@Cordoba,de impressie lijkt niet op de Audi A1 als eerste (die ziet er gewoon niet uit), want ik denk dat de volgende Fabia toch 10 cm langer zal zijn dan de 3.95 m van de A1, met een langere wielbasis. Gelet op de plek van de wielen lijkt het me ook niet de stationuitvoering naar voorbeeld van de huidige Fabia. Wellicht wordt de hatchback met de station gecombineerd in één mixmodel om niet een model te hebben die qua volume te dicht bij de Rapid Sportsback komt te zitten. Het is natuurlijk maar een impressie, net als alle anderen. Maar ik vind deze impressie wel de meeste kenmerken hebben van de huidige lijn van Skoda. Ik ga er ook van uit dat de Fabia net als de Octavia is gericht op de Westerse markt, dus niet op punten de budgetkenmerken draagt van de Rapid. De prijs zou dus wel eens dicht bij elkaar kunnen liggen, maar voor het zelfde geld een beter rijdende auto, met meer premium-feel,net als de Octavia. Een echte Polo-killer met de ruimte van een Golf.
De andere impressies uit Autobild, Auto Zeitung, enz vind ik toch te veel kenmerken hebben van bestaande modellen van andere merken. Ik denk dat Skoda ons nog wel gaat verrassen. Binnenkort zullen toch de eerste spionagefoto's moeten verschijnen wil de auto in het najaar worden gepresenteerd. Dan zullen we zien wat de verhoudingen zijn en de lijnen.