Fabia in de garage :(

Hey mensen,

Daar was ik dan weer eens, maar nu met minder goed nieuws :(

Fabia staat bij de garage en ik had hierdoor even een vraagje (na zoeken op het www kon ik het niet vinden) over een tegemoet komend kostenplaatje wat ik morgen te horen krijg.

Mijn stuurbekrachtiging werkte niet meer op en top. Zodaning dat die soms zelfs helemaal uit viel.
Euvel:
- Af en toe merkbaar dat de stuurbekrachtiging werkt, maar over het algemeen leek het meer op een stuur van een oude vrachtwagen. Niet best dus. * had hier al eerder iets aangegeven dacht toen aan de olie, maar geen tijd gehad om te controleren en het werd aldoor erger.

Nu komt die, schijnt dat mijn stuurpomp kapot is en ik ben benieuwd naar de kosten hiervan. Want ik neem aan dat dan niet het hele stuurhuis vervangen moet worden, want dat zou mij niet zo goed uit komen met de kosten.

Wat mij hier alleen een beetje dwars zit, is dat het waarschuwingslampje niet brand en wel werkt. Lijkt mij dat die moet branden indien de stuurpomp kapot is?!

Daarnaast is de pomp van de ruitenreiniger ook naar de maan. (lekt), maar goed dat is niet zo duur. Als ik het goed heb tussen de 30-50euro inkoop.

Alvast bedankt voor de reactie(s), want kom liever al met voorkennis bij de garage :)

Groeten,

Elwin

Intussen gevonden dat de prijs van de VAG stuurpompjes zo rond de 50 euro zijn op het www. Klopt dit ongeveer?

Naja, weer wat opgelucht :)

Groeten!

heb geen idee of het klopt maar dat is in iedergeval een betaalbare prijs, hoop voor je dat het inderdaad zo meevalt!!

pansaebr

Actief lid
stuurbekrachtiging

Onlangs is er iets gelijkaardigs op het forum gepasseerd was toen onvoldoende vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging ik geloof dat het ook met een fabia het probleem zich voordeed en toen bevond het reservoir zich onder de batterij, dus batterij moest eruit om het peil te controleren.
Ikzelf kan het niet controleren ik rij een felicia .
Maak eens gebruik van de zoekfunctie met stuurbekrachting als term vermoedelijk vindt je het wel terug.

groetjes
Bruno
Hey mensen,

Daar was ik dan weer eens, maar nu met minder goed nieuws :(

Fabia staat bij de garage en ik had hierdoor even een vraagje (na zoeken op het www kon ik het niet vinden) over een tegemoet komend kostenplaatje wat ik morgen te horen krijg.

Mijn stuurbekrachtiging werkte niet meer op en top. Zodaning dat die soms zelfs helemaal uit viel.
Euvel:
- Af en toe merkbaar dat de stuurbekrachtiging werkt, maar over het algemeen leek het meer op een stuur van een oude vrachtwagen. Niet best dus. * had hier al eerder iets aangegeven dacht toen aan de olie, maar geen tijd gehad om te controleren en het werd aldoor erger.

Nu komt die, schijnt dat mijn stuurpomp kapot is en ik ben benieuwd naar de kosten hiervan. Want ik neem aan dat dan niet het hele stuurhuis vervangen moet worden, want dat zou mij niet zo goed uit komen met de kosten.

Wat mij hier alleen een beetje dwars zit, is dat het waarschuwingslampje niet brand en wel werkt. Lijkt mij dat die moet branden indien de stuurpomp kapot is?!

Daarnaast is de pomp van de ruitenreiniger ook naar de maan. (lekt), maar goed dat is niet zo duur. Als ik het goed heb tussen de 30-50euro inkoop.

Alvast bedankt voor de reactie(s), want kom liever al met voorkennis bij de garage :)

Groeten,

Elwin

De link had ik al gelezen en ook al eerder op gereageerd. Olie zit inderdaad onder de accu, maar ik heb helaas geen tijd gehad om het te controleren. Dus geen idee of dat op peil was/is of niet. Heb op alle mogelijke manieren geprobeerd te kijken zonder de accu te verwijderen, maar dat is inderdaad (zoals ook gemeld) onmogelijk.

Wat betreft de kosten, ik heb nog geen idee. Zoals sommige weten woon ik in Spanje dus ze hebben nog tot 20.00uur vandaag (aangezien ik het vandaag zou horen). Scheelt in ieder geval wel iets op het uurloon, want dat is hier niet zo hoog :D

Maar goed, ben wel enigzins nerveus over de kosten, want het komt nu absoluut niet uit.. Maar goed, wanneer wel.

Ik laat het wel horen!

Thanks!

cvegreen

Forumguru
Het was mijn wagen die dit probleem had met de stuurbekrachtiging .
De accu eruithalen is niets erg , maar die bak demonteren waarin de batterij in zit is wat moeilijker . Ik heb er ongeveer een uurtje mee bezig geweest denk ik , als ik het me nog goed herrinner . Dat bewuste kleine reservoirke zit op een verdomd lastige plaats .

Oef... SCHRIK... :(

Net de garage aan de lijn gehad.. Schijnt dat er het 1 en ander meer vervangen moet worden.. Kwam neer op (volgens mij) het volledige stuurhuis :S Nu zet ik hier zelf en zeer groot vraagteken bij, dus zo meteen op naar de garage en laat maar zien wat het allemaal is.

Nu de volgende stap proberen alles in de garantie te duwen.. Heb de auto nu 6maand en 2de hands gekocht met 1 jaar garantie. En nou lijkt het mij dat het stuurhuis nou niet bepaald slijtage gevoelig is.. Dus dat wordt flink zeuren en z*ken bij de garage... Was al niet zo te spreken over de afhandeling bij de koop. Maar wou ze toch een 2de kans geven. Heb zo'n gevoel dat ik dat beter niet had moeten doen.. Maar goed.

Laat zo meteen wel meer weten, half uurtje en dan het verlossende woord.. (hopelijk)

Groeten,

Elwin

cvegreen

Forumguru
Ik hoop voor u dat het meevalt , al zou het inderdaad allemaal onder garantie moeten hersteld worden . Waarom krijg je anders garantie ? Ik had op mijn tweedehandse fabia 6mnd grantie gekregen en dat voorval is na de garantie periode gebeurt . Ik heb mijn fabia inminddels al meer als een jaar en ben er nog steeds apetrots op .

Hmm, naja heb in ieder geval een vervangende auto (tijdelijk). En morgen het verlossende woord of het inderdaad onder de garantie valt.. Maar lijkt mij wel en gelukkig deelde de monteur deze mening ook. Echter de man die het beslissende woord geeft, is morgenochtend weer aanwezig. Duss.. ff wachten.

Groeten en hoop het ook...

hey elwin, nou hoop dat het meevalt, gooi maar eens een balletje op zodra je iets weet. hoop dat het lukt voor je

Haha, nee nog niks gehoord..

Man die over de garanties gaat is aldoor maar afwezig..... Heerlijk die Spaanse mentaliteit, maar goed je raakt er aan gewend. Nog even afwachten en dan hopelijk het verlossende JA, zit in de garantie woord....

Maar maak me wel enigzins druk ja, is een beste kostenpost en heb daar ff geen behoefte aan.. maar goed, een auto kost altijd geld en ach dat zal toch nooit veranderen... Dus we zien wel :)

Euvel:
- Af en toe merkbaar dat de stuurbekrachtiging werkt, maar over het algemeen leek het meer op een stuur van een oude vrachtwagen.
Zijn ze zeker dat de stuurhoeksensor niet kapot is ?

Kleine hint, hoe doen je koplampen het ?
Gesteld dat je geen xenonpitten hebt natuurlijk, maar heb je de laatste tijd gemerkt dat je koplampen blijkbaar met de muziek van je autoradio meeleven. (Niet overdreven natuurlijk, maar ze flakkeren wel merkbaar.)

Dat is nog een symptoom van een kapotte stuurhoeksensor.

Nee, daar heb ik niks van gemerkt.

Wel dat de lampen lichtelijk (1sec) dimmen als de ramen gesloten zijn en je de ramen verder probeert te sluiten. Maar volgens mij heb ik dat euvel in meerdere auto's al gehad. Heb er nooit echt verder aandacht aan besteed.

Groeten en bedankt voor de tip!

dat heb ik tot nu toe ook altijd gehad, gelijk aan als je de blower of airco ineens vol aan zet. dan wordt er volgens mij gewoon ineens extra stroom verbruikt en moet het via het toerental even gecompenseerd worden.

Idd, geen probleem in dat.. Toevallig net ook ff getest in de vervangende auto. zelfde euvel.

Alhoewel het in elke auto terugkomt, moet ik zeggen dat ik het toch irritant vind. Het even dimmen van de lichten en andere electra. Vind het maar niks.. maar goed.. Ik heb nieuws!

Alles word keurig vervangen onder garantie. Kortom kosten 0,00 euro!

Ben ineens weer gelukkig, want aangezien de auto nu al 1 week in de garage staat begon ik hem wel te knijpen.

Groeten en bedankt!

Zeker goed nieuws.. Maar zit nog steeds te wachten op de onderdelen... naja heb gelukkig vervangend vervoer.. Maar ben toch wel aardig flauw van de ford fusion, moet ik zeggen.. Ik wil mijn fabia terug :( :(

Nog ff geduld..

Bovenaan Onderaan