Fabia stottert

john38

Lid
geachte forumleden

wat ik vragen wil: mijn fabia uit 2005 1.4 16v heeft sinds kort dat als ik terugschakel naar zijn 2e versnelling en weer door wil rijden dat deze wat stottert en dan weer gewoon rijdt, dit komt ook voor als ik op de snelweg rijd met 120 km/u en even terug moet zakken naar 100 km/u omdat er auto's voor je rijden die langzamer zijn; als ik dan weer door wil trekken naar 120 km/u stottert deze ook even en dan gaat hij weer normaal rijden.
Waar zou ik dit probleem kunnen zoeken, ik heb ook al meerdere malen v-power getankt om alles een beetje schoon te krijgen, ik heb ook al injectiereiniger toegevoegd en tot op heden nog geen succes, wie weet raad ?????

gr john38

john38

Lid
waar zo ik moeten zoeken voor die vacuum lek?????? mijn fabia is ook uitgelezen zonder fout meldingen dat was ik vergeten te zeggen,wat we eventueel ook gaan doen is de brandstof filter vervangen wie weet.

Skoder

Lid
Andere kandidaten waar er mogelijk een stukje techniek kan falen:
- EGR klep. (VAG com uitlezen)
- Gas-pedaal sensor. (ook uitleesbaar ?)

Cordoba

Forumguru
V-power tanken maakt het echt niet beter, eerder erger. De 75 pk versie staat Euro95 voorgeschreven, en voor de 100 pk dacht ik ook, maar dat weet ik niet zeker.
V-power is gewoon slechte benzine gemixt met veel reclame.

john38

Lid
inderdaad de fabia is al uitgelezen en daar kwam niks uit ook niet wat betreft gas pendaal sensor,hoe het zit met dat vag com uitlezen van de EGR klep zal ik nog even na vragen omdat te doen.
gisteren avond benzine filter vervangen en gasklephuis schoon gemaakt was aan de onderkant zeer vuil en opnieuw in geregelt en ook geen vacuum lek gevonden,dus het beste is geen v-power meer te tanken dus gewoon euro 95.
ik heb het gevoel dat dit alles wat nu gedaan is geen efect heeft

darkprojectx

Forumguru
voetpakking van je injectie? Aangezien er geen foutmelding uitgelezen wordt zal het toch iets zijn zonder sensor/elektronica

john38

Lid
terwijl ze naar een vacuumlek zochten hebben ze ook naar de pakking gekeken van de injectie zegt hij.
graag nog sugesties?????

Ronnie

Forumguru
Loopt ie stationair ook op alle 4 cylinders? Ik zou de injectorrail er even afschroeven, de injectoren even nakijken en vooral de O-ringetjes onder aan de injectoren.......

john38

Lid
hij loopt inderdaad gewoon netjes op 4 cilinders dan moeten we dat wat jij zegt ook maar even na kijken.
kom hier op terug

Mitch90

Nieuw lid
Helaas had ik dit zelfde probleem... Het leek net of ik nog aan het lessen was en dat mijn auto stottert door onhandig combinatie tussen koppeling/gaspendaal.

Uiteindelijk bij de garage mijn bobines & bouggies (Weet niet of ik het goed schrijf) laten vervangen en is het probleem opgelost.

NOT1: Me vader heeft het zelfde probleem gehad en ook het zelfde laten vervangen. Ook opgelost (andere merk auto)
NOT2: Bij grote beurt zit het vervangen van de bouggies erbij.

john38

Lid
we hebben de injectors nog niet gecontroleerd dat moeten we nog doen,maar mitch90 zo er stottert die van mij nou ook weer niet,

Mitch90

Nieuw lid
Het is misschien wel heel erg overdreven omschreven haha! Maar ik had ook echt het zelfde probleem optrekken was het alleen vervelend voor de rest inderdaad normaal. Ik zou er toch eens naar laten kijken ;)

john38

Lid
hallo allemaal

het probleem met mijn fab is opgelost,we hebben gewacht tot hij harder begon te stotteren en bijna niet meer vooruit kwam,motor kap open en na het uilezen nieuwe bobine op cilinder 2 gezet die was kapot en hij loopt weer als een zonnentje

Bovenaan Onderaan