Felicia tips

Ogre

Nieuw lid
Hallo Skoda fans,

Ik ben waarschijnlijk toe aan een andere auto en nu is mijn oog gevallen op een Felicia.

Nu heb ik natuurlijk wat vragen,m.n. waar op te letten bij aankoop en wat zijn redelijke prijzen voor een '97 of '98 max. 140.000 op de teller?

B.v.d.

Michel

Desperado

Forumguru
Ik zou zeker letten op de onderhoudshistorie en de veerpoten zou ik ook controleren op roest.Ik heb in korte tijd alle 4 de schokbrekers van mijn zwagers Felicia vervangen(1999)omdat ze doorgeroest waren.Verder natuurlijk letten op de standaard zaken waar je bij elke auto op moet letten.Wat zo'n auto mag kosten hangt af van de staat waar hij in verkeerd en wat voor uitvoering enz.Ik zou denken zo tussen de 2500 en 3000 euri.Bij de dealers wss meer.

Sportline

Senior Member
Kijk ook vooral goed naar de onderkant van de achterklep en bij het achterraam aan de onderkant van de rubbers. Daar zit het meeste roest of rotte plekken van een Felicia, typisch een Felicia kwaaltje. Kijk ook vooral naar de spatbord randen bij de wielkasten, daar wil ook nog wel een roest vormen. Verder de standaard dingetjes, in de 2 zetten en koppeling los, als het goed is moet tie afslaan. 120 gaan rijden om te kijken of de aandrijfassen wel goed zijn, zoniet dan begint de auto hevig te schudden. Auto laten warm lopen om te kijken of de thermostaat wel werkt. Kijken of de orginele lak er nog op zit vanwege een ongeluk in het verleden misschien.

Desperado

Forumguru
En check ook onder de voormatten of er roest ontstaat of water ligt.Dit kan duiden op een lek voorraam.Ook een Felicia kwaaltje.

Ogre

Nieuw lid
Bedankt voor de tips.

Ik ben wezen kijken naar een Felicia maar die was al weg,helaas.

Maar die prijzen zijn niet mals,voor €4000 heb je (vraag me niet wat voor een) Fabia of zelfs een Octavia.

Vraag me nu af misschien toch nog een half jaar (ik hoop me ZX me dit nog geeft,zonder grote kosten) door te rijden.

Ik heb al eens in een Fabia gezeten en maakt een zeer degelijke indruk,Felicia is ook niet verkeerd maar bij vanafprijzen van €2500 (voor een goed exemplaar) denk ik toch nog ff te wachten.

Bovenaan Onderaan