turboturbo

Forumguru
Het komt me vaak voor dat ik even snel wil opzoeken welke lampjes ik ook weer nodig heb (wat was het nou H7 of H4 wat er in moest? :smiley29:) maar het boekje ligt altijd in de auto, en dus niet bij de hand.

Hierbij, voor diegenen die het even snel bij de hand willen hebben (bijv. bij het bestellen van lampjes op internet) en/of als je je boekje kwijt bent.

Lampen overzicht Skoda Fabia type 1:
IMG_2986.jpg

N.B. de oranje knipperlampjes hebben asymetrische bajonet (ongelijke pootjes :rolleyes:)
knipperlampje.jpg

tags: lamp, gloeilamp, W5W, H7, koplamp, knipperlicht, verlichting, lampen

Cordoba

Forumguru
@turboturbo: wat je omschrijft als 'ongelijke pootjes' bij de knipperlichten, is een asymmetische bajonet. Mistlamp, is variatie op H3, ik dacht H3A maar dat moet ik even checken.

Joske

Forumguru
@turboturbo jouw topic is weer handig gebleken! bedankt daarvoor :thumbsup:
(kapot stadslicht en wist niet goed wat ik nu feitelijk nodig had, aangezien ik morgen keuring van de Faab heb kan ik nog snel een lampje wisselen ;) )

turboturbo

Forumguru
Zo is het maar net! :thumbsup:

En misschien nog handig om aan te vullen dat het stadslicht in de achter unit dus een 'dubbel' lampje (ook wel duplo lampjes genoemd) de BAZ15d / P21W/4W betreft, zowel links als rechts. Alleen links wordt het '2e' gloeidraadje daadwerkelijk gebruikt voor het mist achterlicht :)

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@turboturbo stadslicht gaat per definitie over de voorkant, de achterkant wat je bedoelt is het gewone achterlicht. Overigens van de week kreeg ik ook een opmerking over mijn stadslicht: bij een trouwerij in Dordrecht was ik één van de weinigen die een kaart had gekregen om bij het stadhuis te parkeren, en toevallig kwam de trouwauto naast mijn auto staan. Alleen lullig dat de Faab veel harder glom dan de net gewassen en gepoetste ster, dus de Faab stond aardig op te vallen, vervolgens kreeg ik ook opmerkingen dat ik LED's in mijn stadslicht had (stond geparkeerd, dus er brandde geen licht). Toch opvallend dat iemand dat opvalt, maar ook een teken dat mijn koplampen aardig helder zijn na de behandeling.

turboturbo

Forumguru
@Cordoba klopt, vond ik ook raar. Maar ik verwijs je graag naar bovenstaande foto van de pagina uit het boekje, vwb gebruik van het woord stadslicht ;)

@Joske idd - aangevuld!

Canon-Eye

Forumguru
Maar ik verwijs je graag naar bovenstaande foto van de pagina uit het boekje, vwb gebruik van het woord stadslicht
Betekent weinig anders dan dat de tekstschrijver van het boekje ofwel een beetje doorschiet in zijn zucht om zo nauwkeurig mogelijk te zijn, of gewoon zijn zaakjes niet echt kent...

Bovenaan Onderaan