Fabia II besteld

Hij is besteld !

Mooie 1.4 Sport met 16" Atria ( kon het niet laten ) en allerhande opties.
Waarschijnlijk levering ergens in Augustus.
Now we wait .......

Greetz

Jpoers

Lid
Is deze als vervanging van je huidige o2? Of gewoon extra voor de vrouw?
die 16" atria velgen zien er zeker goed uit.
ben wel nieuwsgierig naar de complete bestelling, radio? Extra opties? Kleur?

Jpoers,

de Fabia II is voor mijn vriendin.
Werkt aanstekelijk om in een Skoda te rijden ....

Opties zijn :
- 16" Atria
- Climatronic
- Sunset
- Radio/CD Dance ( mp3 )
- nog wat kleine dingen
Zit alleen nog even te twijfelen over ESP. Nu is het nog een optie, maar over twee jaar is het net zo'n gemeengoed als ABS en airco.
De vraag is, heb je het nodig ?

Welke kleur zijn we nog niet uit, we twijfelen tussen Corrida Red, Satin Grey of Tangerine Orange.
Morgen gaan we naar Pon, daar staan er een stuk meer dan bij de dealer(s).
Bij ons in de omtrek ( 25 km ) zijn 4 dealers, maar we zijn nog niet de kleur tegengekomen waarvan we zeiden, dit is 'em.
Morgen weten we - waarschijnlijk - meer.

EdK

Forumguru
capucino beige en anraciet grijs vind ik de mooiste kleuren voor de nieuwe fabia.

Vind ik zo en zo toch al de mooiste Skoda kleuren !!
Tijdloos en op de eerste kleur zie je het vuil ook stukken minder !!
Ziet de wagen van de buren er van verre en dichtbij al vervuilt uit en die van mij alleen maar van dichtbij.

Wallie

Lid
Zit alleen nog even te twijfelen over ESP. Nu is het nog een optie, maar over twee jaar is het net zo'n gemeengoed als ABS en airco.
De vraag is, heb je het nodig ?
De vraag is: Heb je het ooit nodig gehad?
Ja, het is een goede toevoeging aan je auto, maar of het die +/- 500euro waard is... nee, ik vind van niet, zeker niet als je de werkelijke kosten gaat berekeken (max 200euro voor andere software en een pomp om remdruk op te kunnen bouwen). Gewoon netjes rijden ;)

Tja, heb ik het ooit nodig gehad ? Antwoord is nee.
Eur 500,- is een hoop geld, maar waarom zou je anders plofzakken, gordelspanners, ABS etc. nodig hebben als je nog nooit een aanrijding hebt gehad ......
Het gaat er juist om of het in de toekomst mijn leven ( en wellicht van anderen ) kan redden.
En ESP is niet alleen software en een pomp, het werkt alleen met schijven rondom en de Fabia II wordt standaard geleverd met trommels achter.

We gaan trouwens voor de Satin Grey.

Eur 500,- is een hoop geld, maar waarom zou je anders plofzakken, gordelspanners, ABS etc. nodig hebben als je nog nooit een aanrijding hebt gehad ......
Het gaat er juist om of het in de toekomst mijn leven ( en wellicht van anderen ) kan redden.
En ESP is niet alleen software en een pomp, het werkt alleen met schijven rondom en de Fabia II wordt standaard geleverd met trommels achter.

Proficiat met je bestelling, ik vind 500 euro op zo een groot bedrag eigenlijk niet veel (ja ik weet, de laatste loodjes wegen het meeste), maar zoals je al zei, het gaat erom dat je je eigen leven ermee kan redden, dus ik zou het zeker en vast WEL nemen.

Ook zit er een tractiecontrole in, dus ga je minder snel slippende voorwielen hebben dus bespaar je ook op je banden :D.

Wallie

Lid

Ja, het is een afweging... persoonlijk vind ik ESP een beetje overdone voor 500euro (beetje geldklopperij, als het 200euro of minder was: ik had het er ook op genomen, want het kan zeker nut hebben in bepaalde situaties), maar ja, ieder z'n keus ;)
Wat die trommels betreft: op de Fabia I zitten er achter al schijven op, bij de 1.4 100pk en 1.9 TDI (heb ik zelf), denk dat dat bij de Fabia II ook wel zal zijn.

Edit:
Even opgezocht: Jeej, alleen de 1.6 tiptronic heeft schijfremmen rondom... vreemde bezuiniging!

Hij is besteld !

Mooie 1.4 Sport met 16" Atria ( kon het niet laten ) en allerhande opties.
Waarschijnlijk levering ergens in Augustus.
Now we wait .......

Greetz

Afgelopen zaterdag bij de dealer geweest en de levering is waarschijnlijk begin Augustus.
Toch in totaal 13 weken levertijd.
Ach, 't is het wachten meer dan waard.

Greetz

Afgelopen zaterdag bij de dealer geweest en de levering is waarschijnlijk begin Augustus.
Toch in totaal 13 weken levertijd.
Ach, 't is het wachten meer dan waard.

Greetz

Zaterdag 04 Aug. wordt de auto afgeleverd.
Heb 'em al zien staan bij de dealer.

Alleen nog een strikje erom ....:1761:

Bovenaan Onderaan