Fabiafan

LaFaab

Lid
Hallo,

Mijn naam is Arthur en sinds 2018 eigenaar van een Fabia 1.4 55 kW (2006). Destijds gekocht omdat ik goede ervaringen had met de Fabia van mijn moeder, die ze had na allerlei ellendige Alfa's die veel in de garage stonden. Die van mij staat nu 161.000 op de teller en het onderhoud is minimaal geweest behalve een distributieriem. :greedy: Dat met de scherpe aankoopprijs destijds maakt dit een retegoedkoop wagentje dat voor het formaat nog lekker stevig rijdt ook.

Nu het 'bekende' probleem met de uit het niets niet meer werkende elektrische ramen voor. Dus ik ben het forum aan het afstruinen maar vrees een gang naar de garage.

Groeten!

LaFaab

Lid
Helaas niet. Er bestaan verschillende topics met oplossingen. Een werkte er tijdelijk, maar nu doen de ramen weer niets. Ik verwacht toch dat vocht iets heeft aangetast..

Cordoba

Forumguru
Welkom op het forum Arthur. Een 2006 Fabia, dus een facelift exemplaar van de 1e generatie. Zijn beide ramen tegelijk gestopt of na elkaar (en dus waarschijnlijk 2 verschillende problemen)? Doet het raam aan de passagierskant het niet op de deurbediening aan passagierszijde, en ook niet met de knop bij de bestuurder?

Mogelijke oorzaak kan bijvoorbeeld ook een draadbreuk bij een doorvoer naar de deur zijn.

Antera

Donateur
Van harte welkom. Jammer dat je dit probleem moet ervaren en zou zeker even de doorvoer van de deur naar de auto onderzoeken en anders je deurpaneel verwijderen om op oxidatie te checken zeker als het alleen om de bestuurderskant gaat.

Bovenaan Onderaan