Fabia II 1.2 TSI 68KW. Welke motorolie?

SkodaFabiarijder

Actief lid
Ik wil graag wat meer dingen zelf gaan uitvoeren aan mijn Skoda, waaronder het vervangen van de motorolie.

Op een factuur van de laatste onderhoudsbeurt (een jaar geleden) staat: motorolie 10W40.

Op internet vind ik echter 5w30 of 5w40 als motorolie die wordt aangeraden. Ook op de websites van de fabrikanten wanneer ik mijn kenten intyp.

Mijn vraag is: welke motorolie kan ik gebruiken om te verversen? graag wil ik dit duidelijk weten zodat ik dit veilig kan doen!

Spierings

Forumguru
Hoef niks aan de opmerking van ertromp toe te voegen, in dat topic staan al genoeg opmerkingen..

Maar er zijn gewoon meerdere olie types geschikt... Deze moeten gewoon de vereiste vag specificaties hebben...

SkodaFabiarijder

Actief lid
Er staan inderdaad opmerkingen in mijn vorige topic. Waarvoor ik iedereen bedank!

Ook jullie reacties waardeer ik ! Alleen staat er geen antwoord op mijn vraag bij :)

SkodaFabiarijder

Actief lid
Dealer gebruikt 0w30 zoals ik dat andere topic ook al typte... Was eerst 5w30..

En toch gooien ze er bij mij 10W40 in, en wordt door de fabrikanten 5w30 aangeraden.

Nogmaals ik waardeer je hulp, maar vind het bij een belangrijke olie (wat het toch is) wel belangrijk om uit te gaan van een aantal ervaringen/adviezen.

ertromp

Forumguru
Er staan zeker antwoorden in je vorige topic; goed lezen is ook een vak ;).
Nl. Gebruik olie van de juiste specificatie
Ook een 10W40 kan prima voldoen aan de 502.000 specificaties maar moet je zeker om de 15K vervangen. Het is geen geen rocketscience die codes

Bovenaan Onderaan