Fabia niet meer met automaat leverbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik op de site van skoda kijk dan zie ik de dsg bak helemaal niet meer terugkomen (op de RS na dan die heeft hem standaard). Ook als ik in de meest recente prijslijst van 5 januari kijk zie ik deze niet meer terug. In Nederland uit het leveringsprogramma geschrapt? Geld overigens ook voor de Roomster. Iemand een idee?

Noord26

Forumguru
Klopt men kan de vraag niet aan. Daarom heeft men besloten dat duurdere auto's voorrang krijgen bij een DSG. Alleen de RS van de Fabia is nog leverbaar met DSG. Dat het ook voor de Roomster geld is voor mij nieuw.

Noord26

Forumguru
De vraag is simpelweg te groot. Omdat ze in een enorme hoeveelheid auto's zitten. Er zijn wel gevallen bekend van defecten, natuurlijk. Maar als je daadwerkelijk dat afzet tegen de verkopen is het juist een van de betrouwbaarste op de markt.

Skoody Boo

Actief lid
hahahahaha,

Komt iemand met 20 busjes (shit, au, een heuse poplulatie) aanzetten waarvan BINNEN 2 jaar van 75% de DSG stuk is gegaan.

Neem me niet kwalijk hoor, maar als dit waar is ga me dan niet vertellen dat dit helemaal niks zegt over de kwaliteit van DSG en alleen maar iets over the human factor! Als dit nou helemaal niet aan die DSG's ligt, wat moet je er dan in hemelsnaam wel niet mee uitvreten om 75 % stuk te krijgen?

Skoody Boo

Actief lid
Yep Noord26,

Maar dit topic had eigenlijk op slot gegooid moeten worden, omdat er ergens anders al een draadje loopt dat het zelfde onderwerp behandelt. Dat is niet gedaan, en als je dan dit soort postjes krijgt dan gaat het hopeloos ontsporen. Roepen dat het on-topic moet worden helpt dan niet, omdat alles wat er over te zeggen valt al gezegd is in een ander topic.

Max5

Senior Member
hahahahaha,

Komt iemand met 20 busjes (shit, au, een heuse poplulatie) aanzetten waarvan BINNEN 2 jaar van 75% de DSG stuk is gegaan.

Yep, mijn idee ook.
Je kunt onwelgevallige data nog zo hard onder tafel proberen te vegen, maar als drie kwart van de bakken het begeeft is dat duidelijk niet het sterkste punt van zo'n busje!
Daar heeft rijstijl dan niks meer mee te maken...

Skoody Boo

Actief lid
aha,

de DSG gaat stuk, maar het ligt aan de rest van de busjes? Wat kan er dan zo anders zijn aan die busjes dat die DSG's hierin wel kapot gaan en in al die andere auto's niet? Ik kan daarbij helemaal niets bedenken.

Ik denk zelf trouwens ook dat DSG wel betrouwbaar is. Maar het lijkt mij dan wel eerlijker om te zeggen dat je dit voorval gewoon niet kunt verklaren. Want een automaat behoort voor de duur van 2 jaar toch eigenlijk gewoon elke rijstijl te kunnen verduren? Kom op man, 2 jaar. In die tijd een automaat kunnen slopen daar moet je echt voor hebben doorgeleerd....

Hetzer

Forumguru
Goed gezien van Noord26, het zou hier om de levertijd van de DSG gaan op de F-2, dat gaat het niet meer, daarom gaat hier een slotje op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan