Facelift Octavia (2007?)

LenK

Forumguru
Die Fabia is een nieuwe model geen facelift.
De Octavia is te kort op de markt om aan een facelift toe te zijn.

Laten we hopen dat je gelijk hebt. Soms zie je dat men het familiegezicht gelijk wil houden en dus bijv. de lampen aanpast. Voorbeeld: De bestaande 307 kreeg facelift om beter aan te sluiten op de volledig nieuwe 207

Henny

Actief lid
Er is al model 2007 van de O² hoor. De nieuwe modeljaren zijn vaak vanaf augustus leverbaar. De knipperlichtlampjes achter zitten op een iets andere plaats in de unit en wat wijzingen binnen, verder volgens mij niks bijzonders, gelukkig.
De andere modellen zouden de grille van de O² moeten overnemen, die is vele malen mooier dan die nieuwe grillevorm van de Roomster en Superb.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Van_307_naar_O2</font><hr />

Laten we hopen dat je gelijk hebt. Soms zie je dat men het familiegezicht gelijk wil houden en dus bijv. de lampen aanpast. Voorbeeld: De bestaande 307 kreeg facelift om beter aan te sluiten op de volledig nieuwe 207

[/ QUOTE ]Dat was wel toen ie al een flink aantal jaren op de markt was.

SmurfForLife

Actief lid
Bij het bestellen vam mijn RS dit vraagstuk ook bij mijn dealer neergelegd.

Vooralsnog is er geen facelift (op korte termijn 6-12 mnd) gepland kreeg ik als mededeling mee.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Bij het bestellen vam mijn RS dit vraagstuk ook bij mijn dealer neergelegd.

Vooralsnog is er geen facelift (op korte termijn 6-12 mnd) gepland kreeg ik als mededeling mee.

[/ QUOTE ]

Had ik de dealer van mijn vorige wagen ook gevraagd, 3 maanden later was er een nieuw model.
407.gif

Bij de O2 zal het nog wel even duren, misschien eind april als het modeljaar 2008 komt?
Wordt dan het vierde jaar van de O2 voor een Europees merk al bejaard.

Mooi die tekeningen maar hier zie je een ontwerp van de O2. En wat blijft daarvan over?

Bijlagen

• 36410-o2.jpg
    36410-o2.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 104

LenK

Forumguru
Hier weer eens een artikeltje over de O2 facelift.
Op de foto's is alleen maar een opzetstuk op de voorbumper te zien voor de rest zie ik niks nieuws. Volgens mij is dit een hoax.
En waar zouden die sensors(?) op de wielen goed voor zijn?

Roel

Lid
Ik weet niet waar de sensoren voor zijn, maar er zit aardig wat test apparatuur in de kofferbak, kijk mee eens hoe ver de O2 door zijn hoeven is gezakt.

Racer

Lid
Een iets smallere koplamp? en een licht V-lijntje onderaan de kap. Verder een wat andere luchtinlaat onder de grill en een iets bredere look?

En alleen achter verlaagd ziet er ook wel spannend uit!

Kan niet wachten ...........

Ad_O2

Lid
???? Behalve een andere voorspoiler en een overladen kofferbak zie ik niet veel nieuws ???? :koffie:

Han

Lid
Hier weer eens een artikeltje over de O2 facelift.
Op de foto's is alleen maar een opzetstuk op de voorbumper te zien voor de rest zie ik niks nieuws. Volgens mij is dit een hoax.
En waar zouden die sensors(?) op de wielen goed voor zijn?

The photos - taken during brake tests on a mountain in Austria - are showing a prototype model with a new front end consisting of a new bumper and remodeled air intakes.

Zou dit zijn om een modificatie aan de koeling van de remmen te testen? andere geknutselde inlaat, veel gewicht in de auto en lekker remmen maar.
Denk dus geen facelift, maar wellicht iets met de gekoelde schijven voor.

Die sensoren meten waarschijnlijk de draaisnelheid van de wielen.
Dat ze het remsysteem aan het testen zijn is niet zo'n gek idee bij Skoda...

Bovenaan Onderaan