Cordoba
Forumguru
Vanmiddag even bij de dealer langs gereden om de Fabia uit te laten lezen. Sinds een paar dagen brandt het lampje van de ABS, en uitlezen lijkt me een goed begin om het te gaan verhelpen. Voor ik naar de dealer reed, eerst nog even in aanmerking komende zekeringen gecheckt en teruggeplaatst, maar niets bijzonders te zien.
Bij het ritje naar de dealer ging ook het motormanagement lampje branden, zonder dat de auto verder afwijkende dingen doet. Bij dealer Versluis in Zoetermeer kon de monteur geen contact krijgen met de ECU en geen enkel systeem in met de VAS-kast, zelfs het dashboard was niet toegankelijk voor de VAS-kast.:1884: (2 pogingen gedaan) Even de ECU bekeken op waterschade, maar volgens de monteur zag dat er niet verkeerd uit. Het ritje daarna (naar een ander adres in de buurt) bleef het motormanagement lampje ook branden, bij het ritje naar huis was het motormanagement lampje weer uit.
Thuis gekomen, de OBD-stekker uit de beplating onder het stuur gehaald, en bekeken of ik daar iets van beschadiging kon ontdekken. Voor en achterkant OBD-stekker zagen er netjes uit, ook geen beschadigde bedrading op het gezicht. Het enige opvallende was een draad in de buurt die in de lucht hangt en was afgeplakt met linnen isolatietape (OEM?)
Zie foto
Daarna zelf de ECU bekeken, en daar viel mij op dat er op het gezicht een draad bijgevoegd is met een tie-rap.
Foto:
Kan iemand mij vertellen of er iets afwijkends is te zien op de foto's, of een mogelijke oorzaak voor het niet uitleesbaar zijn? (volgens de monteur was de auto wel 'zichtbaar', maar kon ie nergens in de systemen.
Voor de duidelijkheid het gaat om een Fabia Combi 1.4 16V Creation uit 2003.
Bij het ritje naar de dealer ging ook het motormanagement lampje branden, zonder dat de auto verder afwijkende dingen doet. Bij dealer Versluis in Zoetermeer kon de monteur geen contact krijgen met de ECU en geen enkel systeem in met de VAS-kast, zelfs het dashboard was niet toegankelijk voor de VAS-kast.:1884: (2 pogingen gedaan) Even de ECU bekeken op waterschade, maar volgens de monteur zag dat er niet verkeerd uit. Het ritje daarna (naar een ander adres in de buurt) bleef het motormanagement lampje ook branden, bij het ritje naar huis was het motormanagement lampje weer uit.
Thuis gekomen, de OBD-stekker uit de beplating onder het stuur gehaald, en bekeken of ik daar iets van beschadiging kon ontdekken. Voor en achterkant OBD-stekker zagen er netjes uit, ook geen beschadigde bedrading op het gezicht. Het enige opvallende was een draad in de buurt die in de lucht hangt en was afgeplakt met linnen isolatietape (OEM?)
Zie foto
Daarna zelf de ECU bekeken, en daar viel mij op dat er op het gezicht een draad bijgevoegd is met een tie-rap.
Foto:
Kan iemand mij vertellen of er iets afwijkends is te zien op de foto's, of een mogelijke oorzaak voor het niet uitleesbaar zijn? (volgens de monteur was de auto wel 'zichtbaar', maar kon ie nergens in de systemen.
Voor de duidelijkheid het gaat om een Fabia Combi 1.4 16V Creation uit 2003.