Felicia contactpunten..?

Even een simpele en snelle vraag:
Heeft een Felicia 1.3. GLXI van 1995 contactpunten...?

Ik heb namelijk het idee dat bij die van mij de condensator defect is, maar als hij geen contact punten heeft zit er natuurlijk ook geen condensator op.
Het probleem is dat hde felicia steeds stil valt, niet reageert op het gas, Dan start je naar een seconde of 15 opnieuw en is er niets aan de hand.
Iemand hier ervaring mee?
 

pansaebr

Actief lid
busser,
Sinds de favorit in de 90 jaren electronische onsteking. dus geen contactpunten voor uwe auto.
Heb je een brug over de bougies of nog 4 bougiekabels met bijhorende delco ??
Hoeveel kilometers heeft hij gelopen ?
 

Ronnie

Forumguru
Even een simpele en snelle vraag:
Heeft een Felicia 1.3. GLXI van 1995 contactpunten...?

Ik heb namelijk het idee dat bij die van mij de condensator defect is, maar als hij geen contact punten heeft zit er natuurlijk ook geen condensator op.
Het probleem is dat hde felicia steeds stil valt, niet reageert op het gas, Dan start je naar een seconde of 15 opnieuw en is er niets aan de hand.
Iemand hier ervaring mee?
Trek even de verdelerkap eraf , dan de rotor, dan het dekseltje, en dan kijk je OF op de punten,(afstand 0.4 mm) OF op de Hallgever van de digifant ontsteking.
In 1995, ga ik vanuit, was er nog geen volledig electronische ontsteking met separate bobines.
Kijk ook even of de vacuumslang aan het verdelerhuis nog goed is, slangetje lostrekken en even aan zuigen, dan moet de ontsteking vervroegen(plaat met de punten draait dan iets)Heb n.l. de indruk dat dit niet gebeurd.
 
Hij heeft nog gewoon 4 bougie kabels.
Hoe de punten enz er uit zien en werken, weet ik uit kever ervaring, dat moet het probleem dus niet zijn.
probleem is dat het nu donker is, en de looplamp het begeven heeft...
(tja...Pech komt nooit alleen...)
Maar, Ronnie, ik ga morgen, na het werk gelijk even kijken of de vacuum vervroegeing werkt.
Alleen weet ik nu nog niet of ze wel of geen punten heeft...
Een zeg van niet, uit de andere reactie maak ik op dat het maar zo zou kunnen...
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb net nog even op de sloop gekeken, stond een Skoda pickup met opbouw, compleet met motor en bak, hier zat een electronische ontsteking in .
Het zat achter de rechter koplamp tegen binnenscherm gebouwd.(onst.unit plus de bobine)

Ik weet echter niet wat voor type motor het was, Aluminium kleppendeksel met groot SKODA erop, verdeler aan de v-snaar zijde, cylinderkop met aan de bakzijde een soort wafelprofiel ingegoten......
 
Ik heb net nog even op de sloop gekeken, stond een Skoda pickup met opbouw, compleet met motor en bak, hier zat een electronische ontsteking in .
Het zat achter de rechter koplamp tegen binnenscherm gebouwd.(onst.unit plus de bobine).....

Ja, heb ik ook! Thanx voor de moeite.
Dan moet ik dus toch verder zoeken wat het probleem is...
 
Nou, net zelf even met de skoda gereden. (auto van vmijn vriendin)
Inderdaad een rare storing!
Opeens (ook bij koude motor) valt de motor uit.
Geen sputteren, geen stoteren, gewoon ineens niets meer.
Hij reageerd dan ook niet gas geven.
Als je daarna even wacht, en opnieuw start lijkt er niets aan de hand.
maar een kilometer later slaat hij weer af.....

Iemand een idee?
 

Ronnie

Forumguru
De ontsteking kun je dus (bijna) uitsluiten; ik zou het dan eens in de brandstof toevoer zoeken, brandstofpompje aan de motor(misschien membraampje lek, of een van de ventieltjes ondicht) Of iets in die richting.
Ik ga er dan vanuit dat het dezelfde motor is als ik vanmorgen omschreven heb, die had ook nog een mechanische benzinepomp aan de voorkant van de motor.
 
Bovenaan Onderaan