Fabrieksalarm gaat ongewild af

Ronico

Nieuw lid
Ik ben reeds 3,5 jr in het bezit van een Octavia II 1.6 TDI Greentech Elegance Business (april 2011), ondertussen alweer 190k mee gereden (zeer tevreden).

In het eerste jaar werd ik op 's nachts wakker door mijn alarm, hoofd uit het slaapkamerraam en ja hoor, waren ze nog bezig. Na een gil rende ze weg, ik snel naar beneden, dacht dat ik op tijd was maar nee! Columbus weg :(. Daar er nog een zaklamp in de auto lag kwam de politie toch even langs en wat zeiden ze bij aankomst..... wil je hem houden? want bij ons gaat hij in de afvalbak, we hebben geen tijd om daar achteraan te gaan. Geweldig die bezuinigingen.

Maar nu werd ik van de zomer in de tent in Frankrijk weer wakker door mijn alarm, alleen deze keer vals alarm!

En vorige week 3 nachten achter elkaar valalarm, zelfs één nacht 2x. De dealer gebeld en die weten er geen raad mee. Zet nu iedere avond met het knopje op de B-stijl de interieur sensoren uit, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Even voor alle duidelijkheid, het gaat om het fabrieksalarm.

Heeft iemand tips? waar zitten bijvoorbeeld de sensoren (ik denk bij de interieur verlichting voor en bij de achterbank)? kan deze afgaan door insecten (lijkt me niet)? zijn alarmmeldingen uit te lezen?

Gr Ron Buitendijk

andrehj

Forumguru
Bij mij ging die op de camping ook af, maar de oorzaak bleek eenvoudig, er vloog een vlieg in de auto, en als die voor de sensoren langs vliegt, gaat het alarm af.
Vlieg er uit en het probleem was opgelost.

ertromp

Forumguru
De meldingen zijn zeker terug te halen met VCDS al zullen ze wel over meerdere modulen uitgelezen moeten worden.

MarcoO2

Forumguru
Grappig, ik heb exact dezelfde ervaringen. Nooit last van vals alarm, behalve in april op de camping in Belgie en in augustus op de camping in Frankrijk. Zullen dan toch wel beestjes zijn denk ik, is anders wel heel toevallig.

Octavia_II

Actief lid
Ik had hetzelfde probleem (alleen bij een bloedhete zomer = vakantie frankrijk), maar na het smeren van het slot van de kofferbak was het probleem over !

Joske

Forumguru
en het slot van de motorkap zit ook mee op het systeem, wordt vaak al eens vergeten. Dit en de staat van de batterij.

maar.. het kan natuurlijk ook een camperende mug zijn natuurlijk ;)

Rob

Forumguru
Ik denk ook dat beestjes een oorzaak kunnen zijn. Had in m'n Leon 2 vaker een vals alarm en steeds door vliegen in de auto. Was in ieder geval een mooie test of het nog werkte ;)

Bovenaan Onderaan