Fabia of Kia Picanto

twinfab

Nieuw lid
Beste iedereen,

Wellicht heeft iedereen hier al een enorme voorliefde voor de Fabia, maar ik waag het toch om deze vraag te stellen.

Ik twijfel tussen deze 2 auto's. Alllebei uit 2020 en ongeveer dezelfde prijs en dezelfde opties.

Ik lees dat beide auto's betrouwbaar zijn. Klopt het overigens dat beide een distributieketting hebben ipv een riem? Is dat überhaupt relevant?

Kia geeft 7 jaar garantie. Betekent dit dat Kia een betere kwaliteit biedt? Skoda behoort tot de VW-groep, dus ook goede kwaliteit? Geen idee.

Qua uiterlijk maakt het me niet uit.

Wat zouden jullie als autokenners mij aanraden? Ik neig naar kop of munt (als beide even lekker rijden, want ik moet nog proefritten maken).

Mvg en bvd

twinfab

Nieuw lid
Ja zoiets, als allebei even goed zijn .

Ik heb uiteraard over beide auto s gelezen, dus ik heb wel bewust voor deze 2 opties gekozen. Een Peugeot 208 was ook een optie, maar die viel af door slechte reviews

Arjan1985

Forumguru
Ik zou met beide gaan proef rijden. Dat zegt heel veel meer. Ik ken Kia alleen van huur auto’s.
Volgens mij heeft de fabia 3 gordels achterin en is de piccanto een 4 zits. Maar corrigeer mij als het mis is

Tees

Donateur
Tsja, ik denk dat t op persoonlijke voorkeur aan gaat komen. Een F3 is een prima auto, er zijn weinig bekende of veelvoorkomende kuren in die generatie autos. De motoren in de F3 hebben een distributieriem, het experiment met kettingen heeft bij VAG niet positief uitgepakt. Deze riemen hebben een heel lange levensduur (>200k km), dus daar hoef je je waarschijnlijk niet zo snel druk om te maken.

Een Picanto ken ik niet echt, dus kan ik niet over oordelen. Maar een Kia of een Skoda maakt behoorlijk uit qua look and feel, dus ik sluit me aan bij de suggestie om beide proef te rijden en te kijken wat je bevalt.

hemi24

Forumguru
Een model zegt op zich niet zoveel, het grote verschil maakt de motorisering en de uitrusting/uitvoering.

Dus ja, een Fabia of een Picanto…

… wat moet je ervan zeggen?

Pindasaus

Forumguru
De Fabia is een iets grotere, zwaardere auto. Ik vind zijn rijgedrag saai maar comfortabel. Misschien rijdt een Kia pittiger?

Bovenaan Onderaan