Felicia Combi 1.3

Hallo iedereen ik heb even een vraagje.
Waar kan ik vinden tot welk jaar er een distributieketting werd geleverd in de Skoda Felicia Combi 1.3
Ik heb er zelf net weer één uit 2000 gekocht.

En zijn er nog wiel emblemen goedkoop te krijgen ergens?

Gr Ouwe nozem
 

Bijlagen

  • Picture (1).jpg
    Picture (1).jpg
    40,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Mbhv je Motorcode kan je zien of er een ketting of riem inzit. Deze vind je achteraan in je koffer thv reservewiel of vooraan in boekje. Dan wil ik eens kijken hoe het juist zit voor je.
 
De meldcode is één van de zaken die je doorgeeft aan je verzekeraar bij aanschaf van een auto.

gr ouwe nozem
 

pansaebr

Actief lid
Beste,

beide versie 40 en 60pk zijn voorzien ven een ketting voor de distributie zou normaal MPI motor moeten zijn.
Is een doorontwikkeling van je oude Favorit ze delen nog vrij delen.

groeten
Bruno
 

Cordoba

Forumguru
68 pk is een 1.4 MPI blok, dus echt Skodablok met ketting.

Meldcode: laatste cijfers van het chassisnummer voor de verzekering
Motorcode: kun je ook achterhalen door een kentekencheck te doen, motorcode is dan één van de gegevens die je te zien krijgt. Even je toekomstige kenteken invullen en je weet het.
 

The bone collector

Senior Member
Voor de correctie, een 68 pk is een 1.3 MPI blok (geen 1.4). Als het blok die code heeft, is het inderdaad de 1.3 MPI, 68 pk versie, met distributieketting (alle 1.3 hebben een distributieketting in de Felicia, overigens).

Dit type motoren werd ergens vanaf 97 gebruikt in de Felicia, en waren een stuk moderner de 1.3 blokken die eerst gebruikt werden in de Felicia. De versie die jij hebt, heeft een ECU en kan uitgelezen worden met VAG-COM.
 
Super,bedankt.
Alweer wat wijzer.
Ik ben niet zo'n "riemfan" heb liever een ketting ivm het prijzige geintje als hij vervangen moet worden.
Nu zal een ketting ook wel eens aan de beurt komen denk ik.Maar naar wat ik begreep pas na ca 500.000km.
Dus kan ik er voorlopig mee verder.
Ik ben een rustige rijder,helpt misschien ook nog iets.
Hebben jullie nog tips aangaande het goed behandelen van kleine roest plekjes?

groetjes van de ouwe nozem.
 

The bone collector

Senior Member
De ketting moet in principe niet worden vervangen. Zolang je ze niet duidelijk hoort ratelen, is er niks aan de hand. Meestal gaan ze toch niet veel langer mee dan 250k km hoor. Rustig rijden helpt in theorie ook niet, die ketting hoeft enkel wat harder rond te draaien bij hogere toeren, er komt nooit meer kracht op.

Roest, ja, het zwakke punt aan de Felicia natuurlijk. Vooral wielkasten zijn gevoelig (maar ook de kofferklep, dorpels). Ik heb er twee gehad en 2 keer moeten lassen. Bij de eerste heb ik al het roest weggeschuurd, (maar let op, dan krijg je al snel grote gaten in de wielkasten) en terug gelast. Maar dat was een beetje tevergeefs, een tijd later alweer roest. Bij de tweede meteen een groot stuk er uit geslepen, een betere oplossing. Maar dat brengt natuurlijk wel spuitwerk mee, en dat is niet meteen eenvoudig.

Zolang je geen apk-afkeur krijgt, kan je het in feite zo laten.
 
het zijn niet echt grote plekken dus ik denk,goed weg schuren in de blanke lak en dan de gewone lak er over.

groetjes van de ouwe nozem.
 

Cordoba

Forumguru
Het beste is om onder de gewone lak nog een primer/roeststopper of iets dergelijks te zetten, dat kan de snelheid van verder roesten aardig remmen, mits je dit goed doet.

@The bone collector : eigenaardig dat het bij de Felicia een 1.3 is, terwijl het bij de Fabia een 1.4 is, maar wel beiden 68pk/50kW.
 

Desperado

Forumguru
Het beste is om het roestige deel er heel ruim uit te halen en er een nieuw stukje inzetten. Roest krijg je nooit helemaal weg met schuren en lapmiddelstjes.
 
Bovenaan Onderaan