Felicia combi 1.6 op LPG

Ik ben op zoek naar een lichte station met trekhaak op LPG. Dat zou weleens deze felicia kunnen worden (al is de vraagprijs wel echt te hoog): http://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/felicia/9735172

Wat vragen:
-heeft deze auto een distributieketting of distributieriem?
-hoe goed doet deze motor het op lpg?
-zijn het 8 of 16 kleppen?
-hoe makkelijk zijn de kleppen te stellen?
-wat is het te verwachten verbruik van de auto?

Ik ben benieuwd!
 

Cordoba

Forumguru
Bij mijn weten heeft de Felicia nog een echt Skoda-blok (dus geen VW-blok), en zal dus 8 kleppen en een ketting hebben, maar gezien het bouwjaar is dit één van de laatste Felicia's, dus ik ben niet 100% zeker.

Vraagprijs incl. rijklaar maken 4100€, de helft lijkt mij realistischer.
 
Wow, dat is een snelle reactie. 't Is natuurlijk een oud model, maar zijn ze nog een beetje vooruit te branden?
Verder gewoon te duur, voor dit geld kan je een fabia combi kopen met de moderne gemakken...
 

turboturbo

Forumguru
zijn ze nog een beetje vooruit te branden?
75 pk op een 1000kg moet wel kunnen denk ik. Verbruik is denk ik niet zo'n issue, toch? (rijdt immers op 'water' ;))

Maar idd voor dit geld (of ietsje meer) koop je al een Fabia combi (weegt ook niet heel veel meer). Is het verbruik je ook een dierbaar, dan zou ik eentje met een 16 klepper zoeken (VW blok) dan heb je ook minimaal 75pk (er is ook nog een 101pk versie)
T/m 2003 is ook nog gebruik gemaakt van de 1.4mpi in de Fabia welke een doorontwikkeling is van het voormalig 1.3i skoda blok.

Kennelijk is de te hoge prijs gebaseerd op de lage km stand? Die ik meteen ook 'verdacht' vind. Je hebt geen auto op gas om zo weinig ermee te rijden, zou ik denken.
Maar idd voor dit geld (of ietsje meer) koop je al een Fabia combi. Is het verbruik je ook een dierbaar, dan zou ik daar voor eentje met een 16 klepper zoeken (VW blok) T/m 2003 is nog gebruik gemaakt van de 1.4mpi welke een doorontwikkeling is van het voormalig 1.3i skoda blok.

Deze auto lijkt ingevoerd te zijn (geen APK bekend; VKR)?
 
Laatst bewerkt:
Mijn Micra heeft ook 75pk en is wel 200kg lichter. Die vind ik eigenlijk ook niet vooruit te branden als ik er met 4 in zit (3 man extra = 200kg). Als deze auto ook nog geen distributieketting heeft, dan is hij niet erg interessant. En dat er van uitgaande dat de prijs wel zakt naar €1500.

Ik ga maar op zoek naar een andere (combi, peugeot 206 sw of megane break)
 

turboturbo

Forumguru
Verstandig. Qua Fabia combi is er dan ook nog de 2.0 liter versie (maar ook met distr riem) mogelijk dat die aan je pk eisen voldoet. Maar die zijn vergeleken met de 1.4 versies iets dunner gezaaid en iets duurder (hoger uitrustingsniveau)
 

The bone collector

Senior Member
Dit is een 1.6 liter, dus geen Skoda blok maar een VW blok met distributieriem. De kleppen worden trouwens automatisch gesteld, dat hoef je niet te doen.

Als je er toch naar zou gaan kijken, vooral letten op roest (wielkasten), daar zijn ze heel gevoelig aan. Voor de rest zijn het wel goede auto's hoor. Het zijn auto's met kwalitatieve onderdelen, ik heb er zelf 2 gehad en bij die kilometerstand heb je daar heel weinig problemen mee, heel betrouwbaar.

De prijs vind ik ook wel veel te hoog, het blijft een auto van 14 jaar. Maar voor een deftige prijs zou ik hem zeker wel durven kopen.
 

Cordoba

Forumguru
Mijn Micra heeft ook 75pk en is wel 200kg lichter. Die vind ik eigenlijk ook niet vooruit te branden als ik er met 4 in zit (3 man extra = 200kg). Als deze auto ook nog geen distributieketting heeft, dan is hij niet erg interessant. En dat er van uitgaande dat de prijs wel zakt naar €1500.

Ik ga maar op zoek naar een andere (combi, peugeot 206 sw of megane break)

Nissan pk's zijn wat anders: de meeste Aziaten halen niet of nauwelijks de beloofde vermogens en koppels, bij veel Europese merken zit het vermogen vaak dik boven wat er door de fabriek is opgegeven. 10% meer vermogen dan fabrieksopgave is niet iets heel bijzonders bij Skoda/Seat/Audi/VW, hoewel het bij het ene type motorblok vaker voorkomt dan bij een ander type. Overigens heeft 300 kg extra gewicht op 800 kg meer effect dan bij een startgewicht van 1000 kg.
 
Prijs is aan de hoge kant, is een 1.6 dus Volkswagenblok en op LPG is goed ,daar het G3 is.
Kilometerstand is redelijk , wel distributie laten vervangen , ook al is het net gedaan.
Let ook op de speling op de pook , is ook iets wat vervelend kan zijn , of wel roeren in een pan met soep !
Onderdelen zijn nog redelijk goed verkrijgbaar , dus ?????
Aan jou de keuze !!!!
 
Bovenaan Onderaan