Felicia combi uit 2000 slaat af bij nat weer

Mijn felicia1'3 combi uit 2000 slaat steeds af bij nat weer.
heeft iemand een idee wat dat is?
En hoe ik het verhelpen kan??

Gr.ouwe nozem
 

Ronnie

Forumguru
Barstje of scheurtje in de verdelerkap in combinatie met een licht doorslaande bougiekabel laat snel gezonde vonkjes ziek worden.......
 

darkprojectx

Forumguru
Bougies kabels kun je testen door de motor stationair te laten draaien en met een planten spuit je bougiekabels te besproeien met water. Als je vonkjes ziet overslaan van de ene kabel naar de andere dan moet je andere halen.

Ik heb dit euvel zoals jij beschrijft gehad met mijn vw vento en werd er helemaal para van. Als het droog was dan kon ik gewoon rijden en was er niets aan de hand. Als het regende en ik kwam bij het stoplicht en trapte de koppeling in dan sloeg hij af. Zelfs van ellende 3 dagen de auto bij de dealer op de brug gehad en het enige wat ik terug kreeg was een dikke rekening, een lege tank en het antwoord dat ze het niet konden vinden.
Wat bleek, het euvel zat in een lekke/compleet opgeloste pakking van de monopoint injectie. (zit tussen het blok zelf en de losse injectie unit). Tja dat kan een dealer niet vinden met zn laptopje. Gelukkig zijn er ook nog garages die gespecialiseerd zijn in oudere motoren zoals in mijn geval EMRO in Elsendorp. Probleem was opgelost binnen 20 minuten, kosten pakking + arbeit : 40 euro.
 
Even ter verduidelijlking deze heeft GÉÉN verdelerkap en /of bougiekabels.
Dit zit in één blok verwerkt je kan dus ook niet de volgorde verkeerd hebben...

Ten minste dit heeft men mij wijsgemaakt!!
Zelf heb ik de zelfde auto kennis als ongeveer een enzym!!!


gr Ouwe nozem
 

darkprojectx

Forumguru
Echt zo'n probleem waar een dealer vaak niet uit komt tot hij de halve auto vervangt door nieuwe onderdelen :)

ok, haal de zwarte afdekkap er maar eens af waar Skoda 1.3 MPI op staat, daaronder zit je gasklep die vies kan zijn (olie en andere afzetting), maak die maar eens goed schoon en kijk als je de gashendel beweegt of de gasklep goed open en dicht gaat zonder dat hij "plakt". Het probleem is niet altijd dat de auto te weinig benzine/lucht krijgt, maar te veel werkt ook niet.

Mocht dat niets baten dan kun je even de vacuumslangen controleren op haar scheurtjes/brosheid. Daarmee bedoel ik ALLE slangen, groot en klein die aan de gasklep/injectie unit vast zitten.

Als die allemaal in orde zijn kan het zijn dat je een vacuum lek hebt onder je injectie unit (de pakking tussen blok en injectie unit). Dit is vrijwel niet te testen, daarvoor met je de injectie unit demonteren (niet al te spannend kwestie van een paar boutjes, alleen ff opletten dat je de kabels/stekkers niet beschadigd die aan de buitenkant rondom de unit zitten aangesloten). Als daar geen pakking onder zit of een half opgeloste dan moet je hiervoor even een nieuwe kopen.

Verder kun je nog de accu spanning nameten, die dient 12 volt te zijn, bij draaiende motor 14 volt.

En mag dit allemaal niet baten, dan even langs de dealer om hem uit te laten lezen. Er zitten niet veel sensors aan deze motor maar ze zitten er wel. Uitlezen is nooit duur, als ze al geld ervoor vragen is het +/- 14 euro. Indien ze je een foutcode vinden waar ze niets mee kunnen dan schrijf hem maar even op, dan kunnen wij er vast wel wat mee.
 
Super dat zijn pas tips,ik ga het zsm uitvoeren en kom er dan op terug.
Voor nu bedankt voor de hulp.

Heeft iemand toevallig nog electrische raam setjes liggen voor dit type Skoda?

Gr Ouwe nozem
 
De klep was denk ik gewoon wat vettig,hoe moet ie er uit zien?
Heb nieuwe bougies ingedraait,vooralsnog loopt mie goed stationair ca 500 toeren/min.
Denk dat wel goed is toch?
Bedankt zover.

Heeft iemand toevallig nog electrische raam setjes liggen voor dit type Skoda?

Gr Ouwe nozem
 

darkprojectx

Forumguru
Tja het is even afwachten het is nu niet bepaald regenweer buiten :cool:
Niet te vroeg juigen, wel even een paar dagen lekker van de auto (en het weer) genieten :xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan