FF voorstellen

RS-initialen

Donateur
Hallo!

Na 8 jaar af en toe (59.000 km) een Opel Meriva gereden te hebben, werd het tijd voor wat anders met de volgende eisen:
- hoogzitter (voor de Meriva kreeg ik na sporten bij het instappen kramp:shocked:)
- niet veel minder luxe dan de Meriva (climate control, elektrische ramen voor)
- automaat (vrouw zat af en toe mis en ik had een aantal blessures gehad waarbij een automaat (van schoonmoeder:xyxthumbs:) wel heel handig bleek)
- pit (de Meriva moet je ruim van te voren gaan melden (planken) dat je wilt inhalen op de snelweg.)
- mag ietsies kleiner

Na lang naar een Citroen C3 te hebben gekeken kwam bij de zoekmachines ook de Fabia RS naar voren.
Hoewel 2e hands iets duurder, was die wel veeeel sneller;)

Nadat er eerst een racegroene tevoorschijn kwam (vrouw keek bedenkelijk), zag ik 1 week later een witte.

Uiteraard verliep de proefrit uitstekend, maar blijkt er bij inruil tegenwoordig niet veel meer te onderhandelen.:crazy:

Toch maar de economie geholpen door de witte Fabia RS aan te schaffen.
Aanstaande zaterdag halen we hem op.
Wat staat nog op de lijst:
- fietsendrager voor op de achterklep (mag geen trekhaak op RS):(
- velgen met winterbanden (205-40-R17 of toch iets kleiners)
- veel joy-rides

Ik zal wel wat beginnersvragen op het forum gaan stellen.
(nog zoeken naar tips om wel of niet skoda-garantie voor de verloop na 2 jaar te verlengen)

FABIA2-RS.jpg

djmshell

Senior Member
Welkom hier op het gezellige Forum...

Een RS in het Wit die heb ik nog niet vaak gezien. Ziet er netjes uit.

:ot:(euhm waarom mag er geen Trekhaak op een RS?????)
niet gehomologeerd neem ik aan..... Maar waar zit dan het verschil in carrosorie tussen een gewone faab en RS. Ik neem aan dat die structureel technisch identiek zijn.:ot:

Veel plezier en veilige Joy KM :)

Hetzer

Forumguru
Je eerste Skoda en gelijk een RS??, Wow gefeliciteerd en veel plezier er mee !!!!!!!!! en veel plezier hier op het forum

Bovenaan Onderaan