Ffff voorstellen

nsws

Lid
Geacht forum,

Zoals de titel aangeeft wil ik mij kort voorstellen. Ik ben Nico Stip en ben sinds nov 2009 in het bezit van een Skoda Fabia I uit okt 2007. Het is een combi 1.4 automaat (BKY)en er is een LPG G3 instalatie ingebouwd.
Inmiddels heb ik er 152K km mee gereden zonder noemenswaardige problemen. Sinds een jaar poppen er allerlei problemen op die moeizaam op te lossen zijn.

Het begon met motormanagementstoring i.c.m. storing in het LPG systeem. Gefixt d.mv. vervanging bobine, bougies en gasverdamper. (550 euro)
Hierna begaf de katalysator het. reparatie 832,- euro. Nu begeeft de stuurbekrachtiging het. Voorgestelde reparatie Stuurhuis, leidingen en pomp, a 1500 euro ongeveer. Dus werd het tijd om dit forum eens te bezoeken en lotgenoten te treffen die mij op weg kunnen helpen met tips en adviezen.

Groet Nico

Rosinfield

† In Memoriam
welkom! Ja, wat is wijsheid met dis soort zaken? Denk dat je op een gegeven moment ergens een duidelijke grens voor jezelf moet stellen tot waar je wilt gaan met repareren. Altijd lastig, zeker als je er al het nodige in hebt geïnvesteerd.
Ik heb noot veel langer met een auto gereden dan die km stand. Juist omdat je er van uit kunt gaan dat er op gegeven moment (forse) kosten kunnen gaan komen. Niet dat dat hoeft natuurlijk, maar de kans er op neemt wel toe.

• Leuk
Waarderingen: nsws

Joske

Forumguru
Welkom en succes met je problemen :thumbsup:

over stuurbekrachtiging en de Fabia zijn al hele topics vol geschreven! Waar uiteindelijk soms een kapotte (slechte) accu de oorzaak bleek te zijn.. Dus voor je al die dure reparaties laat doen, best even accu controleren en de zoekfunctie gebruiken hier op het forum ;)

nsws

Lid
@Joske : bedankt voor je reactie.
accu is 6 maanden geleden vervangen. dus het lijkt mij niet de oorzaak. ik zal de massa eens goed schoonmaken en checken.

Bovenaan Onderaan