ff voostellen!

Hallo mensen,
Dit is mijn eerste keer op het jullier forum.
nou, ik ben Tom 26 jaar en ben momenteel eigenaar van een Vw polo 1.9 sdi, model 2002 comfortline..
Maar aan mijn plaatje wordt in tsjechië hard gewerkt!
Een Skoda Octavia 1.6 mpi Ambiente, incl een comfort plus pakket:Nexus navigatie,cruise control,jumbo box en parking sensoren + een Tour de France pakket: 17 inch pegasus velgen,sportchassis,leder afweking. in optie heb ik gekozen voor: Xenon koplampe+sproeiers,6cd lader,multifunctioneel stuur,regendetectie+ coming home functie,trekhaak, zonnescherm+brilhouder, electrische ramen v+a,bluetooth carkit,rs line opzetstuk en natuurlijk climatronic airco!
Het duurt me nu al te lang! leveringsdatum begin mei 2006.
 

LenK

Forumguru
Welkom Tom, nog even volhouden voor je kunt genieten van je O2

Mag ik wat vragen: waarom kies je voor een Ambiente terwijl je zowat alle extra's van de Elegance erbij besteld?
Das toch veel duurder en bij inruil krijg je minder voor terug als wanneer je een Elegance hebt.
 
Re: Ambiente/Elegance

Hallo,

Ik heb de elegance berekening laten maken mar die kwam in belgie bijna 1700 euro duurder uit...en dan had ik alleen maar de zij airbags extra en andere binnen striping, bekleding. dus heb voor de ambiente gekozen.
Plus een bijkomend punt is dat ik over een half jaar terug naar Nederland ga verhuizen en dan de BPM niet hoef te betalen! Dus ik ga ervan uit dat ik dan voor mijn model plus opties..dan toch nog genoeg terug krijg!
Greetz Tom.
 
Trouwens,
ik zie dat je ook een 1.6 mpi hebt.
Hoe bevalt hij jou? is hij pittig genoeg?
Ik heb wel een testrit gemaakt maar dan doe je toch wat rustiger aan.
 

Remco28

Actief lid
Welkom Tom,ik heb ook een octavia 1.6mpi.
Ik heb wel de elegance versie,want met al die extra's ben je hier duurder uit.
Alleen volgens mij moet je juist wel nog steeds bpm afdragen in jouw geval.
Ik dacht dat geldt na een jaar of 4 of 5?
 

LenK

Forumguru
Prijzen Belgie - Nederland is dus in meer opzichten niet te vergelijken.

De 1.6MPI vind ik maar slecht van zijn plaats afkomen, maar het is wel een redelijk soepele motor, dus als je 80 rijdt dan zit je vrij snel op de 120 (dus de kleine autootjes lopen eerst uit maar vervolgens haal je ze met gemak in).
Mijn vorige O1 en daarvoor Seat hadden ook deze motor en waren sneller (de Seat het snelst) omdat ze lichter waren.
Voor de rest zijn het probleemloze en zuinige motoren.
De actieradius is ook prima. Een RS heeft dezelfde tankinhoud dus daar sta je veel vaker mee aan de pomp en dat is in deze tijd van het jaar beter te vermijden of je moet graag uitwaaien.
 
Re: bpm

hey hallo,
Ik heb het nagevraagd en gecheckt op internet, je moet in ieder geval 4 jaar wonen in het buitenland en de auto minstens een half jaar in je bezit hebben.
Eenmaal wonende in Nederland mag je hem pas na een jaar verkopen!
 

Rallye

Forumguru
Re: bpm

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Tomoctavia</font><hr />

hey hallo,
Ik heb het nagevraagd en gecheckt op internet, je moet in ieder geval 4 jaar wonen in het buitenland en de auto minstens een half jaar in je bezit hebben.
Eenmaal wonende in Nederland mag je hem pas na een jaar verkopen!

[/ QUOTE ]

Dat vier jaar wonden lijkt me wat overdreven; je moet in ieder geval niet tijdelijk in het buitenland gewoond hebben. Zie ook http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/buitenland-292.html#P3958_441182 of bel anders de Douane op (0800) 0143. Die hebben vast wel een folder of kunnen je meer vertellen.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Tomoctavia</font><hr />

Hoe bevalt hij jou? is hij pittig genoeg?
Ik heb wel een testrit gemaakt maar dan doe je toch wat rustiger aan.

[/ QUOTE ]

Tijdens een proefrit moet je toch juist zo asociaal en hard mogelijk scheuren om het 'onderste uit de pan' te halen van die koude motor /forum/images/graemlins/489.gif Tenminste, ik heb nog nooit een proefrit auto gespaard *kuch* (mag dit anoniem blijven?)
 

Dey

Actief lid
Meen je dat? Zozo, gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt in Nederland. Is dat in België normaal dat verkopers meerijden?
 

Peter79

Actief lid
Hallo,
ik heb 3 jaar geleden ook mijn auto ingevoerd en je moet minimaal 6 maanden de auto in bezit hebben en 1 jaar in het buitenland hebben gewoond/gewerkt wil je hem zonder BPM invoeren. Je krijgt een vragenlijst van heb ik jou daar als je dit wilt doen. Let goed op met je antwoorden, want bij mij deden ze al moeilijk omdat ik nog steeds lid was van een tennisvereniging in NL. Tip: Hou je belgisch adres aan als je nog minder dan 6 maanden je auto hebt en teruggaat. Dan kan je je auto nog op dat adres laten. En pas na 7 maanden ofzo invoeren. Ik heb zelf nog 8 maanden nadat ik weer terug was met een Duits kenteken rondgereden. 2x aangehouden, maar mijn adresgegevens klopte en mijn Duitse verblijfsvergunning was ook nog goed. En dit was allemaal in orde!
Een paar duizend euro toen bespaard...
Tip 2: strip je auto helemaal als je hem gaat invoeren! Wat eruit kan, haal eruit, want je moet er BTW over betalen! Ook dit levert weer euro's op. Wederom uit eigen ervaring...

Succes en bij vragen hoor ik het wel!!
 

higgy

Forumguru
Trek vooral die Nexus er even uit, dat scheelt een slok op een borrel.
Mag je mijn (af-fabriek-)1,5-DIN-vakje wel even lenen, die ligt toch werkeloos in de garage
 
Re: bpm en btw

Dat van dat blijven ingeschreven staan op mijn belgisch adres had ik zelf ook bedacht..maar dat ik nog btw moest betalen over de optie wist ik niet.. heb je een idee over wat van een bedrag we dan praten? loopt dit in de duizend?
Bedankt voor je reactie! gr.Tom
 

higgy

Forumguru
Nee, wellicht rekenhulp op www.rdw.nl?

Verhaal van die nexus geldt ook voor je velgen.
Alleen heb ik geen setje stalen velgen met doppen voor je liggen om te lenen /forum/images/graemlins/smile.gif
Wellicht iemands winterbandensetje?
(Mijn zwager heeft jarenlang uit Duitsland elk jaar een erg dikke BMW geimporteerd, Jahreswagen, en daar haalde hij ook uit wat eruit kon. Die lomperik monteerde niet eens een vakje op de lege din-ruimtes, wat hem keer op een cynisch: "wat leveren ze de BMW toch kaal tegenwoordig he" van de keurder van de RDW opleverde)
 

Peter79

Actief lid
Heel makkelijk gezegd: Je voert gewoon goederen in en het maakt niet uit hoe oud die zijn, gewoon over de nieuw-waarde moet je betalen. Dus wat Higgy zegt over je velgen, klopt ook. Radio, speakers, zelfs over airco en dat soort dingen wordt geld gevraagd. Rdw.nl is een goede. Ook gewoon even bij www.belastingdienst.nl en www.douane.nl kijken. daar vind je ook een hele hoop terug.
Maar 19% is het BTW tarief en ze halen de prijzen uit de folder van Skoda. Dus het rekenwerk is snel gedaan. Je nexus bijvoorbeeld kost je: 19% van 2500 euro (ongeveer) = 475 euro. Daar heb je dus gewoon een setje banden voor in de winter...
Gewoon even je opties doornemen en kijken wat je eruit kan halen.
Maar echt waar, probeer nog even ingeschreven te staan met je auto. Als je binnen 6 maanden weer terugkomt, moet je betalen (en de hoofdprijs dus...).
Succes en ik hoor het wel.
 
Hey peter,
Bedankt voor je advies!
Ik wacht inderdaad met invoeren, ik verhuis nu wel al zelf naar nederland maar blijf wel nog op mijn belgisch adres ingeschreven staan(hier woont nog familie van me!) nog minstens 6 maanden!
Als ik hem dan invoer samen met het inventaris van het oude huis hoef ik geen bpm te betalen.
Maar dus wel nog de btw op de optie,s?
Gr. Tom
 
Bovenaan Onderaan