ff voorstellen

Hierbij maar ff me zelf voorstellen. 30 jarige Fries met 2 kinderen en afgelopen vrijdag mijn Skoda Octavia 2 opgehaald. Het is een Octavia Combi Elegance in de kleur Deep Sea Blue, met zwarte bekleding. Een Tdi met 77kw (105 pk) en met VEGA 16" velgen...

Hiervoor 3 jaar lang een Seat Cordoba Signo gereden. Qua luxe ongeveer vergelijkbaar, en ook met een 100 pk Tdi. Toch merk ik, nu ik de Octavia heb, dat er veel verschil is. De Octavia blijkt veel stiller. Ook ben ik positief verrast over het onderstel van de Octavia. Veel comfortabeler dan mijn vorige auto! De auto is veel stiller en de motor voelt fijner aan. Ook het materiaal gebruik in de auto ziet er een stuk beter uit. Al met al: /forum/images/graemlins/1761.gif

Mark

Banned
Proficiat, veel rijplezier /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif

He Rickske,

Ik zie dat je 133 pk hebt, dat is meer dan de originele 105 pk. Heb jij een ABT chip er in of is het van een andere chipboer? Hoe bevalt het? Heb je eerst ook origineel gereden en wat zijn de verschillen na het chippen? Ik heb het gevoel dat de motor nu bij 150 net even mooier loopt dan bij 135 km/u. Herken je dat en verandert dat ook na het chippen?

rickske

Actief lid
Hallo Octavia Joep,

De auto heb ik laten chippen bij http://www.dmtuning.com/Homepage.html en er is eigenlijk geen andere chips geplaatst maar een ander computerprogramma van het motorsturingsmanagement ingebracht zoals tegenwoordig bij de nieuwe tdi motoren kan.
Het bevalt me heel goed,de reden waarom ik de auto heb laten tunen is dat ik eerst de oct.1 had van 110 pk en toen ik de oct.2 van 105 pk een beetje traag vond in de hernemingen als je iemand voorbij wil steken,uit dit kan je al uitmaken dat ik eerst orgineel gereden heb maar dit raden ze bij DMT ook aan om dit de eerste 3000km te doen om alle motoronderdelen goed op elkaar te laten inwerken.
De grote verschilllen van het chippen zijn dat de motor beter optrekt,ook een stuk beter is in de hernemingen en veel soepeler loopt omdat je meer koppel ter beschikking hebt.
Wat betreft het verschil tussen 135 en 150 km/u kan ik je geen antwoord geven omdat ik bijna nooit meer als 140km/u rijdt en eigenlijk de auto dus heb laten tunen om vooral beter te zijn in de hernemingen om inhalen vlotter te laten verlopen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: RePoMan</font><hr />

Gefeliciteerd met je O2.

Bestaat die kleur nog voor een O2....Deep Sea Blue??

[/ QUOTE ]

Hé Mark, ja idd die kleur bestaat nog. Volgens de dealer was deze kleur nieuw! Ik moet zeggen dat als ik hem zelf besteld had dat ik zwart had gekozen. Vanwege haast heb ik echter een auto 'gekregen' die ergens op voorraad stond. Dat was dus deze kleur! Achteraf ben ik er blij mee en vindt ik hem een stuk mooier dan ik eerst gedacht had naar aanleiding van het foldertje. Het ene moment is hij echt blauw en wanneer de zon er op schijnt dan gaat hij langzaam naar paars toe, errug apart! /forum/images/graemlins/cool.gif

Bovenaan Onderaan