Fabia op gas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnand

Nieuw lid
Wij hebben de Fabia Combi op gas gezet. Een onderbouwinstallatie. En nu de verrassing: 6.2 op 100 km. Inbouw via Hegeman Arnhem perfect gedaan. Reservewiel netjes in een hoes. Mooi afleesunitje op dashboard met leds.
En hej rijdt er ook nog rustiger op.

Maarten

Forumguru
Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen wat de totaalprijs van deze 'operatie' is geweest?

cvegreen

Forumguru
Dat noem ik nu eens een prima investering se.
Wij hebben hier ook al gedacht om mijn F1 op gas te zetten , maar omdat mijn wagen binnen hier en een maand of zo nog bitter weinig kilometers zal maken zien we het nut er niet van in. Ik zal vanaf volgende maand nog ongeveer een 3000 km/jaar maken , vandaar dat we het niet zullen doen. Leuk om te horen dat je wagen gas prima verdraagt.

vinshi

Lid
ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk niet kan geloven, Want iedereen die je hoort zit ongeveer op 1:11 of 1:12 of dit nu een roomster is of een fabia op gas. En dan ga jij me vertellen dat jij 1:16,5 haalt op gas dit haalde ik maar net op benzine.

Gieliovd

Forumguru
Staat ie wel aan ;)

Tja, als ik écht als een ouwe lul ging rijden op de cruise control met 70 km/u dan ging ik dat misschien ook nog wel halen, maar vrijwel onmogelijk.

Ik vind het knap.

huismuis

Nieuw lid
Lees jij het verbruik van de boordcomputer? Ik heb ook gas en mijn boordcomputer geeft ook rond de 6.5 aan, maar in werkelijkheid verbruikt hij veel meer. Dat heb ik handmatig getest met voltanken, leegrijden en weer voltanken, gedeeld door aantal kilometers.

Volgens mij is de boordcomputer niet meer betrouwbaar wanneer je op gas rijdt.

Heeft Hegeman Arnhem trouwens ook jouw kofferbak goed afgewerkt? Bij mij was dit bij een andere garage achteraf niet inclusief.

vinshi

Lid
huismuis de boordcomputer moet je vergeten als je op gas rijdt, want deze geeft het verbruik aan als je op benzine zou rijden.

Gieliovd

Forumguru
huismuis de boordcomputer moet je vergeten als je op gas rijdt, want deze geeft het verbruik aan als je op benzine zou rijden.
:722:

Nee hoor! Niet bij een AG installatie in ieder geval.

Hij geeft mooi aan wat hij op gas verbruikt. Hij is lichtelijk optimistisch na verloop van tijd (7,8 aangeven terwijl het werkelijk 8,0 is).

Nee hoor, op gas gaf hij XX aan en als ik de installatie uit deed dan zakte hij zo een liter terug in verbruik.

webber

Lid
:722:

Nee hoor! Niet bij een AG installatie in ieder geval.

Hij geeft mooi aan wat hij op gas verbruikt. Hij is lichtelijk optimistisch na verloop van tijd (7,8 aangeven terwijl het werkelijk 8,0 is).

Nee hoor, op gas gaf hij XX aan en als ik de installatie uit deed dan zakte hij zo een liter terug in verbruik.

doe mij ook zo'n gas installatie! ik haal echt niet meer dan 1 op 10...
over wat voor gemiddelde snelheden hebben we het hier?

EmTee

Lid
Die van mij komt ook echt niet verder dan 1 op 10 hoor, terwijl de computer toch echt aan geeft dat ik ongeveer 1 op 12,5 rij maar daar merk ik met tanken niets van. "Slechts" 400 KM op 40 liter.

Ik heb eerst een niet directe insouiting gehad, haalde amper 1 op 9 nu zit er een VSI systeem van Prins erin zitten (in de 2e fabia niet dezelfde) en deze haald 1op15 soms 16 Auto is veel stiller en ook meer power. Werkt samen met de boordcomputer, dus niet zoals alle andere die niet samenwerken!!! Dus gegevens boordcomputer zijn correct. Vergeet niet er was in 2006 een fabriek geleverde fabia Combi en die had dit systeem ook.

zefke

Lid
Fabia I met Vialle LPi

Hallo Skodafans,

Onze Fabia I 1.4 hatchback (2004) rijdt met een Vialle LPi gemiddeld 12.5 km/l (8 l/100km) :473:. Moet wel zeggen vermogen etc is allemaal top. Reservewiel in een hoes en een bandenvulmiddel met aparte compressor erbij.

Via GasFX heb je zo'n installatie al vanaf 2375,- met 2 jaar garantie.

groetjes
Paul

Ronnie

Forumguru
Vandaag voor het eerst de gastank van de Fabia helemaal leeg gereden: 541 Km gereden op 41,2 ltr gas.
Rekensommetje gemaakt, 1 0p 13,2 gemiddeld op LPG.
Ben er zeer tevreden mee!

-Peet-

Nieuw lid
Mijn Fabiaatje is redelijk dorstig op gas, maar heb een grote tank (bijna 50 liter), dus kan een aardig eind rijden :)

Glenn

Actief lid
bij mijn 1.4 16v viel het verbuik echt goed mee tussen de 6 en de 8

het olie verbruik werd echt wel veel 1liter op 5000 km zo iets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan