Felicia 2 verlagen

Dasher

Nieuw lid
Sinds gisteren eigenaar geworden van een felicia 2 glxi van 1999. En hij moet lager:baby012:

Ik heb al even gezocht en de voorpoten schijnen gelijk te zijn aan een Caddy 2, en die is weer gelijk met de ibiza. Maar welke kun je voor achter gebruiken? Alleen 35mm veren is me net niet laag genoeg:winkie:

Heb al een set 16inch velgen die ik laat coaten in Skoda groen:smiley29:

En ik ben nog op zoek naar een trekhaak voor de Felicia. Kan ze nw voor vrij weinig kopen maar als iemand wat gebruikt heeft liggen houd ik me aanbevolen.

Ik heb nog wel een trekhaak liggen incl. stekkerdoos
Ik kan je wel vertellen dat je de veerpoten van de ibiza en de caddy 2 niet kunt gebruiken , daar deze toch kleine verschillen hebben.
Kijk voor je verlagingsveren eens op deze site : http://www.verlagings-veren.nl/contents/nl/d127.html
Houd wel in de gaten dat zodra je lager gaat dan die 35 mm je ook je veren aan moet passen.
En als je nog een trekhaak wilt plaatsen is een beetje veerweg ook wel prettig ,want als je een beetje zware aanhanger achter de Feli hebt hangen zakt hij lekker door en je
comfort is helemaal weg.

Heb je trouwens een 1.6 0f een 1.3 ??
1.6 is volkswagenmotor met distributieriem houd die goed in de gaten, waterpomp en uitlaatspruitstuk ook in de gaten houden.
1.3 is echt Skoda blok met ketting , behoeft geen uitleg beter dan riemen en al heel lang in productie en een blok wat veel kan hebben.

Heb zelf 3 Feli's gehad 2 x 1.3 en 1 x 1.6
Verschillende Favorit's zijn ook langs gekomen, ook met 1.3 techniek.

Heb nog wel meer kleine delen van een Feli liggen

Maar veel plezier met je Felicia en als je interesse in de trekhaak hebt hoor ik het wel!!!

Dasher

Nieuw lid
Heb een 1.3:24: Maar wil niet verder dan 35mm. Gooi er 16inch onder met 195-45-16.

Trekhaak heb ik zeker belang bij. Wel makkelijk als ik weet waar hij ligt:winkie:

Hij ligt hier bij mij in de garage !
En die garage staat in Puiflijk, dit ligt bij Druten tussen Nijmegen en Tiel !
Neem anders ff via mail contact met me op , kunnen we kijken of we iets af kunnen spreken.

Dasher

Nieuw lid
Trekhaak inmiddels gevonden. En heb contact met een duitse Skodagek ivm aanpassen schroefset voor gebruik in de Felicia. Het is net een Felicia Cross zo.

Hetzer

Forumguru
Dat beloofd wat !!
Ga je de schokdempers ook nog aanpassen ???
En ik ben benieuwt naar de foto's van het eindresultaat ;)

Dasher

Nieuw lid
Ga vanmiddag nog wel even foto's maken van de felcia:24:

Het is onze 1e Skoda, eind van het jaar ga ik een Superb bestellen, mag van mijn werkgever een mooie auto uitzoeken tot een x-bedrag, de Superb met hoop leuke dingen vall ruim binnen dat bedrag:grin:

Had al even proefgereden samen met mijn vrouw en onze zoon van 2 1/2 en het is gewoon een limo voor een Golf prijs. Had ook een golf 6 variant, passat variant, mondeo station en Seat exceo gereden. Maar de Superb is gewoon Super(b):baby012:

Heb redelijk wat ervaring met VW's en het verlagen ervan en wil gewoon laag, en dat kan alleen goed met veren en schokbrekers. Zag op een engelse site ook iemand die gewoon zijn veren doormidden had geslepen en emt ijzerdraad weer vastgezet had aan de veerschotels:407: dan ben je echt niet lekker

The bone collector

Senior Member
Proficiat met je aankoop! Verschil tussen een Felicia en een Superb zal wel groot zijn, maar ze hebben beiden charme. Als je verlaagt, let dan wel op dat het carter (of de carterpan liever) niet te dicht tegen de grond komt te liggen. Ik vind dat mijn Felicia sowieso al heel laag bij de grond zit. Maar dat is waarschijnlijk de bouw van de 1.9 motor, die ook nog eens een stuk zwaarder is.

Dasher

Nieuw lid
Geen tijd gehad voor foto's maar wel de trekhaak eronder geknoopt. Nog nooit zo simpel gehad:24: Het is een originele Skoda trekhaak.

Ging nog redelijk vlot, denk dat ik 20 minuten bezig ben geweest incl gereedschap pakken. Auto op 2 bruggetjes, montagepunten schoonmaken, krik onder de trekhaak, oppompen, boutjes erdoor en de moerdingen in de balken, aandraaien, aansluiten et voila ik heb een sleurknuppel:uitlachen:

Dasher

Nieuw lid
Had de Felicia te koop staan hier op het forum en alleen maar een paar zielige biedingen gehad van 'liefhebbers'. 1 keer een bod van € 750,- van een forumlid hier maar die trok de staart ook weer in.

Maar afgelopen weekend de Fabia verkocht voor aanzienlijk meer dan wat we er voor hadden betaald. We werden bij het inladen van de boodschappen aangesproken door een meneer die de Fabia helemaal geweldig vond. Hij vroeg of de auto te koop was waarop mijn vrouw antwoorde dat voor het juiste bod de auto te koop was. De man heeft de auto 5 minuten bekeken en deed een bod dat dus ruim hoger lag dan het aankoopbedrag. Heeft gelijk handgeld gegeven en maandag de auto betaald en overgeschreven.

Dus we rijden nog even weer in de Felicia.:laugh: En ik ga er, denk ik, een beetje mee aan de klus qua verlagen en wielen.

Dasher

Nieuw lid
Dat is een hele goede deal die je gemaakt hebt.

Waren ook stomverbaasd dat die meneer een bod deed en daadwerkelijk de auto wilde kopen. Zal wel aan de kleur van de Fabia gelegen hebben en de wielen samen met de iets verlaagde ophanging.

Bovenaan Onderaan