Wat ik ook erg interessant vind is of ze eindelijk weer eens wat gaan doen aan die motoren.... Diesel label vanaf D..... niemand bij ons kan er meer een golf leasen. A of B label verplicht!
Overigens kunnen ze een Octavia ook wel vergeten..........
Absurd!
Dan denk ik dat ze bij jou op het werk eens moeten heroverwegen of ze wel de labels moeten aanhouden. Bij ons was dat vroeger ook (internationaal bedrijf, totaal 50.000 + medewerkers mondiaal) omdat ze heel erg met sustainability bezig zijn. We hebben zelfs al ISO 50001. We mochten alleen A en B label, maar om dezelfde reden als bij jou kijken ze nu naar uitstoot. Hierin is een staffel aangebracht afhankelijk van de lease categorieën. Ik mag in mijn categorie momenteel max 136 gr/km uitstoot hebben met mijn leaseauto. Dit wordt periodiek heroverwogen.
Je moet als bedrijf wel reëel blijven, ze kijken bij ons per categorie naar een representatieve auto in die categorie om de uitstootgrens te bepalen. Ik kan bijvoorbeeld een O3 1.8tsi leasen, maar (net) geen RS. Bij de A4 kan ik dan weer wel een 2.0 tfsi kiezen.
Misschien kun je eens voorstellen om te laten kijken naar andere bedrijven om de norm te bepalen? Ze moeten de werknemers ook tevreden houden immers....