Fabia opgehaald storing start stop systeem

Hey all,

Zojuist mijn faab 1.2 tdi uit 2012 opgehaald.

Heb er twee keer mee proefgereden en niets gezien. Nu haal ik hem net op bij de garage en bij thuiskomst wil ik de auto starten. Staat er een storing in start stop systeem in beeld.

Aangezien de garantie 1100 euri extra moest kosten heb ik daar geen gebruik van gemaakt. Maar ben nu wel nieuwgierig waar het in zit.

Wellicht dat iemand dit herkend? Zal straks de faab even uitlezen om te kij ken welke storingscode erbij staat.

Wat ook irritant is dat ik continue telefoon informatie in mijn display tussen de klokken in heb staan. Krijg het ook met geen mogelijkheid weg..

Alvast bedankt voor het meedenken!

Geen foutmelding te vinden..alleen in mijn display tussen de klokken. Uitlezen levert wel de volgende storing op..lijkt op lambdasonde. Wat wel verklaart dat start stop in storing kan raken..

Bijlagen

• Screenshot_20170727-132216.png
    Screenshot_20170727-132216.png
    806,1 KB · Weergaven: 72

ertromp

Forumguru
Als je iemand kent met vcds of vcp probeer daar eens een scan bij te maken
Die programma's leveren bij VAG auto's veel gerichte info op

Is het echt een storing? Als je hem in vrij zet met koppeling los krijg je de melding 'Start stop niet mogelijk' tussen de klokken.
Dit omdat je bijv. te weinig meters hebt gereden of je stuur scheef staat.

Canon-Eye

Forumguru
Inderdaad, voordat het het systeem de motorstillegt, moeten er enige tientallen parameters aan bepaalde eisen voldoen anders krijg je gewoon die doorgestreepte A in een rondje op de display. Dat is wel een melding, maar geen foutmelding.

Nou, mensen..

Een maand later en het probleem is gevonden bij de garage!

Afgelopen week met die enorme regenbuien ging de motor tot 2 keer aan toe in noodloop.. gloeispiraaltjes gingen knipperen en de motor bonkte behoorlijk.

Achteraf bleek er een draadbreuk/blootliggende draad bij de versnellingsbak te zijn.
Deze is gerepareerd en de start stop storing is ook gelijk weg.

Morgen de auto weer ophalen, en hopen dat het probleem opgelost is en wegblijft.
Met de o2 sensor bleek achteraf niets mis te zijn.

Iedereen bedankt voor de input!

Haha heerlijk he!!

Heb de auto pas gekocht, en wil gewoon dat alles werkt.
Feit dat iets niet werkt, is iets waar ik slecht tegen kan. Als het erop zit moet het het doen ook!
Zeker bij een net aangeschafte auto.

Kan het gelukkig met vagcom zelf uitzetten als ik het zat ben.

greetzz

Rallye

Forumguru
En ben je dáár blij mee? :pieker:

Er zijn nogal wat mensen die er geld voor over hadden om het juist niet te laten werken...

Als je een DSG hebt is start/stop inderdaad vervelend. Bij mijn handgeschakelde auto moet je hem in de vrij zetten en de koppeling op laten komen. Dat gebeurt mij haast nooit. Stukken minder last van start/stop dus!

@Petervkjr Is je probleem met de maxidot nog opgelost?

Canon-Eye

Forumguru
Bij mijn handgeschakelde auto moet je hem in de vrij zetten en de koppeling op laten komen. Dat gebeurt mij haast nooit. Stukken minder last van start/stop dus!
Zo doe ik het ook meestal. Die enkele keer dat het iets langer duurt zodat ik de koppeling wil loslaten (en ik de airco etc. toch aan de gang wil houden) dan is nog het knopje...

Als je een DSG hebt is start/stop inderdaad vervelend. Bij mijn handgeschakelde auto moet je hem in de vrij zetten en de koppeling op laten komen. Dat gebeurt mij haast nooit. Stukken minder last van start/stop dus!

@Petervkjr Is je probleem met de maxidot nog opgelost?

Ja hoor, de melding is nu binnen 5 seconden weg als ie al komt. Denk dat de melding van de telefoon bleef hangen doordat de melding storing in start/stop er in zat en eerst in het display kwam.

Bovenaan Onderaan