Fabia Greenline - Pardoes stelt zich voor

Goede avond.

Mijn eerste berichtje hier. Op het Skoda-forum!!
Als iemand mij een paar jaar geleden verteld zou hebben dat ik ooit een Skoda zou rijden, zou ik me hebben omgedraaid en zijn weggelopen. Waarom? Een Skoda ervoer ik wellicht als degelijk maar zeker niet als aantrekkelijk genoeg om zelf ooit in te rijden. Een auto die je van A naar B zou brengen.
Had ik dan zulke bijzondere auto's gereden dat ik recht van spreken had?
Ach, er zaten leuke auto's bij: begonnen met een gele Lelijk Eend, een Mini Special, een heuse Golf GTI (eerste serie, had ik nooit weg moeten doen) maar ook een Hyundai Pony (viel nog best mee) en een Nissan Vanette.

Volvo's uit de 2-serie heb ik jaren gereden en nu rijd ik in een Ford Focus Futura 1.6 Stw. en daar ben ik zeer tevreden over, maar ik moest wat anders.
Ik wilde kleiner, goedkoper en zuiniger en kwam bij............VW met de Polo Blue Motion. En op het moment dat ik die eigenlijk al had besteld was daar die dekselse Fabia Greenline; net zo goed als de VW, maar eigenlijk beter!!! Ruimer vooral en met een veel completere basisuitrusting. En, hoe vaker ik naar het plaatje kijk, hoe meer ik er aan ga wennen!

Dus hij is besteld. Zwart met dakrails, bluetooth, dus stuurtje en lederpakket erbij en een trekhaak.

Eind augustus wordt hij geleverd enne.................ik kan niet wachten!!!

mmarechal

Actief lid
Hallo Pardoes, gefeliciteerd met de keuze voor de fabia, het is nog even wachten maar dit wachten zal zeker worden beloond...

oh ja, en natuurlijk welkom op dit forum! ;)

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum.
En proficiat met de koop van je Fabia Combi Greenline. Wij zijn ook in afwachting van de Fabia Combi Greenline, ik hoop binnen nu en een maand.

Hallo Pardoes,

Ook ik had nooit gedacht dat ik in een showroom van een Skoda dealer zou komen. Toch gebeurd en zoals ik al eerder hebt aangegeven was de eerste indruk mij ontzettend meegevallen. Ik was niet op de hoogte dat Skoda zo op het eerste oog goed uitgeruste en degelijke auto's fabriceerd.

Ook mijn idee was het om een Polo te kopen maar vond deze wel wat aan de kleine kant. Het is een fabia Greenline geworden met wat extra optie's zoals een navigatie en lederpakket (voor weinig meer geld). De wachttijd bij mijn aankoop afgelopen zaterdag bedroeg 3 maanden. Loopt deze toch wel al wat op! Ik hoop dat we een prima deuze hebben gemaakt meet Skoda en wens je succes met de aankoop.

osynlig

Gieliovd

Forumguru
Kijk eens aan, wijsheid komt met de jaren ;)

Gefeliciteerd en succes met wachten!

O, en natuurlijk welkom op het forum!

Hetzer

Forumguru
allereerst , pardoes en osynlig gefeliciteerd met de aankoop, heb zelf ook een greenline in bestelling, sinds 27 maart j.l.

Ook ik had nooit gedacht dat ik in een showroom van een Skoda dealer zou komen. Toch gebeurd en zoals ik al eerder hebt aangegeven was de eerste indruk mij ontzettend meegevallen. Ik was niet op de hoogte dat Skoda zo op het eerste oog goed uitgeruste en degelijke auto's fabriceerd.

meen je dit nu osynlig :icon_smile_question ik bedoel ben je geen autio liefheber of heb je er nooit echt in verdiept :icon_smile_question , want Skoda maakt toch al weer een aardig tijdje goede ruime en goeduitgeruste auto´s, ik had zo´n opmerking eerder een jaartje of 10 geleden verwacht.

allereerst , pardoes en osynlig gefeliciteerd met de aankoop, heb zelf ook een greenline in bestelling, sinds 27 maart j.l.

meen je dit nu osynlig :icon_smile_question ik bedoel ben je geen autio liefheber of heb je er nooit echt in verdiept :icon_smile_question , want Skoda maakt toch al weer een aardig tijdje goede ruime en goeduitgeruste auto´s, ik had zo´n opmerking eerder een jaartje of 10 geleden verwacht.

Tsja, ik moet bekennen dat ik dat echt meen. Ik ben ook geen auto liefhebber en kocht Toyota om zijn betrouwbaarheid. Ging voor de aanschaf van een andere auto direct naar de Toyota dealer zonder verder te kijken. Dacht dan: auto bevalt en nieuwe zal ook wel bevallen. Nu zijn er wel de prijsverschillen en de techniek van de 1.2 Tdi motor die mij naar Skoda hebben gelokt.

van_der_P

Senior Member
Daar merk je aan dat het imago van het merk Skoda soms toch wel erg langzaam veranderd.
En dan is het niet te hopen dat ze eens een keer een steek laten vallen. Want dan kun ze bijna weer opnieuw beginnen.
Inmiddels weet wij Skodaforummers wel beter, ik in ieder geval al 12 jaar, dat het geweldige auto's zijn.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

reactie op mijn kennismaking hier

Dag allemaal.

Wat leuk dat jullie hebben gereageerd op mijn eerste bericht.
Ik was nooit eerder lid van een forum, reed nooit eerder een Skoda, ben benieuwd wat dit jaar mij nog meer gaat brengen!!
Hoe dan ook, wil jullie nogmaals bedanken en de volgende keer dat ik mij hier weer laat horen ben ik vast de (trotse?) eigenaar van mijn eerste Skoda.

Planning is nu rond week 35.

Tot dan en groet.

proefrit

Een aantal van jullie kent dat gevoel dat ik ook een tijdje heb gehad: ik had een auto besteld, ja een Skoda Fabia Greenline, en ik had er nog geen meter in gereden!
En naarmate de tijd verstreek begon ik mij toch in enige mate zorgen te maken; had ik er wel goed aan gedaan om deze auto "blind" te bestellen.

Afgelopen vrijdag, zomaar een dagje verlof.
De dealer in Groningen gebeld. Of de Skoda Fabia Greenline er ook stond.
Nou, het was erg druk met proefritten, maar om 15.00 uur was er wel ruimte voor me.

Samen met mevrouw Pardoes in de auto gestapt en naar Groningen gereden.
Rijbewijs laten zien, sleutels gekregen ("moet ik even met u meelopen? nee hoor, ik red mij er wel mee") en daar zaten we. Voor het eerst in de auto die ik over een paar weken de mijne mag noemen.

Starten al spannend; wat voor geluid zou hij maken, immers maar 3 cylinders. Hmmm, dat viel niet tegen, best volwassen.
We reden weg van de parkeerplaats en voelden direct dat de stoelen lekker stevig waren, zagen direct dat het dashboard voldoende info gaf en er keurig uitzag en we voelden direct dat de auto genoeg trekkracht had in de lagere versnellingen.

Scherpe bochtjes; hoe komen we daar doorheen? Prima
En dan de snelweg op. Kunnen we meekomen met het verkeer? Ja hoor, dat ging ook goed. Tuurlijk, even terug van 5 naar 4 bij een "snelle" inhaalactie, maar het ging allemaal erg goed. Mevrouw Pardoes en ik raakten enthousiast. Onze nieuwe auto kwam heel goed door onze eerste test.

En daar waren we alweer bij de dealer.
Ik mag wel zeggen dat ik opgelucht uitstapte; test geslaagd!!

Ik verheug me op mijn nieuwe auto die ik half september verwacht.
Dan meer

inir

Lid
Hoi Pardoes,

Leuk verhaal, doet me denken aan zo'n zelfde "avontuur" samen met mijn echtgenote. Ook onze fronsen veranderden na de testrit in een big smile.
Die van ons staat trouwens ook gepland voor half september. Kleur aqua blue en besteld op 29 mei. (wanneer heb jij 'em besteld?)

Hoi.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet helemaal meer, omdat de aankoop met een omweg loopt via de werkgever en de leasemaatschappij. Ik denk half mei. Hij stond gepland voor op of rond 25 september, dat wordt iets later zo heb ik begrepen.

Bedankt voor je reactie!

Groet

D

Deleted member 2717

Leuk :)

Weer een Skoda Fabia eigenaar erbij :) Ik ben benieuwd naar de foto's als je hem binnen hebt :)

Wel leuk om te lezen dat de proefrit bevallen is, helemaal als je vanuit de Volvo's komt :)

Groetjes..

Bovenaan Onderaan