan dit achteraf nog wijzigen. Heeft iemand ervaring met deze bluetooth module? En dan specifiek met het streamen van muziek vanaf een telefoon? Verder natuurlijk ook graag advies over alternatieven.

Ik heb nu een aantal opties onderzocht die mij interessant lijken:
1. De originele Skoda Bluetooth kit laten inbouwen (mits deze A2DP kan)
2. Achteraf een Fiscon Basic Plus module laten plaatsen. (Werkt zeker + coole opties maar wel duur dus ook de vraag, waar kan het voor weinig?)
3. De gok nemen dat er een verborgen bluetooth module in de Amundsen zit en deze via VAG-COM aan zetten: RNS 315: Enable the hidden bluetooth carkit
4. Iets anders?

djmshell

Senior Member
Ik heb zelf in de GL de swing radio en BT ondersteuning. Gebruik een Galaxy Note als telefoon. Even koppelen en dan speel ik mijn muziek via de radio zonder probleem. Evenals de navi op mijn tel geeft hij geluid gewoon door via de radio.
Vandaag ff gekeken hoe het werkt met YouTube. ( filmpje opgezocht op youtube en deze afgespeeld en ook daar werd het geluid gewoon via de autoradio weergegeven.)

Dus lijkt mij te kunnen. Maar dat zal mogelijk ook enigzins afhankelijk zijn van de Telefoon.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord. succes ermee iig.

Canon-Eye

Forumguru

piair1982

Forumguru
Optie drie wordt hem niet. De gehele bluetooth chip zit niet in de amundsen+ in tegenstelling tot de 315 waar die wel in zit....

Chatslet

Forumguru
Lijkt er dus op dat de fabrieks module een beetje half af is? Een of andere gond die dusdanig hard door de auto blaast dat me trommelvliezen op straat liggen zit ik zeker niet echt op te wachten :shocked:
Parrot setje lijkt me alleen niets, het zal vast goed werken maar ik hou er niet van als er allemaal dingen aan mijn dashboard hangen.

Chatslet

Forumguru
Dan denk ik dat het een Fiscon Basic Plus gaat worden. Kan er online eentje voor EUR 295,00 bestellen. Inbouwen lijkt me goed te doen. VCDS kabel zou ik sowieso al bestellen dus aanmelden/inleren gaat vast wel lukken.

Chatslet

Forumguru
Jawel, voor EUR 270 maar wat ik zo van Canon-Eye hoor is dat nou niet bepaald de meest ideale module. Voor 25 euro meer heb ik er dus een Fiscon Basic Plus module in zitten waar ik wel positieve verhalen over lees. Inbouwen lijkt me goed te doen, radio er uit, module er achter en microfoontje naar de interieurverlichting door trekken, zal een half uurtje werk zijn.

piair1982

Forumguru
Duidelijk.

Ik heb zelf wel alles af fabriek. Met mijn samsung galaxy SII werkt alles feilloos samen. Kan muziek via de bluetooth afspelen..

Voicedialing werkt ook goed en verstaanbaarheid is ook goed.

Wat zou het probleem zijn dan?

Persoonlijk vind ik alles af fabriek mooier. :)

Chatslet

Forumguru
Naar wat ik begrepen heb volume instellingen en het instellen daar van. Volume van de telefoon te zacht en als je dat hoger zet dat dan het verbindingsgeluidje keihard door de speakers knalt als je de volgende ochtend in stapt. En bediening schijnt niet zo gebruiksvriendelijk te zijn. Ervaar jij ook zo iets of gaat alles perfekt?

Canon-Eye

Forumguru
Persoonlijk vind ik alles af fabriek mooier.
Ik ook. Daarom had ik dat ook besteld.

't Was overigens niet allen die gong en de volume-instellingen - ook het feit dat ik via het Phonebook alleen maar een beperkt aantal "Recent calls" kon bellen en dus niet de andere 140 nummers in m'n telefon kon gebruiken, gaf uiteindelijk de doorslag om het ding overboord te flikkeren. Noch met de simpele Nokia, noch met de Galaxy SII wilde het.

Dus dan maar die Parrot erin (in m'n vorige auto - OII - zat deze netjes weggewerkt onder het klepje van de asbak; helaas hebben we dat niet meer...).
Niet heel fraai - maar deze doet 't tenminste.

Canon-Eye

Forumguru
Nee, ik had een deal met de dealer (daar istie dealer voor, nietwaar...):
Zij hielden de BT module (handig voor testdoeleinden en zo) en ik kreeg de Parrot "voor wêhnug" compleet gemonteerd en met de telefoons aangemeld en gecontroleerd op goede werking.

Bovenaan Onderaan