ff voorstellen

Ik heet Frank, ik ben 62 jaar oud en na een reorganisatie, zoals dat zo mooi heet, zonder werk. Ik ga daar niet echt onder gebukt. Ik moets dus mijn lease Passat inleveren en nu rijd ik met veel plezier in een ex-demo Octavia 1.9 TDI met DSG en een boel andere leuke opties. Ik heb een lange lijst VAG auto's achter mij. Sinds 1977 diesel en sinds 1993 TDI. De eerst Golf diesel was wel een feest: veel geluid, voorgloeien, geen rembekrachtiger, van 0 to 100 duurde wel even. Maar evengeod schoot het wel op, en een halve gulden per liter diesel. Nu echt wel feller en dan die DSG; dat is telkens weer een feest.
Ik vind ook dat motto "Simply Clever" erg op zijn plaats. Ik denk dat Skoda rijders met hun keuze niet zo nodig hoeven aan te geven dat ze een belangrijke baan hebben of het erg ver geschopt hebben. Daarom vind ik Skoda een sympathiek merk. En zeker omdat ze prima auto's maken.
(Lijkt me zo even genoeg. !)

FrankGs, dat spreekt mij ook zo aan bij het merk Skoda, een sympathiek merk, superdegelijke auto's en geen rare poespas maar tegelijkertijd ook niet saai. Hoewel ik met mijn 25 jaar waarschijnlijk 1 van de jonkies ben hier, heb ik een veel beter gevoel bij Skoda dan bij een merk dat pretendeert jong, snel en wild te zijn en op mijn leeftijdsgenoten mikt als doelgroep zoals bijv. Seat, BMW en Mazda.

Een Skodaberijder is in mijn ogen een "slimme" berijder, oftewel "simply clever" !

ougie

Forumguru
Nu al klaar met autowassen in Amersfoort. Mijn naam doet vermoeden dat ik de oudste ben, ik weet niet of ik het ooit was, maar nu in iedergeval niet meer........ /forum/images/graemlins/bye.gifFrank van harte welkom op dit forum /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gifen dat je maar vele tips, antwoorden maar ook vragen op ons mag los laten. Een halve gulden heb ik nooit betaald voor een liter diesel. Ik ben ooit begonnen met 80 cent per liter. Lang niet alles was vroeger beter maar wel de brandstof prijzen. /forum/images/graemlins/smiley29.gif

Erikje

Actief lid
Frank, ik zie dat fotografen je hobby is: verrras ons eens met wat foto's van je O2! /forum/images/graemlins/winkie.gif

De leuke opties

Op de sticker in het boekje gevonden:

Beschrijving type
1Z336C A5 SH ELE
Versnellingsbak/laknummer/interieuruitrusting/motorvermogen/motorcode
HLH 9570 ZD 77KW BKC
Meeruitvoering:
E0A 1D0 5SL 5RQ 1KF 6FB 1AC 3FA
1N3 1NL H6U 4UF 4R4 3NU 3QT 4X3
4A0 8L3 J1D 7AA 8GU 6Y0 9AK 9VJ
7Q0 8YM 8QL 8X0 4K3 B31 G07 QN2
3L3 9P1 7X1 9W5 8WB 7A0` 3GA
QG1 0GG L13 7P4 f0A 3S4 2UA

Even zonder dollen; het is een Nature Green Metallic Octavia 2 in Elegance uitvoering met Duo/Ivory bekleding, Audience radio met Sound System, LM velgen 16 inch Sirius en Bridgestone banden. Oja: 77kw TDI PD

Wat al die drieletter/cijfer codes betekenen is mij onbekend. Misschien weet iemand dat.
Ik ben heel content met de Octavia. Ik heb nooit veel gezien in LM velgen en al helemaal niet met laagprofielbanden. Maar ik vind het wel lekker strak sturen.
Ook de Audience vind ik erg tof. Als je daar 6 MP3 CD's in stopt kan je eigenlijk 60 CD's aan muziek meenemen. Jammer dat mijn PC relatief traag is met MP3's inladen. Ik gebruik daar iTunes voor. En ik vind het structureren van de verzameling wat moeizaam gaan. Maar eens hulp vragen aan de kinderen.

Om een lang verhaal kort te maken: na 3 keer Kever,5 keer Golf, 2 keer Audi 80, 2 keer Passat en 1 keer Audi A3 vind ik de Octavia echt de fijnste auto tot nu toe.

Fotos\'s

Erikje, ik vind auto's fotograferen niet vreselijk boeiend. Bovendien is mijn Octavia niet gepimpt of verlaagd ofzo, dus redelijk standaard. Ik heb nog wel ergens een dia liggen van Jan de Rooy in een DAF 66 coupé, met een V8 motor onder de achterbank. (1973 geloof ik) Als ik de regels voor het plaatsen van foto's heb doorgrond, zal ik die bij gelegenhed eens plaatsen. By the way: waar vind ik die regels ? Dus je krijgt minstens één foto van mij.
O ja, mijn Octavia stond op Eeuwige Roem; ik sta het dak te omhelzen. Een Skoda T-shirt mee gewonnen !

Bovenaan Onderaan