Fabia voor het eerst in mijn bezit naar de APK keuring

darkprojectx

Forumguru
Vandaag de Skoda voor het eerst (in mijn bezit) gekeurd...
Altijd spannend als de keuring ervoor door de handelaar is gedaan,
er twee jaar tussen zit,
en dan mag je er zelf mee naar de keuring..

Vooraf even voorzorgsmaatregelen getroffen door 2 reflectoren op de bumper te plakken,
krijg ik ook geen afkeur omdat mijn achterlichten donker zijn :regels:
Die regels ken ik inmiddels allemaal HEEEEL erg goed!

Auto is in uitstekende staat volgens de keurmeester!
Geen slechte punten of aandachtspunten gevonden! Is in het verleden met de vwtjes weleens anders geweest :icon_smile_dead:

Dus we kunnen er weer tegenaan! En uiteraard zijn de reflectoren er al weer af haha

Misschien handig om dit topic te gebruiken om vragen in te zetten die je hebt voor je naar de APK gaat?

Fabia

† In Memoriam
Toch altijd weer spannend zo'n APK. Gelukkig kan je weer genieten van je Fabia zonder zorgen.

Heb je de lichten te donker gemaakt ? Of moeten er officieel al meteen reflectoren achterop als je ook maar een iets donkerdere tint aanbrengt ? Ik wil ze namelijk ook wat donkerder maken, maar iets minder donker dan jij ze hebt.
En je schrijft dat je de regels heel erg goed kent. Heb je post uit Leeuwarden hiervoor gehad ?

darkprojectx

Forumguru
Als je de achterlichten ook maar IETS donkerder maakt moet je voor de APK reflectoren plakken.
Enkel omdat een slecht gemutste keurmeester hierover kan vallen.
Als met flitser een foto maak van de auto dan zie je de reflectoren nog gewoon reflecteren, dus ik vermoed dat de xenon piloten achter me ze ook wel zien. Echter een fietser met kaarslampje zou ze niet in het donker kunnen zien en er dus op kunnen fietsen.
Politie doet hier nooit moeilijk over, er komt nog gewoon licht door de kunststof/plastic kappen en als oom agent er in het donker met zn zaklamp op schijnt dan reflecteren ze ze gewoon.

Nee ik heb hierover nooit post gehad uit leeuwarden, maar ik heb op het vwforum een topic gestart een behoorlijke tijd terug (2007 maar nog altijd actueel en veel gebruikt) waar keurmeesters ook op vragen reageren. En geloof me, daar zie je soms echt aparte vragen voorbij komen!
voor de geinteresseerde :
VWForum.nl • Toon onderwerp - "Vraag het aan de APK-Keurmeester" topic • Volkswagen Algemeen - "Vraag het aan de APK-Keurmeester" topic

Bovenaan Onderaan