Ik heb een familielid die heeft de Fabia II GO. Zij wilde de allergoedkoopste, dus met zo min mogelijk opties. Er was toen wel een decemberactie destijds, dus zit er toch airco op. Echter, naderhand begint het dan toch te kriebelen: ze mist de centrale deurvergrendeling (die zit er bij haar niet op, en ook niet op de 'Go') dus daar heeft ze wel een beetje spijt van. Ook wilde ze toch wel speakers achterin, dat was ook niet meer te betalen om dat achteraf te laten doen.
Ik denk dat je dus even goed moet nadenken om alle opties achterwege te laten; of je daar later geen spijt van krijgt. Tenslotte is een goed uitgeruste auto ook wat makkelijker verkoopbaar later; je haalt het er waarschijnlijk niet helemaal uit, maar het maakt je auto een stuk couranter als die bijv. over centrale deurvergrendeling en/of airco beschikt.
Als je airco denkt te kunnen missen, moet je het zeker niet nemen. Airco gaat waarschijnlijk alleen maar stuk als je het structureel nooit gebruikt. Persoonlijk vind ik airco niet uitsluitend luxe; het is een stuk veiliger ('s zomers houd het je wakker / alert, 's winters blijven je autoramen goed droog) en daarmee in mijn ogen eerder een noodzakelijk optie.
Ik rijd zelf de 12 klepper van de 1.2 en die vind ik heerlijk rijden. Ik heb niet het gevoel dat ik iets tekort kom. Maar met 4 volwassen en bagage merk ik wel dat ik niet meer dan 65pk heb. Boven de 80 km is de vaart er wel uit, en het optrekken moet met dan met het pedaal helemaal op de vloer. Ik weet niet hoe dat nu is met die nieuwere 1.2's, waar jij het nu over hebt. Die HTP - High Tork Performance, moet ervoor zorgen dat het koppel relatief vroeg of over een breed gebied beschikbaar is, dus daar is wel over nagedacht, denk ik (hoe je met 60pk een auto van meer dan 1000kg vooruit krijgt) Dat familielid van mij zegt er in ieder geval zeer tevreden over te zijn. Persoonlijk zou ik voor de 51kw/70 pk versie gaan. Je hebt dan, weliswaar voor een pak meer geld, de 12 klepper, maar meteen ook het 'Comfort' pakket (met Centrale deurvergrendeling en airco)
Met een 12V variant hoef je als het goed is, minder het gaspedaal te vloeren (theoretisch) omdat je minder snel het volle vermogen van deze kleine motor hoeft aan te spreken, waardoor je benzine verbruik ook minder zal tegenvallen (ook weer theoretisch)
Succes met je keuze! Ben erg benieuwd naar je ervaringen (ga je proefrijden?) en wat het gaat worden.