Ff voorstellen

lock

Actief lid
Goeiemorgen,

ff voorstellen,
ik ben Jean Paul. Kom uit het O zo mooi Den Haag.
Rij nu rond in een Astra gtc 1.8.

Zodra ik weer een auto kan gaan uitkiezen (hopelijk binnen een paar weken) Wordt dit de Octavia Combi. Ik ga nog een proefrit maken met de 1.4 tsi en de 1.8 tsi.
Echter gezien de prijs zal dit de de 1.4 waarschijnlijk worden. Verder ben ik erg benieuwd naar de DSG bak. Ik heb namelijk veel last door een eerder motor ongeluk van linker knie. Dus om die te ontlasten zou DSG welkom zijn. Alleen dit moet de lease maatschappij goed vinden en de prijs van de auto wordt ook hoger.
Nu heb ik een auto met alles erop en er aan. het liefst wil ik dit weer.
Elegance bus. zou een optie zijn, alleen schikt ik nogal van de berichten over de navie die veel eruit gehaald wordt.
Zijn hier goeide andere optie's voor?

Hoop hier voldoende info te vinden over wat ik wel en niet op en aan de auto zou willen.

groet

Gieliovd

Forumguru
Welkom Jean Paul!

Succes met het uitzoeken van je nieuwe auto. Een Astra GTC schrijf je?

Nou de groeten daar in die "mooiuh stad achtur de duinuh".

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum en nu ga je eindelijk eens een echte wagen rijden . Opel kan je toch moeilijk een echt automerk noemen . Alleen jammer dat er zoveel mensen blind blijven voor dit automerk onwaardig stuk blik.

lock

Actief lid
@cvegreen; DAnk je.
Ik vind opel opzich een goeide auto. Het grote nadeel (net zoals vw) Je betaalt heel veel geld voor weinig. Neem de nieuwe astra. Kost heel veel als je wat leuk wil.
Bij skoda krijg je een grotere auto voor minder geld. Zal waarschijnlijk voor de 1.4 tsi Combi rond de 26 a 27.000 kwijt zijn.
Ben alleen nog erg benieuwd naar de 1.2. Zijn hier al ervaringen mee trouwens.
Ben bang dat die te weinig vermogen heeft voor de grote van de auto.

cvegreen

Forumguru
Als je weet dat ze de 1.2 TSI in bv de passat , de yeti en de O2 lepelen , kan je er vanuit gaan dat die motor toch potentieel heeft . De 1.2 yeti is een blok van een auto en dat gaat volgens profesionelen en al een aantal gebruikers vrij vlot .

Welkom!
Ik zou kiezen voor de 1.8 TSI (als dat binnen het budget past tenminste). Ik heb zelf proef gereden in de Superb 1.4 TSI met DSG en, sorry om te zeggen: ik vond het helemaal niks, die DSG gecombineerd met een middelmatige motor. Op snelheid ging het wel, maar langzaam wegrijden en schakelen naar 2 was een crime. Vooral als je net wegrijdt en na 10 meter een kruising hebt, waar je heen rolt om bv over te steken, dan weet de DSG niet welke versnelling hij moet kiezen. Dat ging dan ongeveer zo: 1, 2, nee toch maar 1, oh nee, er wordt gas gegeven, dan maar weer 2, eeh, nou weet ik het niet meer, weet je wat, ik draai maar even hoge toeren in z'n "vrij", om daarna weer naar 2 te schakelen. En het schokvrij schakelen is ook een fabeltje, ik voelde het wel degelijk. Misschien was dit exemplarisch (dan al helemaal slecht voor een demo-auto..) of werkt het met een diesel beter. Wat ik je dus wil zeggen: ga goed proefrijden en staar je niet blind op de DSG. Voor mij was het een reden om geen DSG te nemen, hoezeer ik dat eigenlijk ook wilde! Ben benieuwd hoe je ervaringen zullen zijn!

Hetzer

Forumguru
Welkom hier op het forum kerel!!!!!!! keuzes zijn moeilijk ik zou zelf wel weer gaan voor de 1.4 ipv de 1.8

succes met je keuze.

Bovenaan Onderaan