Fabia GreenLine inmiddels te bestellen!!

Hetzer

Forumguru
De Fabia GreenLine is vanaf afgelopen week nu ook al te bestellen in de HB en de Combi uitvoering!!!!!!!!!!!
Prijzen zijn echter nog niet bekend, deze zullen ongetwijfeld, in navolging van Polo BlueMotion even duur gaan worden zijn als de "oude" 1.4 TDI motoren. Je krijgt dan dus voor het geld van een oude (59 KW) TDI een nieuwere en veel zuiniger versie van de (59 KW) TDI motor.
De reden hiervan is natuurlijk het A-label dat op de GreenLine zit, waardoor de Dealer trouwens ook minder marge op de auto heeft wat weer inhoud dat hij er minder op verdient. Mischien zullen daarom de dealers misschien wel liever een oude TDI verkopen dan de nieuwe...

p.s Van de Polo BlueMotion zijn er trouwens in Nederland inmiddels al meer dan 400 verkocht.
 

Bijlagen

  • skodafabiacombigreenlinxh3.jpg
    skodafabiacombigreenlinxh3.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 53

Jochus

Actief lid
Op het autosalon in Brussel ben ik in zo'n greenline combi gaan zitten. Jammergenoeg niet meer dan dat. Wat mij wel opviel was hoeveel kaler die was dan mijn huidige combi, die eigenlijk maar een comfort is.

Ik heb het dan niet over grote opties ofzo (denk niet dat ik die überhaupt heb). Maar gewoon kleine gemakkelijke dingen zoals twee lichtjes in de koffer, lichtjes achterin, knoppen voor de kofferklep en de tankdop, in hoogte verstelbare stoel, ...

Het zal waarschijnlijk opgaan voor het hele gamma, en dat is wel jammer, want dat vind ik één van die leuke dingen aan mijn Skoda.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb het dan niet over grote opties ofzo (denk niet dat ik die überhaupt heb). Maar gewoon kleine gemakkelijke dingen zoals twee lichtjes in de koffer, lichtjes achterin, knoppen voor de kofferklep en de tankdop, in hoogte verstelbare stoel, ...

De twee lichtjes in de koffer zijn ook terug gebracht tot eentje. En dat staat helemaal los van de uitvoering.
 

joergarms

Senior Member
Ik vind het wel eenleuke uitvoering, zeker als je die blokje even laat chippen, dan kun je dus of heel erg zuinig rijden, want door het chippen wordt het rendement nog beter. Maar als je ff lekker wilt doorkachelen, dan heb je daar ook pit zat voor.
 

EmTee

Lid
Hier staat ergens vermeld dat hij een A label krijgt, betekent dit dus "slechts" 14% bijtelling?

Dan kan het wel eens een toppertje worden tussen al die andere gedrochten (Prius, Civic, enz)
 

Wallie

Lid
Hier staat ergens vermeld dat hij een A label krijgt, betekent dit dus "slechts" 14% bijtelling?

Dan kan het wel eens een toppertje worden tussen al die andere gedrochten (Prius, Civic, enz)
Nope, in your dreams... helaas.

Naast een A label, moet een auto aan meer eisen voldoen om onder die 14% te vallen, want ja, anders loopt de overheid natuurlijk veels te veel inkomen mis.
 

higgy

Forumguru
Het leek er inderdaad even op dat deze Fabia een A-label kreeg, maar dat gaat definitief niet door. Tot verdriet van veel dealers, was natuurlijk een droom om deze Fabia af-dealer te chippen, vol te gooien met leer enz. en dan nog steeds 14% bijtelling.
Leuke dingen gaan nooit door in dit steeds irritanter wordende land, met z'n betuttelende regering.
 

EmTee

Lid
Verdorie zeg, da's balen. Zag het al helemaal zitten.

Dan toch maar een 1.6 automaat op LPG denk ik. (als ik aan de beurt ben voor een nieuwe)
 

!Škoda!

Actief lid
Nope, in your dreams... helaas.

Naast een A label, moet een auto aan meer eisen voldoen om onder die 14% te vallen, want ja, anders loopt de overheid natuurlijk veels te veel inkomen mis.
Om voor de 14% bijtelling in aanmerking te komen moet de CO2 uitstoot lager liggen dan
95 g/km voor dieselmotoren of 104g/km voor andere brandstoffen.
A-label of niet doet niet ter zake. (Aan de andere kant hebben auto's die aan deze norm voldoen wel allemaal een A-Label)
Bron

Meer info betreffende energielabels 2008
 

van_der_P

Senior Member
Misschien nu nog niet maar ik ben pas over 2 jaar aan de beurt voor een nieuwe, dan zal dat toch zeker wel geregeld zijn?

Dat hoop ik ook. Autofabrikanten zullen toch iets moeten doen en de genen die op deze onstane situatie het beste inspeelt verkoopt de meeste auto's.
Dus is het denk ik verstandig om af te wachten wat er komen gaat. Op het einde van deze kabinetsperiode moet de BPM gezakt zijn naar 25 %. Bij de Volkswagen groep zullen de komende jaren ook nog wel ontwikkelingen zijn. Wachten loont.
 

LenK

Forumguru
Mooi hè, bijna alle greenline bluemotion ecoline e.d. modellen hebben een dieselmotor!!!!
En laat dat nu net de motor zijn die door de tollenaars in Den Haag om "milieuredenen" het zwaarst gemolken wordt.
Bewijst eens te meer dat het een drogreden is.
 
Bovenaan Onderaan