Facelift Octavia

bramus1977

Actief lid
Allen,

eindelijk was het zo ver: er mocht een nieuwe lease auto worden uitgezocht. Aangezien ik nog al wat kids mee moet sjouwen (3 stuks) en ik me hevig verzet tegen MPV`s, busjes en anderen people carriers, was de keuze snel gemaakt:
Octavia combi 1.4 TSI DSG Style Business, plus pakker, electrisch verstelbare stoelen, panoramadak, achteruitrijcamera en driving profiles. Kleur: Quartz Grey. Dit model kon tot eind november besteld worden, hierna zou de fabriek het 2016 model niet mee produceren zoals uitgezocht. Gelukkig was dit alles op tijd geregeld en kon het wachten beginnen!
Vond de auto wel wat hoog op z`n wielen staan maar de dealer raadde eerst de verlagingveren af. Na wat speurwerk, onder anderen op dit forum, toch voor deze optie gegaan. Eenmaal met de dealer overlegt bleek het helaas zo te zijn dat de Eibach veren verdwenen waren van de officiele accessoire lijst. Wel kon er een universele set onder gezet worden. Natuurlijk verdween de garantie dan bij problemen en de LM stemde hier dus ook niet mee in. Andere opties had de dealer niet voor een wat beter rijgedrag gecombineerd met een sportivere look.
In de week voor kerst werd ik gebeld door de dealer..........helaas werden er 4 bestellingen van het 2016 model niet gemaakt zoals besteld. Mijn bestelling was er een van. Aanbod: mijn configuratie zou op een 2017 facelift model gezet worden tegen dezelfde prijs en fiscale waarde. Er was niet veel bekend over het 2017 model (rijeigenschappen, opties, standaard uitrustingen) maar uiteindelijk hier toch voor gegaan. Vanaf week 8 kan de auto geleverd worden; tot die tijd maar het internet af zoeken om meer te weten te komen over het 2017 model. Wachten duurt altijd lang.....

bramus1977

Actief lid
Heb in de optielijst van de 2017 Octavia combi gekeken via de duitst Auto und Motorsport site. Hier staat weer een sportonderstel/sportveren als optie. Heb er op aangedrongen om dit nu uit te laten zoeken of dit ook voor NL geldt en dan natuurlijk meteen ook op mij auto te laten zetten

RefleCs

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum! Ik heb ook de eibach set als hulpveren op laten nemen op de Offerte. Geen haan die daar naar kraait. ;)

De LM is bij mij niet de partij die het tegenhoudt zolang het maar door de dealer ingebouwd wordt. Wagenpark beheer heeft het bij ons afgezworen en de LM dus de opdracht gegeven het tegen te houden.

B.Stuurder

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum! Ik heb ook de eibach set als hulpveren op laten nemen op de Offerte. Geen haan die daar naar kraait. ;)

De LM is bij mij niet de partij die het tegenhoudt zolang het maar door de dealer ingebouwd wordt. Wagenpark beheer heeft het bij ons afgezworen en de LM dus de opdracht gegeven het tegen te houden.

Dat kun je hebben, na de verandering in de autoregeling met de afspraak met PON een paar jaar geleden, werden ineens héle dikke Audi's mogelijk, waar sommige mensen gebruik van maakten natuurlijk. Toen hebben ze ook wel op de rem getrapt bij ons, maar omdat de functie die ik heb zwaarder is geworden is dat op gegeven moment weer los gelaten. Nu staan er wel auto's niet op de lijst die wel in het budget passen, zoals een kale A6 bijvoorbeeld. Zo houden ze ook e.e.a. onder controle. Beperking op opties qua items heb ik nog niet gezien, zowel bij WPB als bij de LM niet, maar dat kan nog komen. Wel een beperkt bedrag, zodat daar niet al te veel excessen in voorkomen, waar mijn auto een prima voorbeeld in is natuurlijk :deuk:

Antera

Donateur
Van harte welkom en succes met het lange wachten

Heb in de optielijst van de 2017 Octavia combi gekeken via de duitst Auto und Motorsport site. Hier staat weer een sportonderstel/sportveren als optie. Heb er op aangedrongen om dit nu uit te laten zoeken of dit ook voor NL geldt en dan natuurlijk meteen ook op mij auto te laten zetten

Je gaat die niet krijgen via de dealer. Er zijn zeker nog veren voor jouw auto te krijgen alleen omdat in NL voor de auto's met xenon en dus automatische hoogteregeling problemen zijn geweest werkt PON daar niet meer mee samen.
Je kan het later wel monteren en als je een goed dealer hebt die monteert alsnog de veren of laat ze monteren. Ik krijg steeds meer dealers die de sets daarom bij mij kopen of door mij laten monteren.

bramus1977

Actief lid
Vandaag nogmaals de dealer aan de lijn: optielijst voor model 2017 is binnen. Hierop DCC te bestellen, opperde dit als optie voor verlagingsveren. Hier meteen vanaf gezien vanwege kosten en wat het daadwerkelijk oplevert. Zag hier op het forum dat je op skoda.be het nieuwe model kunt samenstellen.....en jawel een sportonderstel beschikbaar is. Deze vraag meteen naar de dealer doorgezet om deze te gaan monteren en natuurlijk de optielijst (met daarbij welke opties allemaal op mijn auto gaan komen). Het wordt wel een never ending story zo, hahahaha

bramus1977

Actief lid
@B.Stuurder dat zou helemaal top zijn!!!
Helaas zat er op de prijslijst voor Nederland natuurlijk geen sportonderstel of sportveren. Accessoire lijst is nog niet beschikbaar, dus ga hen zeker contacten hierover, dank!

Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder dat zou helemaal top zijn!!!
Helaas zat er op de prijslijst voor Nederland natuurlijk geen sportonderstel of sportveren. Accessoire lijst is nog niet beschikbaar, dus ga hen zeker contacten hierover, dank!
Ik heb geen optielijst gezien. Wat ik allemaal op mijn auto heb laten zetten komt in geen optielijst voor, behalve de zwarte grille en spiegelkappen. Als alles goed is uitgevoerd zit er zelfs al LED kentekenverlichting en LED stadslicht voor in.
Als je weet wat je wilt (en je wilt er voor betalen) dan is er veel mogelijk. Lease of geen lease. Alleen niet alles vragen aan de leasemij, het boeit ze weinig wat je doet, zolang de auto maar niet onverkoopbaar wordt en de dealer het uitvoert is het goed, alleen als je officieel toestemming gaat vragen voor alles, dan kan er maar weinig.......

Bovenaan Onderaan