Fiets op achterklep

MIK

Lid
Wie heeft er ervaring met een fietsenrek op de achterklep met twee Tourfietsen ongeveer 40 kg. Ik vraag me namelijkaf of de achter klep van onze Yeti hier wel tegen bestand is. Fietsen op de trekhaak gaat niet hier heb ik de caravan aan en op het dak vind ik een erg hoge til.
Vrgrt Michiel

Falcon

Donateur
Kan je niet op de achterkant of voorkant van de caravan je fietsen kwijt?

De achterklep van de Yeti loopt recht naar beneden, daar kan niet zomaar iets aan bevestigt worden in mijn optiek.

Exciter

Administrator
Ik heb zo'n drager gehad, had er twee volwassen fietsen en een kinderfiets op, samen ook cca 40 kg. Geen problemen op de Peugeot 309 en Fabia zowel hatchback als combi. Wel, als je een caravan hebt, adviseer ik je ook te kijken, of de fietsen aan de voorkant van de caravan kunnen...

Skodadude

Actief lid
Hoi MIK,

Wij gebruiken al een aantal jaren op verschillende auto's het Thule Backpac 973 syteem met adapter voor 3e fiets, welke onder en boven aan de klep geklemd worden.
Reisjes tot 200km met 120km/h gedaan met 2 volwassen fietsen en een 24" kinderfiets.
Gebruik hem ook als bezemwagen voor een aantal tourtochten voor ons bedrijf en nooit problemen gehad.
Het mooie is dat het systeem gewoon meegaat naar de volgende auto, enigste nadeel is dat de achterklep niet open kan.
Head_3.jpg
3618.jpg

RS-initialen

Donateur
:shocked:Ze zijn juist bedoeld voor auto's zonder trekhaak, fietsendragers voor op de trekhaak zijn veel goedkoper!:winkie:

tatraman

Nieuw lid
ikzelf heb de fietsen met een hulpstuk op de twinnyload op de dissel van de caravan en dat gaat prima. let wel op dat je bij een korte dissel een hoge fietsdrager nodig bent, omdat de fietsen anders bij een krappe bocht worden "afgeknepen" tussen auto en caravan. ik heb gelukkig een een redelijk lange dissel en kon uit de voeten met een laag twinnyload caravan hulpstuk

Bovenaan Onderaan