Ff voorstellen!

sinds kort lid van dit forum, maar ik snuffel al een maand of 2 rond op zoek naar allerlei info over de skoda fabia 1 :)

mijn naam is peter, ben 39 jaar heb twee kids en 1 vrouw :) naast de fabia al een jaar of 2 een renault grand scenic 2, heerlijke auto!

gisteren een 2ehands fabia 1 gekocht, helaas nog geen foto, de fabia heeft net 2 ton gelopen, bezit volledige onderhoudshistorie en is voorzien van airco cc!
was er heeel erg blij mee, tot na 100 km de koppakking eruit lag:(

oco1979

Forumguru
Welkom,

Toch altijd raar dat jullie nederlanders nog wagen kopen van 2ton of meer.

In belgie geraak je dat aan de straatstenen niet kwijt.

Versta dat het autorijden bij jullie véééééél kostelijker is dan bij ons.

Waarom geen import uit belgie ?

newwolf84

Forumguru
welkom en hopelijk rijdt de Faab straks weer vrolijk rond...

en ja autos zijn in NL een daadwerkelijke melkkoe, bij import heeft Mark Rutte en consorten ook nog het volgende bedacht, er moet nog rest BPM betaald worden ! Jaja leuker kunnen we het niet maken... ( reclame zin van de NL belastingdienst..)
ach en zo kun je nog wel even doorgaan, kan me geen ding bedenken waarbij meer belasting wordt geheven dan bij de auto.

oco1979

Forumguru
welkom en hopelijk rijdt de Faab straks weer vrolijk rond...

en ja autos zijn in NL een daadwerkelijke melkkoe, bij import heeft Mark Rutte en consorten ook nog het volgende bedacht, er moet nog rest BPM betaald worden ! Jaja leuker kunnen we het niet maken... ( reclame zin van de NL belastingdienst..)
ach en zo kun je nog wel even doorgaan, kan me geen ding bedenken waarbij meer belasting wordt geheven dan bij de auto.

:sterretjes: Dat is niet fijn.

Is het niet zo dat hij bepaalde leeftijd heeft,dacht 10jaar dat het dan minder of niets moet bijbetaald worden voor import.

newwolf84

Forumguru
ja wel zoiets maar helemaal het fijne weet ik er ook niet van als ik eerlijk ben, heb me er nog nooit zo erg in verdiept. Het klopt wel naar mate de auto ouder is en meer km's heeft gedraaid de BPM naar beneden gaat, maar betalen zullen we als NL-er..

Welkom,

Toch altijd raar dat jullie nederlanders nog wagen kopen van 2ton of meer.

In belgie geraak je dat aan de straatstenen niet kwijt.

Versta dat het autorijden bij jullie véééééél kostelijker is dan bij ons.

Waarom geen import uit belgie ?

Je belt altijd nog restbpm idd, rdw keuring en prijzen van fabia's liggen in België en Duitsland niet veel lager.
Vooral bij een klein budget, waar ik over beschik, maakt het dus niet zo gek veel uit.

De fabia was op papier en bij de auto prima, volledige dealeronderhouden historie, bekende koppakkingprobleem vorig jaar verholpen.
Maar helaas nu toch problemen, shit happens:(

Bovenaan Onderaan