Facelift Golf en Octavia

Fabia 123

Forumguru
Beste forumgenoten,

Op internet duiken de eerste foto's en informatie op over de facelift van de Golf.

Digitaal display van Audi en een infotainmentsysteem dat werkt via gebarentaal. Ik weer niet hoe zoiets werkt!
Wat vinden we van de verschillen met de Octavia-facelift?
 

hemi24

Forumguru
Skoda blijft bewust verstoten van diverse gadgets die wel doorsijpelen naar de nieuwe Golf...

Ik heb aan de Golf 7 Variant die ik voorheen reed meer plezier beleeft dan aan de Mazda 6 die ik nu rijdt; de Golf is domweg een van de prettigste reisgenoten die je kunt hebben qua middenklasse-wagen.
Laat maar komen die facelift!
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Evolutie, geen revolutie. Maar wel weer wat leuke gadgets en updates. Vooral grote navischerm is natuurlijk wel nice.
 

B.Stuurder

Forumguru
Evolutie ja, maar ik zie werkelijk geen verschil. Alleen in techniek en gadgets, maar het oog wil ook wat. De FL van de Octavia wordt niet door iedereen even op prijs gesteld, maar er verandert wel wat in elk geval....
 

Kempes

Forumguru
De octavia 3 facelift bedoel je? Lijkt me my2018 dus de eerste worden dan zo rond begin juni geleverd?

Als ze de lijn dan doorzetten kun je vier jaar later de octavia 4 verwachten
 

Bakkertje

Forumguru
De golf heeft als versienummer ook 7,5, wat me wel opvalt is dat het activeinfo display zijn weg naar de golf heeft gevonden en dat er een nieuw scherm is voor de bediening!

Volkswagen-Golf-2017-1280-1c.jpg


Dat scherm vind ik persoonlijk toch wel erg gaaf, zeker omdat er geen knoppen meer opzitten..

En het activeinfo display:
Volkswagen-Golf-2017-1280-22.jpg



Edit het gave scherm komt ook in de Octavia terug!
Skoda-Octavia-2017-1280-08.jpg
 

Level42

Forumguru
Digitale klokkenwinkels.....ik vind het echt ver-schrik-ke-lijk......het is onvermijdelijk dat de echte mechanische klokken geheel gaan verdwijnen maar.....wat zal ik ze missen.....net als deze jongens:

36d1146048504-information-help-required-maa405.jpg


Gelukkig nog minstens 3 jaar genieten van mijn echte klokken in m'n S3.
 

Bakkertje

Forumguru
Gelukkig zijn die klokken nog altijd optioneel :dankje:

Ja zo'n eindversterker blijft ook onwijs gaaf, ook die worden steeds verder gedownsized en gedigitaliseerd maar dat is een hele andere discussie, ook leuk trouwens hahaha
 

Fabia 123

Forumguru
Leuke meters op die versterker. Veel dingen komen na een tijdje weer terug, De Citroen BX en de Opel Vectra hadden ooit ook een soort van digitale klokkenwinkel ,en hun opvolgers niet. Navigatie helemaal tussen de klokken lijkt mij wel handig, maar de Amundsen met pijltjes tussen de klokken gaat ook goed.:lezen:
 

Canon-Eye

Forumguru
Navigatie helemaal tussen de klokken lijkt mij wel handig
Mij niet. Ik wil daar het actuele verbruik en de olietemperatuur kunnen zien, zeker als ik met de caravan onderweg ben is het handig dat dit vlak naast de toerenteller zit.
En dan zit ook nu weer dat grote mooie scherm (waarop de navigatie kan verschijnen, neem ik naan?) veel te laag.
Leren ze het dan nooit...? :(
 

Tuulster

Forumguru
Wat ik ook erg interessant vind is of ze eindelijk weer eens wat gaan doen aan die motoren.... Diesel label vanaf D..... niemand bij ons kan er meer een golf leasen. A of B label verplicht! :arghh:

Overigens kunnen ze een Octavia ook wel vergeten..........

Absurd!
 

B.Stuurder

Forumguru
Wat ik ook erg interessant vind is of ze eindelijk weer eens wat gaan doen aan die motoren.... Diesel label vanaf D..... niemand bij ons kan er meer een golf leasen. A of B label verplicht! :arghh:

Overigens kunnen ze een Octavia ook wel vergeten..........

Absurd!
Dan denk ik dat ze bij jou op het werk eens moeten heroverwegen of ze wel de labels moeten aanhouden. Bij ons was dat vroeger ook (internationaal bedrijf, totaal 50.000 + medewerkers mondiaal) omdat ze heel erg met sustainability bezig zijn. We hebben zelfs al ISO 50001. We mochten alleen A en B label, maar om dezelfde reden als bij jou kijken ze nu naar uitstoot. Hierin is een staffel aangebracht afhankelijk van de lease categorieën. Ik mag in mijn categorie momenteel max 136 gr/km uitstoot hebben met mijn leaseauto. Dit wordt periodiek heroverwogen.
Je moet als bedrijf wel reëel blijven, ze kijken bij ons per categorie naar een representatieve auto in die categorie om de uitstootgrens te bepalen. Ik kan bijvoorbeeld een O3 1.8tsi leasen, maar (net) geen RS. Bij de A4 kan ik dan weer wel een 2.0 tfsi kiezen.
Misschien kun je eens voorstellen om te laten kijken naar andere bedrijven om de norm te bepalen? Ze moeten de werknemers ook tevreden houden immers....
 

Bakkertje

Forumguru
@Canon-Eye je kunt op het active info display ook gewoon alles zien wat je nu kunt en dan navigeren op het centrale scherm. Tijdens het bestellen van mijn Passat moest je echter ook het grote navigatiesysteem erbij nemen en daarmee werd het wel een heel duur geintje.


Wel grappig de Passat in het filmpje is een Nederlandse, gesproken in het engels (nou ja Engels op z'n hollands..)..
 

Canon-Eye

Forumguru
@Bakkertje ja dat vermoedde ik al. Maar dan gaat de te lage positie van dat centrale scherm weer meespelen. Terwijl Seat, Renault, Volvo toch al lang hebben laten zien dat dit veel hoger kan, die centrale ventilatieroosters kunnen best ergens anders heen.
 

Fabia 123

Forumguru
De facelift Golf heeft infotainment in gebarentaal, heeft iemand ervaring hiermee? Nee ik bedoel niet de gebarentaal die sommige bestuurders aan anderen laten zien.
 

Level42

Forumguru
Leuke meters op die versterker. Veel dingen komen na een tijdje weer terug, De Citroen BX en de Opel Vectra hadden ooit ook een soort van digitale klokkenwinkel ,en hun opvolgers niet.
Maar dat waren hele simpele "teller" displays niet te vergelijken met de full-color LCD schermen van nu. Ik zie de mechanische klokken (vrijwel) helemaal verdwijnen omdat op den duur de displays goedkoper zijn.
 
Bovenaan Onderaan